Kaveri joka blokkaa sut miltei kokonaan
Eli mulla on kaveri joka on myös Facebook kaveri ja parissa Whatsapp ryhmässä missä minäkin olen.
Nyt yhtäkkiä tajusin että hän on ainoa joka ei koskaan kommentoi tai tykkää mistään mun kirjoittamasta päivityksestä.
Ei yhtään mistään. Ei myöskään kommentoi lainkaan elämäni suuria asioita. Ei mukavia tapahtumia tai esim sitä kun olin isossa leikkauksessa.
Itse usein oon tykännyt hänen päivityksistään ja kommentoin ryhmässä hänen elämänsä isoja ja pieniä tapahtumia .
Mikä saa ihmisen blokkaamaan toisen tuolla tavoin nettimaailmassa aivan täysin?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuommoisen vuoksi en ole missään somessa juurikaan, loukkaannutaan olemattomista. Ei jaksa. Introverttinä on helpompaa kun ei edes yritä. Puhelinkin äänettömällä aika usein...
Tarkoitatko että minä loukkaannun olemattomasta?
Yllensä ystävyys / kaveruus on vuorovaikutteista. Eletään kaverin elämäntapahtumissa edes jollain tavalla mukana.
Ei niin että jätetään kokonaan huomiotta. Varsinkin kun meillä ei ole ollut mitään kinaa
Ap
minä olen blokannut muutaman kaverin, siis sellaisen ns. hyvän päivän tutun, työkaverin tms, ihan vaan sen vuoksi, että heiltä tulee usein päivityksiä ja uutisvirtani koostuu lähinnä niistä. On tullut sellainen olo, että olen liikaa "tekemisissä" ihmisen kanssa, jota en kovin hyvin tunne, ja läheisempien kaverien ja ystävien päivitykset jäävät huomaamatta.
Pidän kyllä ko. ihmisistä ja kiva olisi välillä kuulla, mitä heille kuuluu, mutta kun en ihan jokaista arkista ateriaa tai sukankutomista kuitenkaan heiltä väliltäisi kuulla, olen lakannut seuraamasta heidän päivityksiään.
Mutta en ole blokannut sellaisia ihmisiä, joiden kanssa olen tekemisissä muuallakin kuin somessa, vain niitä joiden kanssa en enää normaalissa irl kanssakäymisessä ole. Kuitenkin mielelläni pidän heidät kavereina, koska esim. facebookin kautta on tarvittaessa helppo olla yhteydessä, jos järjestetään jotain tapaamisia esim. vanhan työporukan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
minä olen blokannut muutaman kaverin, siis sellaisen ns. hyvän päivän tutun, työkaverin tms, ihan vaan sen vuoksi, että heiltä tulee usein päivityksiä ja uutisvirtani koostuu lähinnä niistä. On tullut sellainen olo, että olen liikaa "tekemisissä" ihmisen kanssa, jota en kovin hyvin tunne, ja läheisempien kaverien ja ystävien päivitykset jäävät huomaamatta.
Pidän kyllä ko. ihmisistä ja kiva olisi välillä kuulla, mitä heille kuuluu, mutta kun en ihan jokaista arkista ateriaa tai sukankutomista kuitenkaan heiltä väliltäisi kuulla, olen lakannut seuraamasta heidän päivityksiään.
Mutta en ole blokannut sellaisia ihmisiä, joiden kanssa olen tekemisissä muuallakin kuin somessa, vain niitä joiden kanssa en enää normaalissa irl kanssakäymisessä ole. Kuitenkin mielelläni pidän heidät kavereina, koska esim. facebookin kautta on tarvittaessa helppo olla yhteydessä, jos järjestetään jotain tapaamisia esim. vanhan työ
Tää on hyvä pointti. Liika on aina liikaa. Oli se sitten mikä tahansa asia. Siihen oon koittanut kiinnittää erityistä huomiota etten tuuttaa joka puolella omaa asiaa.
Tää mun kaveri itse laittaa joka ainoasta kissan kakasta ja tiskatusta tiskistä jne tietoa muille.
Mä vaan oon alkanut ajattelemaan että hän sosiaalisessa kanssakäynnissä näyttääkin oikean karvansa. On itsekäs ja muiden asioista piittaamaton. Jollain tasolla onnistuu livenä antamaan toisen mielikuvan
Juuri tuommoisen vuoksi en ole missään somessa juurikaan, loukkaannutaan olemattomista. Ei jaksa. Introverttinä on helpompaa kun ei edes yritä. Puhelinkin äänettömällä aika usein...