Masennus, jolle ei löydy sanoja
Tiedättekö tunteen? Poden masennusta, mutta en osaa kuvailla sitä enkä tiedä, mistä se johtuu. En osaa enää puhua. En osaa olla ihmisten kanssa enkä jaksa kenenkään seuraa. Sanat ovat kadonneet, ja kaikki tuntuu yhdentekevältä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Helteessä meren rannalla ei ketään masenna.
On kyllä masentanu ja joka heinäkuu on vaikea
mieti elämää. onko läheisiä menehtynyt. oliko kotona ongelmia,riitoja.köyhyyttä,sairautta?. onko sisaruksia? onko suhteet vaikeita vai helppoja. mitä tunteita itseä kohtaan ,onko itsevihaa, surua tms. kun tekee esim. family systems tyyliin selvitystä, voi saada jotain pohjaa omille tunteille.
tunteet syntyy jostain tilanteesta ehkä reaktiona. on hyvä tutkia itseä ja elämäänsä,mikä on elämän kulku ja mitä ajatuksia herättää, näin voi ehkä päästä perille miksi masentaa.
Vierailija kirjoitti:
mieti elämää. onko läheisiä menehtynyt. oliko kotona ongelmia,riitoja.köyhyyttä,sairautta?. onko sisaruksia? onko suhteet vaikeita vai helppoja. mitä tunteita itseä kohtaan ,onko itsevihaa, surua tms. kun tekee esim. family systems tyyliin selvitystä, voi saada jotain pohjaa omille tunteille.
tunteet syntyy jostain tilanteesta ehkä reaktiona. on hyvä tutkia itseä ja elämäänsä,mikä on elämän kulku ja mitä ajatuksia herättää, näin voi ehkä päästä perille miksi masentaa.
Minulla on joitain nuoruuden traumoja, jotka ovat vaikuttaneet minäkuvaani ja koko elämäni kulkuun. Tänään juuri mietin noita tapahtumia. Oikeastaan olen vihainen itselleni, että olen antanut niiden vaikuttaa itseeni niin paljon. Nyt olen niin umpisolmussa, että käsitystä itsestä on mahdotonta korjata.
- ap
Oletko kokeillut piirtää, jos ei ole sanoja?
Samaa mullakin. Itkuisuutta. Toivottomuutta. Työterveydessä kävin ja sain viikon sairauslomaa. Ei se auta. Työyhteisökin on mätä ja yhtenä vaikuttaa oloon.
Vierailija kirjoitti:
Tätä pitääkin kokeilla.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Toinen on, että yrittää paikantaa kehosta, missä kohtaa paha olo tuntuu. Kuulostelee, nouseeko siitä joku muisto. Hoivailee sitä kohtaa lempeillä ajatuksilla. Kun sanat on hukassa, vastaus löytyy monesti kehosta.
Niin on...