Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on pieni palkka, mutta tarvitsisin uusia vaatteita. Mistä voisin ostaa halpoja sekä laadukkaita?

Vierailija
22.01.2024 |

Älkää pliis  sanoko kirppari, koska olen aika pitkä naiseksi enkä löydä helpolla. Jos nettikirppareilta, niin suositelkaa. H&M vaatteet ja muut halpismerkit, ei tunnu kestävän ja rahat valuu ihan hukkaan. Ostin zalandolta parit housut vuosi sitten ja kaikkissa jo nyt REIKÄ. Sama neuletakki, pari käyttöä ja nyppääntynyt. Ei ole silti rahaa laittaa esim 60 euroa yhteen neuletakkiin. En ole päivittänyt vaatekaappia ainakaan 5 vuoteen ja olisi kai aika.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet päivittämässä vaatekaappiasi, mieti summa, jonka siihen käytät ja mitä tarvitset. Muutama harkittu, kalliimpi ja yhteensopiviksi harkittu vaatekappale palvelee paremmin kuin useampi sieltä täältä hankittu, mutta hajanaisen kokoelman muodostava valikoima.

Vierailija
22/54 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noshin ja Nanson alet! Laadukasta materiaalia kummallakin ja ovh:t pilvissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis käytännössä orjana töissä. Ei kunnon palkkaa. Onko tämä se Suomi ja Eurooppa jota halusimme.

Vierailija
24/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenminkin ihmettelen sitä, miksi ihmeessä hyväpalkkaiset ostavat kalliita vaatteita. Mitä väliä sillä on, onko kyseessä vaikka Gantin pusero, joka maksaa satasen, vai H&M:n pusero, joka maksaa 20€, jos molemmat ovat yhtä hyviä ja kestäviä?

En ole maksanut mistään vaatteesta tai kengistä yli 200€, ja olen DI. Kallein laukkuni maksoi 300€, mutta se onkin kotimainen käsityöläisen tekemä nahkalaukku, joka kestää toivottavasti vuosikymmeniä.

Vierailija
25/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin klubi jäseneksi kannattaa liittyä. Olen ostanut sieltä vaatteita paljon ja kengiä. Hyviä kengiä löytyy ja tässä alkuvuodesta olin ostamassa 50 euron talvikengiä. Kassalla hinta olikin 26 euroa kun näytin klubi korttia. Sieltä saa siis alennuksia hyvin ja monesti olen saanut hyvät alennukset.

Vierailija
26/54 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että minulla on nämä halpismerkit hyvin säilynyt, vuosia. Villa nyppääntyy oli halpa tai kallis, siksi on olemassa nypynpoistaja. 

Vierailija
27/54 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kirpparilta, vaikka sitä et halunnut kuulla. Halvalla ei saa laadukasta. Halpismerkeiltäkin voi kyllä saada ihan riittävää laatua, kun katsot vaatteen materiaalin (ei akryylineuleita, outoja tekokuituja, ihan ohutta puuvillatrikoota yms), laadun ostohetkellä (jos se näyttää jo kaupassa huonolta ei se siitä parane käyttämällä) ja huolehtimalla vaatteesta. Itse ostan vaatteita myös H&Mltä ja kun olen ollut ja tarkka ja jättänyt mm kausimuodin väliin ja ostanut ajattomampia vaatemalleja, ihan riittävän kestäviä vaatteita olen saanut. Vaatteita kannattaa myös opetella korjaamaan.

Miten kirpparille sitten päätyy pelkästään laadukkaita vaatteita halvalla? Samat h&m rytkyt sielläkin monesti on ja aivan liian kovilla hinnoilla.

No on siellä niitä parempiakin merkkejä. Voit seurata myös nettikirppiksiä ja vaikka oman asuinalueesi kierrätysryhmää Facebookissa. Sitten on näitä parempiin vaatteisiin erikoistuneempia kirpputoreja joista puuttuu H&Mt, mutta hinnat tietysti korkeammat johtuen myytävästä tavarasta, liiketilasta ja palvelusta. Vaikea vastata mistä saa hyviä vaatteita halvalla, kun ei tarkalleen tiedä mikä on kysyjän mielestä riittävän hyvää ja mikä riittävän halpaa. 

Vierailija
28/54 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Tokmanni, Prisma, Citymarket. Niissä on merkittömiä kotimaisiakin vaatteita edullisesti ja laatu on parempi kuin ulkoimaisilla halpisketjuilla.

Kertokaa lisää "merkittomistä kotimaisistakin vaatteista? Onko ollut Tokmannilla, Prismassa tai Citymarketissa ensimmäistäkään?

Vierailija
29/54 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan usein vaatteita second handina Emmystä, koska siellä merkitään kaikkiin tuotteisiin mitat ja kuvat ovat hyvät. Minullakin siis sama ongelma, että iso osa vaatteista ei mittasuhteiltaan istu oikein, vaikka koko olisi oikea. Lajittelen yleensä hakutuloksista vanhimmat ensimmäiseksi (paras ale, paras hinta-laatusuhde). Kaikki ei tykkää, mutta itse olen ollut ostajana tyytyväinen.

Vierailija
30/54 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta. Laatua en osaa sanoa, just testaan.

Vierailija
31/54 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmy-nettikirppis. Käytettyjä, hyvälaatuisia vaatteita ja kenkiä edullisesti.

Vierailija
32/54 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl:stä tosi halpaa ja nättiä relettä, safkat samalla kertaa edullisesti.

33/54 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitkäjalkainen kokoa 44-46 ja löydän tosi hyvin vaatteita uffilta, kontista ja kierrätyskeskuksesta. Pitää vaan jaksaa usein käydä ja penkoa. Ostan uutena vain alusvaatteet, kengät ja takit. Ihan merkkikamaa löytyy ainakin pk-seudulla noista paikoista. InWear, Hilfiger, YourFace, Esprit on merkkejä joita löytyy paljon ja ihan uutenakin, joissain vielä laput kiinni.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
34/54 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompele itse. Yllättävän pian sitä oppii tekemään yksinkertaisia kaavoja omalle vartalolleen. Kirjastoista, opistoista tai vaikka paikalliselta Martta-jaostolta saa yleensä ompelukoneen käyttöön ja joskus siihen opastustakin. Kierrätyskeskuksissa myydään usein kankaita edullisesti

Vierailija
35/54 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkaisena olisit ehkä oikeutettu saamaan kunnaltasi toimeentulotukea, jos raha ei riitä vaatteisiin.

Vierailija
36/54 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenminkin ihmettelen sitä, miksi ihmeessä hyväpalkkaiset ostavat kalliita vaatteita. Mitä väliä sillä on, onko kyseessä vaikka Gantin pusero, joka maksaa satasen, vai H&M:n pusero, joka maksaa 20€, jos molemmat ovat yhtä hyviä ja kestäviä?

En ole maksanut mistään vaatteesta tai kengistä yli 200€, ja olen DI. Kallein laukkuni maksoi 300€, mutta se onkin kotimainen käsityöläisen tekemä nahkalaukku, joka kestää toivottavasti vuosikymmeniä.

Parhaat vaatteeni ovat olleet kalliita. Ei se toki tarkoita, että kaikki kallis olisi hyvää. Mutta kyllä hyvin tehty, kunnon talvitakki saa maksaa. Jos teettää vaatteita, sekin helposti maksaa. Minä en ymmärrä halvoilla vaateostoksilla leveilyä, kertoo vain siitä että kannatat halpatuotantoa. 

Vierailija
37/54 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirppiksistä suosittelen Sellpyä. Ihan valtava valikoima ja tuotteita pystyy rajaamaan mm. koon, merkin ja materiaalin mukaan. Tuolla on myös palautusoikeus, jos tuleekin hutiostos.

Vierailija
38/54 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi kannattaa myös tarkistaa aika ajoin. Suurin osa tarjonnasta on toki väärää kokoa, mutta joskus on itselle sopivaakin. 

Vierailija
39/54 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kirpparilta, vaikka sitä et halunnut kuulla. Halvalla ei saa laadukasta. Halpismerkeiltäkin voi kyllä saada ihan riittävää laatua, kun katsot vaatteen materiaalin (ei akryylineuleita, outoja tekokuituja, ihan ohutta puuvillatrikoota yms), laadun ostohetkellä (jos se näyttää jo kaupassa huonolta ei se siitä parane käyttämällä) ja huolehtimalla vaatteesta. Itse ostan vaatteita myös H&Mltä ja kun olen ollut ja tarkka ja jättänyt mm kausimuodin väliin ja ostanut ajattomampia vaatemalleja, ihan riittävän kestäviä vaatteita olen saanut. Vaatteita kannattaa myös opetella korjaamaan.

Miten kirpparille sitten päätyy pelkästään laadukkaita vaatteita halvalla? Samat h&m rytkyt sielläkin monesti on ja aivan liian kovilla hinnoilla.

Eihän tuossa niin sanottu. Vaatii ehkä vähän harjoittelua, mutta pi

Tämäpä. Kirppistelystä kannattaa tehdä sellainen kerran viikossa/kahdessa tehtävä harrastus, jolloin käy jonkun hyväksi todetun kirpparin rekit ainakin osittain läpi. Jos käyt kirppiksellä vain silloin kun mielessäsi on joku tietty juttu, niin ei sitä silloin löydy. Itse juuri löysin UFFilta 19 eurolla housut, jotka vaikuttaa todella laadukkailta, näyttää lähes käyttämättömiltä ja saman merkin samatapaiset housut näyttäisi olevan n. 150€ luokkaa. Vähän aiemmin löysin Leen farkut 10 eurolla. Paljon siellä on sitä HM/Gina Tricot rättiä ylihinnoiteltuna, mutta pitää tosiaan kehittää silmä laadukkaille materiaaleille ja käydä säännöllisesti. 

Vierailija
40/54 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että minulla on nämä halpismerkit hyvin säilynyt, vuosia. Villa nyppääntyy oli halpa tai kallis, siksi on olemassa nypynpoistaja. 

Vaikka Prismassa käydessä ostaa Prym-neulekamman. Sillä saa ne nypyt pois muistakin kuin neulevaatteista. Kun hankit neuletta, katso että siinä on noin 6-10% polyamidia eli Nailonia vahvistamassa lankaa. Itse ostan itselleni miesten neuleita siksi, että niitä löytää jopa 100% luonnon- ja muuntokuituisena sekä että ne ovat tarpeeksi pitkähihaisia. Vielä ei ole tullut kukaan räksyttämään minulle miesten neuleista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi