Mikä on farkkujesi koko tuumissa?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
W32 mahtuu lantiosta, mutta jää aina lököttämään vyötäröltä. Tykkään korkeavyötäröisistä housuista, mutta niitä ei suunnitella tiimalaseille, joten en ole käyttänyt farkkuja aikoihin. Hameet ja mekot sopivat paremmin tämmöiselle kropalle, missä lantion ja vyötärön ero on useita kymmeniä senttejä.
Mulla on w27 tai 28, ja sama ongelma. Aina joutuu kaventamaan vyötärönauhan kohdalta, kun se lörpöttää. Ja muuten farkut on sopivat, on kaikki tehty mahakkaille kropille?
Tai perseettömille. Mulla ainakin jää farkuissa löysää aina vyötäröllä selän puolella.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Isokokoista porukkaa.
Olisi pitänyt kysyä pituus myös.
Puhutaanko nyt 100% puuvilladenimistä vai elastaanikankaista?
Itse tykkään pitää wanhan liiton perusfarkkuja, puhdasta denimiä.
Eivät voi olla kovin tiukat, koska joustovaraa ei ole. Enkä muutenkaan tykkää pingottavista housuista.
Näin farkkumittani klassisilla merkeillä on W30-31 L32.
Pienemmät eivät mene reidestä, mutta nämä isommat jäävät vyötäröltä ilmaviksi. Vyötä pidetään farkuissa perinteisesti juuri siksi, että pysyvät jalassa.
Tiedättekö edes jonnet: se kaksipiikkinen solki ja lenkkien levyinen vyö?
Leviksissä vaihtelee mallin mukaan W 27-30 L 32-34
Niin siis farkkujen koko tuumissa on ihan eri asia kuin farkkuihin merkitty koko. Farkuissa käytetään "vanity sizing"iä.
W34 on melko varmasti joku 95cm. Tuumista senteiksi käännettynä se olisi 86cm.
W28-29
L32
Leviksiä käytän minäkin.
Riippuu liikkestä ja mallista, joku 25 taisi olla vikat. Pituus olisi max 30, harvoin löytää sopivia, aina pitää lyhentää ja selkäpuolelle jää tyhjää.