Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäkuiset tammikuulle

10.01.2007 |

Heissan kesäkuiset!

Kuten Senniina ehdotteli, aloitan nyt sitten uuden pinon meille vaikka ei ole enään montaa päivää tuohon tammikuun puoleen väliin.

Mulla nyt meneillää rv 17+6 ja eilen illalla töiden jälkeen kauheat krampit/ vihlasut vasemmalla puolella, lähellä nivusta. Vielä en ole tuntenut vaavin liikkeitä, kovasti odottelen niitä ja seuraava neuvolakäyntiä, joka ensi viikolla. Tosin täytyy ehkä tänään jo soittaa ja kysäistä noista kivuista, kannattaako siis olla huolissaan. Onko muilla minkäänlaisia kramppeja ollut vielä, lukuun ottamatta alkuraskauden kramppeja, joita ilmeisesti jokaisella jonkun verran?

Kiva kun tänään tuo aurinkokin hieman pilkistelee, ainakin täällä meillä pääkaupunkiseudulla. Tulee itsellekin pirteempi olo.

Mitenkä muut, oletteko menossa 3d/4d ultraan? Me ajateltiin käydä, saahan siitä ikuisen muiston ensimmäisestä, niin toivotuista, lapsesta.

Laittakaahan kuulumisia tulemaan, meitä kun ei niin hirmuisesti vielä ainakaan näytä olevan. Hyviä vointeja!

Bicci79 ja tyyppi2

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi: Mondis

Ikä: 29v, mies 29v.

Asuinpaikka: Hki

LA: 1.6.2007

Taustaa: toinen ICSI onnisti, tätä ennen tehty keväällä -06 plussaan johtanut ICSI, josta valitettavasti km rv 9+3. Tehty myös kolme PASsia kesä-syksyllä -06, kaikista negaa. Meillä syynä miehestä johtuva lapsettomuus, tilannetta on vaikeuttanut minun puoleltani epäsäännöllinen kierto sekä PCO-tyyppiset munasarjat. Kaksi alkiota siirrettin ja tuplat on tulossa!:-)

Nimi: Rantis

Ikä: minä 27, mies 30

Asuinpaikka: Häme

LA: 5.6.2007

Taustaa: Lapsettomuutta takana n. 4,5 vuotta. 3x inssi, kaikista negaa. 1x IVF/ICSI + siitä 1x PAS, molemmista negaa. 1x IVF plussaa, joka kesken rv10 (06/06), tämän toisen IVF:n PAS, josta nyt plussanneena :)

Nimi: Senniina

Ikä: minä 38, mies 32

Asuinpaikka: Keski-Suomi

LA: 27.6.2007

Taustaa: " kevyesti lapseton" , ehkäisy pois -93, esikoista tehtiin ex:n kanssa tekemällä -97 alkaen, -99 tutkimukset, esikoinen synt. 12/99 ekasta clomikierrosta. Toista uudessa suhteessa yritettiin reilu vuosi, clmomit+pregnyl 1-5/06, tauko ja plussa 10/06 tehdystä inssistä. Ei ehkäisyä -93 jälkeen.

Nimi: elexi

Ikä: 28v

Asuinpaikka: itä-suomi

LA: 17.6-07

Taustaa:

Kevät-01; 2xinssi-->nega

Syksy-01; 1.ivf josta 3 alkiota. Kaksi siirrettiin-->nega, yks meni roskiin

Kevät-02; 2.ivf josta 7 alkiota. Tuoresiirto 2 alkiota-->plussa-->km

Syksy-02; pas, kaks siirrettiin--> plussaa ja jälleen km

Kevät-03; pas ja taas kaks kyytiläistä-->plussa.

Tällä kertaa kumpikin kiinnittyi mutta toinen oli kohdun cornu osassa ja sen kasvu jouduttiin lopettamaan muuten olis kohtu revenny:(

Toinen kyytiläinen oli onneksi tarrannut kunnolla kiinni ja saimme joulukuussa-03 ihanan prinsessan:)

Syksy-05; 3.ivf josta jälleen 7 alkiota mutta tuoresiirtoa ei tehty vaikean, teholle johtaneen hyperin takia.

Kevät-06; pas, 3 alkiota ei selvinny sulatuksesta, kaks selvis ja siirrettiin--> nega

Syksy-06; viimeiset 2 alkiota sulatettiin joista toinen selvisi ja matkustaa edelleen kyydissä:)

Nimi: Sonjaemma

Ikä: 39v, mies 39v.

Asuinpaikka: Pääkaupunkiseutu

LA: 11.6.2007

Taustaa: 4x inssi, negaa; 1.ivf, plussa, mutta km rv 13. 2.ivf, nega, ei PASsiin (alkiot ei kestäneet), 3. ivf plussaa. Rakkuloita ja alkoita tullut aina vähän. Selkeää syytä lapsettomuuteen ei löydetty. Minulta löydettiin viimeisen plussan jälkeen geenipoikkeama tukostaipumukselle, saattoi olla syy ensimmäiseen km:oon. Noissa plussahoidoissa on molemmissa siiretty 2 alkiota, pakkaseen ei niistä hoidoista saatu yhtään. Vain yksi aina sitten lähtenyt niistäkin kehittymään.

Nimi: bicci79

Ikä: 27v, mies 30v.

Asuinkunta: Pääkaupunkiseutu

LA: 14.6.07, ei lapsia ennestään

Ja sitten hieman taustaa... Lasta yritetty marraskuusta 2004 asti, 2005 vuoden lopussa tutkimuksissa selvisi miehestäni johtuva lapsettomuus. Paperit vetämään julkiselle puolelle, josta ostopalveluna Väestöliittoon viime syksynä. 1. ICSI siirto 22.9 ja heti nappasi kiinni, pakastimeen jäi vielä 7 hedelmöittynyttä alkiota.

Nimi: Kuutar

Ikä: minä 28, mies 36

Asuinpaikka: Pirkanmaa

LA: 26.6.2007

Taustaa: Yritys aloitettiin 05/04, tutkimuksiin 04/05, clomit 10/05 (YTHS:n gynen mukaan ongelmana oli VAIN ylipainoni) -> lähetteen TAYSiin hain yksityiseltä 12/05, kun sitä ei saatu YTHS:ltä useista pyynnöistä huolimatta (ainakin 4kk olisi tarvinnut niitä clomeja ottaa, yksityinen sanoi heti, että ne ovat turhia, kun simpat niin huonoja). 03/06 ensikäynti TAYSissa, eka inssi heti. Kahdessa seuraavassa kierrossa seuraavat inssit. Eka IVF 10/06 -> PLUSSA

Nimi: Toivo78

Asuinpaikka: Savo

LA: 14.6.07

Taustaa: takana 3xIUI ->negaa, 1xIVF/ICSI ->negaa, 1xPAS ->ei päästy siirtoon, 1xICSI ->nega, ei pakkaseen mitään, 1xICSI -> PLUSSAA.

Nimi : samako

Ikä : minä 33,mies 29

Asuinpaikka : pirkanmaa

LA : 26.6.07

Taustaa :

Hoitoja parisen vuotta;clomeja,inssejä kolme,IVF 10/05 plussaa ,km rv 10 ,IVF ilman tuloksia vaikka pas-yritys myös.viimesin IVF soluja pakkaseen 2,jotka siirrettiin= toinen jäikin kasvamaan yllättäen .tosin siirto tehtiin ekan kerran lääkkeelliseen kiertoon zumenonin avustuksella .

LA:t

1.6. Mondis

5.6. Rantis

11.6. Sonjaemma

14.6. bicci79, Toivo78

17.6. elexi

26.6. Kuutar, samako

27.6. Senniina

Vierailija
22/37 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen illan ja yön aikana satoikin sitten reippaasti lunta. Hienoa, että edes hetke kestäisivät maassa.

Täällä vietellään tämä viikko kotosalla lepoasennossa kun tekee liikkuminen niin kipeää oikealle ja enemmän vasemmalle puolelle. Tohtori epäili kohdun kannattamien venymisestä aiheutuvaa kipua. Levossa ei kipua tunne, mutta vähänkin jos liikahtaa niin vihlaisee aika ikävästi. Eiköhän se tästä helpota. Perjtantaina on rakenneultra niin siellähän sitten ainakin nähdään, että kaikki on hyvin.

bicci79: meillä oli munasolujen keräys 18.9.06 ja siirto oli 20.9. Itse lasken päivät tuosta 18.9, mutta neuvola laski sitten päivät 21.9. Minusta se täti meni vähän sekaisi nyt tuossa laskuhommassa kun kerroin, että alkunsa saanut keinohedelmöityksellä. Lasketuksi ajaksi näin saivat 14.6.07, mutta ultrassa ollaan vähän pidemmällä aina menty. Ei LA:ta ole muutettu. No omien laskujen mukaan mennään nyt vkoja 19+0.

En oikein tiedä missä vaiheessa sitä uskaltaisi rueta ostelemaan jo tarvikkeita. Sen verran nyt saatiin aikaiseksi, että käytiin tilaamassa vaunut ja kaukalo. Muut hankinnat nyt sitten saa ainakin perjantaille asti odottaa:))

Jännittää kyllä ihan kauhiasti mennä rakenneultraan, ikään kuin jännittänyt kaikki muutkin käynnit. Onneksi on mies ollut mukana.

Aurinkoista jatkoa tasapuolisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vähän kesäkuisia ylöspäin. Olisko teistä hyvä, että esittelylista kulkisi omana pinonaan vai kuljetetaanko sitä kuukausipinon mukana?

Tavaroiden hankintaa pohti ainakin toivo. Mulla on esikoiselta kaikki mahdollinen tallessa, joten mitään ei periaatteessa tarvitse ostaa. Vaatteitakin on vaikka kuin, mutta kyllä sitä pitää jotakin söpöä käydä ostamassa ihan hössötyksen ilosta:-)

Muuten eipä ihmeitä. Liikkeitä odottelen kovasti, mutta tämä taitaa olla esikoista hiljaisempi tapaus...

Vierailija
24/37 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi iso steppi eli rakenneultra on takana. Ja kaikki näytti olevan OK, iso helpotus. Liikkeitä en ole vieläkään tunnistanut, enkä ultrassakaan tuntenut vaikka kovasti vauva siellä potkiskelikin ja liikkui. Tosin taaksepäin kallistunut kohtu, istukka takana sekä se että vauva potki sinne selkäänpäin vaikuttaa asiaan. No, eiköhän niitä kohta sitten ala tuntemaan.

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, jotenkin tämä rakenneultra on ollut sellainen virstanpylväs kaikin puolin, sen jälkeen voi alkaa töissäkin kertoa kunhan sopiva sauma sattuu ja voi alkaa tehdä hankintoja vähitellen. Maha on nyt kasvanut ja muutamat housut ei enää mahdu millään joten pakko mennä tällä viikolla ostamaan siistejä vaatteita töitä varten, ja jotkut vapaa-ajan housut farkut tms.

Olkaahan tytöt varovaisia kun siellä on liukasta. Itse kaaduin muutama viikko sitten huonoin seurauksin, suoraan kyljelle ja kylkiluu murtui. Tässä on sitten oltu saikulla jo pari viikkoa. Onneksi vauvalle ei sattunut mitään, mutta hoitaja eilen ultrassa sanoi että vatsalleen kaatuminen voi olla vaarallista. Olenkin ostanut sellaiset kunnon mummonastat koiran ulkoilutuslenkkejä varten.

t. sonjaemma rv 19+1 (jess kohta puoliväli!)

Vierailija
25/37 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Tänään käytiin neuvolassa ja kaikki hyvin. Tyyppi on vain hirmusen alhaalla vieläkin, jonka takia ilmeisesti ne mun vasemmanpuolen kivut. Hemppa huikeat 148 ja pisu puhdas! Painoakaan ei ollut tullut kuin 800 g vaikka oli tuo joulu välissä, nyt siis kun rv 18+5 yhteensä tullut vain 3 kg. Mulla kohdunpohjan korkeus 17 cm, joka menee kuulemma yläkäyrillä, pitäisi tasaantua kuulemma jossain vaiheessa.

Toivo78: Meillä punktiopäivä 20.9, josta laskettu la 14.6. Pysynyt myös kokoajan samana vaikka np-ultrassa joka oli viikolla 13+0 tyyppi vastasi 13+3. Saa siis nähdä miten käy loppua kohden.

Kovasti on liukasta, toivottavasti kaikki koirankäyttäjät ja ulkoilijat pysyvät pystyssä! Ja sitten odottamaan että Pako alkaa!

bicci79 ja tyyppi2

Vierailija
26/37 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut rakenneultrasta!

Kylläpä se oli helpottava kokemus. Vaavilta löytyi kaikki " tarvittavat" . Voi huokaista.....

Kovasti pikkuinen oli liikkeellä koko ultran ajan. Välillä oikein meni karkuun sitä laitetta. Nyt tuli todistettua, että tunnen jo vauvan kädentöytäisytkin. Kovasti on viime päivinä liikkeitä alkanut tuntumaan enemmän. Siis todella monta kertaa päivässä, myös töitä tehdessä. Aamuisin " jumppaaminen" alkaa jo puoli 5 aikaan :) Niin ja tulihan tuo sukupuolikin selville.....näin sen jo itsekkin, mutta kätilö vielä varmisti asian; meille tulee poika!!!! Painoa pojulla oli 304g ja pituutta n. 19cm. Koko vastasi viikkoja. Istukka oli " vaihtanut" paikkaa. 12 viikolla se oli takaseinässä, mutta nyt etuseinässä.

Sellaista täällä!

Rantis ja Sulevi 20+2

Vierailija
27/37 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki on????

Eikös muutkin ole jo rakenneultrassa käyneet?

Onko muilla sukupuolta selvillä? Me ollaan kovasti mietitty pikkumiehelle nimeä ja eiköhän sekin ala oleen jo aika hyvin päätetty.

Tässä parina päivänä on liikkeitä ollut " normaalia" vähemmään, mutta välillä kuitenkin muutaman potkun olen tuntenut. Eiköhän kaikki ole hyvin. Kaippa vaavi vaan lepäilee enemmän tai jotain...

Mitäs muille?

Rantis

Vierailija
28/37 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rakenneultraan vielä reilu kolme viikkoa aikaa. Odotetaan innolla sinne pääsyä =) ja odotetaan, että näyttääkö pikkuinen sitä sukupuoltaan ja jos, niin mahdetaanko sitä kertoa - jos siis ei itse kuvasta sitä nähdä vielä.

Mulla on rinnat, etenkin vasen, alkanut tiputella esimaitoa, ei onneksi lammikoiksi asti vielä.

Tänään multa leikattiin viisaudenhammas ja nyt siitä yritän toipua. Kirjoittaminen on hidasta yhdellä kädellä, pidän toisella jääpussia poskella, että josko siten ehkäisisin turvotusta. Nieleminen on hankalaa eikä pureskelu onnistu, taitaa olla muutama päivä jäätelöruokintaa..

Ai niin, käytiin tosiaan katsomassa vaunuja taannoin ja ostettiinkin sitten yhdet, vaikka käytetyt meidän PITI ostaa. Muita tarvikkeita tarttee sitten hommata käytettyinä..

Tsemiä kaikille =)

Kuutar rv 17+6

Vierailija
29/37 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista tosiaan on ollut. Meillä ei kunta rakenneultraa tarjoa, joten se jää meiltä kokematta. Huomasin netistä, että täälläkin on 4d-ultra ja jotenkin se vähän houkuttaa. Toisaalta taas ei. Tännekin varmaan kirjoittelin joskus, että en pysytyisi raskautta keskeyttämään, vaikka olis miten pielessä asiat.

Muuten vointi on ollut ihan ok. Yöt nukun huonosti, mutta sille ei kai ole tehtävissä yhtään mitään. Onneksi on vielä vähän vuorotteluvapaata jäljellä, niin saan levätä päivällä, jos siltä tuntuu.

Hyviä vointeja kaikille!

S rv17+6

Vierailija
30/37 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Rantikselle hyvistä rakenneultrakuulumisista! Mulla oli ainakin tuo rakenne sellainen iso etappi, jonka jälkeen pystyi hieman rauhoittua ja unohtaa enimmät pelot. Oli rauhoittavaa kuulla, että meillä on " matalan riskin" kaksosraskaus, eli dikoriaalinen-diamniaalinen (erimunaiset sikiöt, erilliset istukat, omat kalvot ja pussit) eli eivät jaa mitään yhteistä keskenään, mikä voisi tuottaa ongelmia.

Mulla selkäkivut rajoittavat netissä roikkumista, mutta yritän aina silloin tällöin tänne kirjoitella. Selkä ei yksinkertaisesti pysy tämän mahan hurjan kasvuvahdin mukana enää. Kohdun ylin kohta tuntuu korkealla navan yllä, lähes rintalastan korkeudella. Mahan ympäryskin on jo 109cm, eli isompi kuin joillakin yksöstä odottavilla synnyttämään mennessä. Mutta muuten vointi on ollut siis hyvä, ainoa on tuo selkä, joka rajoittaa elämää.

Meillä siis selvisi rakenteessa sukupuolet, eli kaksi poikaa tulossa!:-) Olemme kuitenkin menossa vielä 4D-ultraan, mies kovasti halusi, ja minäkin sitten ajattelin, että se taitaa olla sellainen once in a lifetime -kokemus (kun omia kaksosia ultraillaan 4d:llä). Se onkin jo 1,5viikon päästä! Silloin viikkoja olisi 23.

Hankinnoista: mitä te muut olette jo hankkineet tuleville nyyteille? Me sitten repäistiin ja ostettiin jo vaunut, hih! Lisäksi olen tilaillut kantoliinoja sekä sitterit ja turvakaukalot olemme ostaneet käytettynä. Jonkin verran olen saanut ystäviltä vauvojenvaatteita lainaan. Viikon päästä saakin täyttää jo Kelan paperit ja lähettää äitiyspakkaushakemuksen eteenpäin! Näytti olevan kovin sininen tuo 2006 pakkaus, joten se sopii meille hyvin. 2007 pakkauksia ei varmaankaan vielä ole edes jaossa.

Suppareita tulee välillä valtavasti, välillä on hiljaisempaa. Ovat kuitenkin kivuttomia ja ohimeneviä. Yhtenä päivänä laskin n. 30 supparia...lääkäri kuitenkin sanoi, että vielä 20/pv on normaalia, ja välillä enemmänkin. Onneksi muutaman päivän päästä on kontrolliaika lääkärille, jossa tarkistetaan kohdunsuun tilanne.

Mahanahkaa olen alkanut öljyämään ihoöljyllä, mikä helpottaa kiristyksen tunnetta heti. Eipä ole vielä arpiakaan tullut, lieneekö öljyn ansiota. Tosin niitä taitaa kyllä olla odotettavissa tämänkokoiseen pakkiin...:-D

Oikein hyviä vointeja kaikille ja kirjoitelkaahan kuulumisia!

t. Mondis ja Pallerot 21+4

Vierailija
31/37 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Meidän pino on ollutkin hieman hiljainen viime aikoina, kiva kun porukka jaksaa kuitenkin laittaa kuulumisia vaikkei olisikaan mitään maata järisyttävää.

Meillä oli tänään rakenneultra, jossa ei selvinnyt sukupuolta, höh! Kätilö sanoi että kun on vain varattu aikaa puoli tuntia, hänellä on täysi työ hoitaa oma työnsä ja löytää kaikki tarvittava mitä rakenneultrassa täytyy löytääkin. No kaiki oli mitä pitikin, hyvä niin! Samassa odotustilassa oli 3 muuta tulossa ultraan ja kaikilla muilla oli paljon isommat mahat kuin mulla. Jos en olisi jo kertonut kaikille, olisin hyvin voinut peitellä raskauttani vielä vähän aikaa.

Potkuja en tiettävästi ole tuntunut ja syykin siihen löytyi: istukka kohdun etuseinämässä vaimentamassa potkuja. No ehkäpä ne sieltä sitten jossain vaiheessa tuntuu. E

Mäkin juuri varasin ajan 4-d ultraan ensi viikolle josko sitten saisi tietää sukupuolen ja onhan se jännittävää nähdä pienokaisen kasvonpiirteet. Edelleenkään mulla ei ole minkäänlaisia tuntemuksia sukupuolesta, mun äiti tosin nähnyt unta että poika olisi tulossa. Saa sitten nähdä ensi viikolla!

Muutkin ovat jo hankkineet tervikkeita, taisinkin jo aikaisemmin kirjoittaa, että me ostettiin jo väliviikolla yhdistelmävaunut, mutta sänky ostettiin pari viikkoa sitten käytettynä.

Mä aloitin jo muutama viikko sitten ton rasvaamisrumban han varmuuden vuoksi jos toi nahka päättääkin venyä kovin.

Oikein rattoisat viikon jatkot kaikille mahan kasvattajille!

bicci79 ja tyyppi2

Vierailija
32/37 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Mondlichtille tuplapojista!

bicci79 ja tyyppi2

Vierailija
33/37 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kun ei kerralla muista laittaa yhteen viestiin! Sori ;)

Vierailija
34/37 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Minä liityn tähän nyt vihdoin mukaan kun on aikaa kirjoitella... Eli tässä ensin vähän taustaa:

Lapsettomuutta ehti olla takana 5 vuotta ja sinä aikana tapahtui seuraavaa.

- toinen lapsi toiveena syksy -01

- syksy -03 kohdunulkoinen raskaus luomusti

- kevät - 04 1. IVF - raskaus alkoi, keskenmeno vko 12

- tammikuu -05, PAS joka epäonnistui, kevät - 05 2. IVF epäonnistui

- toukokuu ja heinäkuu-05, kohdunulkoiset raskaudet luomusti, munanjohtimien poisto

- elokuu -05 PAS, epäonnistui

- marraskuu - 05 3. IVF, ei raskautta

- tammikuu - 06 PAS, epäonnistui

- maaliskuu -06 4. IVF - raskaus ei alkanut

- kesäkuu -06 PAS , raskaus onnistui, kornuraskaus juhannuksena - kohtuun repeämä

- syyskuu - 06 PAS, viimeiset kaksi alkiota sulatettiin ja molemmat siirrettiin ja raskaus alkoi!!

Eli suoraan sanottuna viimeinen yrityskerta toi kauan kaivatun lopputuloksen : ) Tästä voisi oppia sen, että ei kannata luovuttaa!! Meilläkin oli lähellä monta kertaa, mutta jokin auttoi jaksamaan

Viime viikolla oli rakenneultra ja siellä oli kaikki niin hyvin kuin vain voi joten nyt olen sen verran rentoutunut, että lähdetään tänään vaunuja katsomaan : ) ja eka ihan oma vauvan vaatekin odottaa jo.....

Kevättä ja kesää jo kovasti odotellaan ja masukin on kasvanut sen verran, että ei jää enää kellekään epäselväksi tämä minun tila. Kaikki on mennyt hyvin eikä selkäkään ole vielä oireillut, mulla kun on iskias, joka vaivaa säännöllisesti muutaman kerran vuodessa.

Eli yritän tänne nyt kirjoitella myöskin kun tiedän paljon täällä olevat ovat tehneet työtä sen eteen, että lapsen saisi : )

Viikonloppuja!

Lauruska 21+6

Vierailija
35/37 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniina:

Nimi: Mondis

Ikä: 29v, mies 29v.

Asuinpaikka: Hki

LA: 1.6.2007

Taustaa: toinen ICSI onnisti, tätä ennen tehty keväällä -06 plussaan johtanut ICSI, josta valitettavasti km rv 9+3. Tehty myös kolme PASsia kesä-syksyllä -06, kaikista negaa. Meillä syynä miehestä johtuva lapsettomuus, tilannetta on vaikeuttanut minun puoleltani epäsäännöllinen kierto sekä PCO-tyyppiset munasarjat. Kaksi alkiota siirrettin ja tuplat on tulossa!:-)

Nimi: Rantis

Ikä: minä 27, mies 30

Asuinpaikka: Häme

LA: 5.6.2007

Taustaa: Lapsettomuutta takana n. 4,5 vuotta. 3x inssi, kaikista negaa. 1x IVF/ICSI + siitä 1x PAS, molemmista negaa. 1x IVF plussaa, joka kesken rv10 (06/06), tämän toisen IVF:n PAS, josta nyt plussanneena :)

Nimi: Senniina

Ikä: minä 38, mies 32

Asuinpaikka: Keski-Suomi

LA: 27.6.2007

Taustaa: " kevyesti lapseton" , ehkäisy pois -93, esikoista tehtiin ex:n kanssa tekemällä -97 alkaen, -99 tutkimukset, esikoinen synt. 12/99 ekasta clomikierrosta. Toista uudessa suhteessa yritettiin reilu vuosi, clmomit+pregnyl 1-5/06, tauko ja plussa 10/06 tehdystä inssistä. Ei ehkäisyä -93 jälkeen.

Nimi: elexi

Ikä: 28v

Asuinpaikka: itä-suomi

LA: 17.6-07

Taustaa:

Kevät-01; 2xinssi-->nega

Syksy-01; 1.ivf josta 3 alkiota. Kaksi siirrettiin-->nega, yks meni roskiin

Kevät-02; 2.ivf josta 7 alkiota. Tuoresiirto 2 alkiota-->plussa-->km

Syksy-02; pas, kaks siirrettiin--> plussaa ja jälleen km

Kevät-03; pas ja taas kaks kyytiläistä-->plussa.

Tällä kertaa kumpikin kiinnittyi mutta toinen oli kohdun cornu osassa ja sen kasvu jouduttiin lopettamaan muuten olis kohtu revenny:(

Toinen kyytiläinen oli onneksi tarrannut kunnolla kiinni ja saimme joulukuussa-03 ihanan prinsessan:)

Syksy-05; 3.ivf josta jälleen 7 alkiota mutta tuoresiirtoa ei tehty vaikean, teholle johtaneen hyperin takia.

Kevät-06; pas, 3 alkiota ei selvinny sulatuksesta, kaks selvis ja siirrettiin--> nega

Syksy-06; viimeiset 2 alkiota sulatettiin joista toinen selvisi ja matkustaa edelleen kyydissä:)

Nimi: Sonjaemma

Ikä: 39v, mies 39v.

Asuinpaikka: Pääkaupunkiseutu

LA: 11.6.2007

Taustaa: 4x inssi, negaa; 1.ivf, plussa, mutta km rv 13. 2.ivf, nega, ei PASsiin (alkiot ei kestäneet), 3. ivf plussaa. Rakkuloita ja alkoita tullut aina vähän. Selkeää syytä lapsettomuuteen ei löydetty. Minulta löydettiin viimeisen plussan jälkeen geenipoikkeama tukostaipumukselle, saattoi olla syy ensimmäiseen km:oon. Noissa plussahoidoissa on molemmissa siiretty 2 alkiota, pakkaseen ei niistä hoidoista saatu yhtään. Vain yksi aina sitten lähtenyt niistäkin kehittymään.

Nimi: bicci79

Ikä: 27v, mies 30v.

Asuinkunta: Pääkaupunkiseutu

LA: 14.6.07, ei lapsia ennestään

Ja sitten hieman taustaa... Lasta yritetty marraskuusta 2004 asti, 2005 vuoden lopussa tutkimuksissa selvisi miehestäni johtuva lapsettomuus. Paperit vetämään julkiselle puolelle, josta ostopalveluna Väestöliittoon viime syksynä. 1. ICSI siirto 22.9 ja heti nappasi kiinni, pakastimeen jäi vielä 7 hedelmöittynyttä alkiota.

Nimi: Kuutar

Ikä: minä 28, mies 36

Asuinpaikka: Pirkanmaa

LA: 26.6.2007

Taustaa: Yritys aloitettiin 05/04, tutkimuksiin 04/05, clomit 10/05 (YTHS:n gynen mukaan ongelmana oli VAIN ylipainoni) -> lähetteen TAYSiin hain yksityiseltä 12/05, kun sitä ei saatu YTHS:ltä useista pyynnöistä huolimatta (ainakin 4kk olisi tarvinnut niitä clomeja ottaa, yksityinen sanoi heti, että ne ovat turhia, kun simpat niin huonoja). 03/06 ensikäynti TAYSissa, eka inssi heti. Kahdessa seuraavassa kierrossa seuraavat inssit. Eka IVF 10/06 -> PLUSSA

Nimi: Toivo78

Asuinpaikka: Savo

LA: 14.6.07

Taustaa: takana 3xIUI ->negaa, 1xIVF/ICSI ->negaa, 1xPAS ->ei päästy siirtoon, 1xICSI ->nega, ei pakkaseen mitään, 1xICSI -> PLUSSAA.

Nimi : samako

Ikä : minä 33,mies 29

Asuinpaikka : pirkanmaa

LA : 26.6.07

Taustaa :

Hoitoja parisen vuotta;clomeja,inssejä kolme,IVF 10/05 plussaa ,km rv 10 ,IVF ilman tuloksia vaikka pas-yritys myös.viimesin IVF soluja pakkaseen 2,jotka siirrettiin= toinen jäikin kasvamaan yllättäen .tosin siirto tehtiin ekan kerran lääkkeelliseen kiertoon zumenonin avustuksella .

Nimi: lauruska

Ikä:

Asuinpaikka:

Taustaa:

Lapsettomuutta ehti olla takana 5 vuotta ja sinä aikana tapahtui seuraavaa.

- toinen lapsi toiveena syksy -01

- syksy -03 kohdunulkoinen raskaus luomusti

- kevät - 04 1. IVF - raskaus alkoi, keskenmeno vko 12

- tammikuu -05, PAS joka epäonnistui, kevät - 05 2. IVF epäonnistui

- toukokuu ja heinäkuu-05, kohdunulkoiset raskaudet luomusti, munanjohtimien poisto

- elokuu -05 PAS, epäonnistui

- marraskuu - 05 3. IVF, ei raskautta

- tammikuu - 06 PAS, epäonnistui

- maaliskuu -06 4. IVF - raskaus ei alkanut

- kesäkuu -06 PAS , raskaus onnistui, kornuraskaus juhannuksena - kohtuun repeämä

- syyskuu - 06 PAS, viimeiset kaksi alkiota sulatettiin ja molemmat siirrettiin ja raskaus alkoi!!

LA:t

1.6. Mondis

5.6. Rantis

11.6. Sonjaemma

14.6. bicci79, Toivo78

17.6. elexi

26.6. Kuutar, samako

27.6. Senniina

lauruska

Vierailija
36/37 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista pitelee! Aika hiljainen muutenkin tämä plussanneitten lapsettomien koko sivu. Minäkin kirjoittelen pääasiassa tuonne 60-lukulaisiin kuumeilupuolelle ja kesäheiniin odottajien puolelle. Kävin kuitenkin märehtimässä tuohon biccin rokotusaloitukseen...Oli vaan jotenkin kurjaan sävyyn se yksi vastaus.

Täällä oli ihana aurinkoinen pakkasaamu, mutta nyt tulee lunta. Vauvanalku elelee hiljaiseloa ja odottelen tässä ensi viikon neuvolaa, josko kuultaisiin sydänääniä. Muuten olo ihan ok, paitsi että palelee koko ajan. Liekö hemoglobiini päässyt tipahtamaan.

Hankintoja vauvalle en pääse tekemään, kun on esikoiselta kaikki tallessa. Ottaa kuitenkin aivoon, kun gracon rattaiden istuinpehmuste on mystisesti kadonnut jonnekin. Onneksi on jonkinlaisia käsityötaitoja niin pitää väsätä itse uusi.

Lauruskan lisäsin listalle, mutta olin niiin laiska, etten jaksanut laskea la:ta..

Vierailija
37/37 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois 2.6.07

Tänään olin neuvolassa ( edellinen kerta oli 13.12 ) joten olihan tuosta aikaa jo kulunut.. Verenpaineet koholla ja kiloja tullut enemmän kuin laki sallii - joten ruokavalion tarkkailuun joudun : /

Tosin syynä voi olla se, että oltiin miehen kanssa rentoutumassa naapurikaupungissa viikonloppuna ja tuli syötyä paljon tavallista enemmän - vieläkään ei ole nälkä.....

Lauruska 22+2