Työkaveri pitää päivän aikana 2 tuntia taukoja
Meillä kuuluu työaikaan 20 min ruokatauko. Työkaveri syö tunnin ja lisäksi pitää aamulla ja iltapäivällä puolen tunnin kahvitauot. Työt jää muiden tehtäväksi, tekee kyllä hommansa hutaisten ja muut sitten joutuu paikkailemaan jälkeenpäin. Esimies on huomauttanut, mutta ei ole muuttanut käytöstään. Kyllä vakituisella työntekijällä on hyvät oikeudet puolellaan.
Kommentit (36)
Mä nukun yleensä tunnin-parin päikkärit työajalla tai käyn lenkillä. Oon todella nopea, tehokas ja aikaansaava muuten mutta tarvitsen tauon jossain välissä päivää. Jotkut istuvat koneella sen 7,5h mutta lukevat ja kirjoittavat hitaasti eivätkä ideoi spontaanisti juuri mitään. Mun aivot toimii eri tavalla enkä usko että tällainen spurtti-lepo-spurtti -tyyli ole keltään pois. Työntekoa pitäisi mitata tehossa, ei ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosien varrella yllättynyt kuinka moni tulee töihin syömään aamupalan. Ihan puuron keitosta alkaen. Siis työajalla, kun mitään varsinaista kahvitaukoa ei työaikaan kuulu.
Minä syön aina työpaikalla aamupalan, jos olen toimistolla. Muutamassa minuutissa keittiössä saan väsättyä annoksen, jonka kiikutan työpisteelle. Siis jääkö jotkut työajalla syömään sinne keittiöön heti työpäivän alkuun?
Joo tottakai jäävät syömään taukotilaan. Lukevat samalla kaikessa rauhassa päivän lehden. Kai sitten olen hullu kun itse menen töihin tekemään töitä, ja olen syönyt aamupalani ja lukenut päivän uutiset jo kotona omalla ajallani.
Outoa. Ei onnistuisi meillä tuollainen ja esimies varmasti puuttuisi. Toki tehdään työtä koneella, joten siinä näpytellessä menee samalla leipä ja kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Mä nukun yleensä tunnin-parin päikkärit työajalla tai käyn lenkillä. Oon todella nopea, tehokas ja aikaansaava muuten mutta tarvitsen tauon jossain välissä päivää. Jotkut istuvat koneella sen 7,5h mutta lukevat ja kirjoittavat hitaasti eivätkä ideoi spontaanisti juuri mitään. Mun aivot toimii eri tavalla enkä usko että tällainen spurtti-lepo-spurtti -tyyli ole keltään pois. Työntekoa pitäisi mitata tehossa, ei ajassa.
Riippuu tietysti mitä työtä tekee. Joku hoitaja ei voi välillä mennä päikkäreille, vaikka olisi kuinka tehokas.
Fyysinen poissaolo laitetaan merkille mutta mitäs kun oot koko päivän poissa henkisesti 😅
Olin laitoskeittiössä töissä. Pomon suosikit saivat tauottaa ja olla tekemättä hyvinkin paljon, mutta joillekin tuli sanomista jopa siitä että lounastauolla kävi vessassa.
Aamupuurosta... Yhdessä työpaikassa tietokone käynnistyi niin hitaasti, että sinä aikana, kun se vanha kapistus heräsi ja avasi kaikki ohjelmat ja pääsi töihin, olisi hyvin ehtinyt keittää ja juoda kahvit ja syödä parit voileivät. Joten sinänsä en ihmettele, jos joku ehtii aamupuurollekin. Onneksi nykyisin kone käynnistyy hetkessä, eikä tarvitse turhaan odotella.
Meitä on moneen junaan. Minullakin oli kollega, joka lähti kesken päivän laulamaan kuorossa ja toinen taas aloitti päivän klo 10, mutta lähti kyllä tikkana klo 16, kun muiden työaika oli 7-15 tai 8-16. Kyllä näitä aina löytyy. Silloin kun käytös ei heijastu työhön, niin saa tehdä osassa paikoissa ihan mitä tahansa. Toisissa tilanteissa kollegat taas joutuvat paikkailemaan ja venymään.
Meillä on työntekijä joka pitänyt 4 tunnin taukoja. Lähtee välillä jonnnekin ja tulee 3-4 tunnin päästä takas. Pomo kun ei ole paikalla niin se häippäsee samantien. Itse olen saanut valituksia muka myöhästymisistä vaikka en ole kertaakaan myähästynyt töistä vaan olen aina puoli tuntia ennen työn alkua töissä. Pidin pomolle puhuttelun ja sanoin että se on huonoin pomo mitä olen koskaan nähnyt eikä se tajua mitä jotkut työntekijät tekee päivisin. Ja olen ollut yli 20 työpaikassa. Kukaan ei ole minua aiemmin huomauttanut mistään. Lähetin myös firman omistajalle viestin siitä pomosta ja yhdestä työntekijästä ja luulen että se erottaan aika pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä eräs työntekijä tekee päivän työt n. 3-4 tunnissa ja pelaa sotapelejä/katsoo leffoja loppupäivän. Ruokkis AINA vähintään 1-1,5 h. Mutta kunhan työt on tehty, ei pomolle ole mitään väliä mitä tekee loppupäivän.
Mitä sitten - jos hän saa työnsä tehtyä niin mitä sinä toista kyttäät? Parhaimmillaan olen saanut päivän laskutuksen tehtyä tunnissa :)
No täytyy sanoa, että jos olisin työnantajasi, niin joko järjetäisin sulle lisää töitä ihan helvetisti tai sitten antaisin sen sun "tunnin" minkä aherrat niin jollekulle toiselle tehtäväksi ja sä saisit lähteä. Ihan älytöntä hommaa, rahan haaskausta työntekijään.Jos kerran hommat hoituu tunnissa niin miksi työntekijää tarttis kahdeksaksi tunniksi ?
Veikkaan palomiestä tai terveydenhoitaja.
Meillä 8 tunnin päivä ja kaikki pitää tunnin ruokkiksen ja kaksi vajaan tunnin kahvitaukoa. Tekemistä ei ole muutenkaan, työpisteelläki vaan näprätään puhelinta. Ja esimies on sitä mieltä, että pitäs lisää porukkaa palkata.
Ihan törkeen ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin laitoskeittiössä töissä. Pomon suosikit saivat tauottaa ja olla tekemättä hyvinkin paljon, mutta joillekin tuli sanomista jopa siitä että lounastauolla kävi vessassa.
Asiallisesta asiasta on sanottu - vessassa ei eväitä syödä - niitä omiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosien varrella yllättynyt kuinka moni tulee töihin syömään aamupalan. Ihan puuron keitosta alkaen. Siis työajalla, kun mitään varsinaista kahvitaukoa ei työaikaan kuulu.
Minä syön aina työpaikalla aamupalan, jos olen toimistolla. Muutamassa minuutissa keittiössä saan väsättyä annoksen, jonka kiikutan työpisteelle. Siis jääkö jotkut työajalla syömään sinne keittiöön heti työpäivän alkuun?
Kyllä jää.
Olin työssä jossa kaikki tekivät samoja hommia. Työt jonossa ja otettiin aina uusi kun edellisen sai tehtyä. Työpaikalla oli muutama jotka aloittivat aamun leppoisasti kahvitellen. Tauot venyivät ja juttelivat töiden lomassa. Kyllä se suoraan sanottuna vit**** kun on kiire ja eräät vaan lusmuilee ja vähät välittää töistä ja työkavereista. Esimiehelle annettiin palautetta mutta ei saanut tyyppejä kuriin. Itse lähdin kun määräaikainen sopimus päättyi. Tarjosivat vakkaripaikkaa mutta sanoin suoraan etten jää tuollaiseen paikkaan. Tuolla ongelmana oli laiskat työkaverit ja saamaton esimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitaliako olet vailla?
Joo tottakai jäävät syömään taukotilaan. Lukevat samalla kaikessa rauhassa päivän lehden. Kai sitten olen hullu kun itse menen töihin tekemään töitä, ja olen syönyt aamupalani ja lukenut päivän uutiset jo kotona omalla ajallani.