Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa sulla on ollut antibiootteja vaativa hengitysinfektio?

Vierailija
22.01.2024 |

Angiina, keuhkoputkentulehdus, korvatulehdus tms.?

Itselläni 0 ja olen jo pitkälle keski-ikäinen.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena angiina ja korvatulehduksia muutama. Nuorena aikuisena keuhkokuume. 

N43

Vierailija
2/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikait niihin enää edes anneta antibiootteja tänä päivänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti yli 20. Nyt on onneksi estolääkitys, niin keuhkokuumeita ei ole ollut vuosiin.

Vierailija
4/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilusti yli 20. Nyt on onneksi estolääkitys, niin keuhkokuumeita ei ole ollut vuosiin.

Onko sulla joku perussairaus?

Ap

Vierailija
5/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista miten monta oli lapsena, mutta aikuisiällä viimeksi olen antibioottia tarvinnut 20 vuotta sitten.

Vierailija
6/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla joku perussairaus?

Ap

Joo, eräs harvinainen keuhkosairaus. En kerro diagnoosia sen tarkemmin.

Vierailija
7/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertaakaan. Nolla antibioottikuuria koko elämäni aikana.

N40

Vierailija
8/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiällä alkoi. Viimeisen 30:n vuoden aikana arviolta noin 50x. Ei koskaan polttanut.

Vierailija
9/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena paljon. Aikuisiällä kerran. Olen keski-ikäinen.

Vierailija
10/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mennyt lääkäriin, vaikka on varmaan ollut keuhkokuume tai ainakin keuhkoputkentulehdus. Olen vain potenut kotona, hengittänyt höyryä, puhaltanut pulloon, nauttinut kuumia juomia ja limaa irrottavaa yskänlääkettä. 

Vierailija
11/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioisin, että noin 50 kuuria on tullut syötyä. Angiina kroonistui teininä ja vähän myöhemmin alkoivat toistuvat keuhkoputkentulehdukset. Keuhkokuume on ollut kerran.

Aiemmin myös poskiontelontulehduksiin määrättiin antibiootteja. Kun astman hoito aloitettiin, niin tilanne helpottui kaikkien hengitystieinfektioiden suhteen. Hyvä niin, koska olen allerginen monelle antibiootille.

En tiedä, pitääkö paikkansa se, että nielurisojen poiston jälkeen tulee helpommin keuhkoputkentulehduksia. Muistelen jonkun lääkärin näin väittäneen.

Vierailija
12/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti on ollut keuhkokuume ja kerran suonensisäistä antibioottia vaatinut yleisinfektio, jonka aiheuttaja ei selvinnyt. Lisäksi lapsena sain usein kuureja korvatulehdukseen. Nyt ei onneksi viiteen viime vuoteen ole ollut tarvetta kuureihin. Olen 44v ja minulla on astma, muuten olen terve.

Vierailija
13/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvioisin, että noin 50 kuuria on tullut syötyä. Angiina kroonistui teininä ja vähän myöhemmin alkoivat toistuvat keuhkoputkentulehdukset. Keuhkokuume on ollut kerran.

Aiemmin myös poskiontelontulehduksiin määrättiin antibiootteja. Kun astman hoito aloitettiin, niin tilanne helpottui kaikkien hengitystieinfektioiden suhteen. Hyvä niin, koska olen allerginen monelle antibiootille.

En tiedä, pitääkö paikkansa se, että nielurisojen poiston jälkeen tulee helpommin keuhkoputkentulehduksia. Muistelen jonkun lääkärin näin väittäneen.

Keuhkokuumeessa kyllä menee lääkäriin, kun olo menee niin huonoksi.

Vierailija
14/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keuhkokuumeessa kyllä menee lääkäriin, kun olo menee niin huonoksi.

Hups, sori, vastaus meni väärään kommenttiin.

Vierailija
15/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään noista kolmesta ei automaattisesti vaadi antibioottihoitoa, varsinkaan keuhkoputkentulehdus. Nimitämme lääkäripiireissä keuhkoputkentulehdusta yskäksi. 

Vierailija
16/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa, olen 74 v.

Vierailija
17/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään noista kolmesta ei automaattisesti vaadi antibioottihoitoa, varsinkaan keuhkoputkentulehdus. Nimitämme lääkäripiireissä keuhkoputkentulehdusta yskäksi. 

Ai ihanko totta.

Vierailija
18/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla.

Vierailija
19/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 20 x. Viimeisin oli pitkittyneeseen ykskään, joka kesti 2 kk ja antibiooteilla pois parissa päivässä. 

Vierailija
20/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä lapsena ja ehkä kerran tai pari nuorena aikuisena on ollut penisilliinikuuri. N56

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän