Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku sanoa, mitä jäähdyttäminen tarkoittaa mokkapalojen suhteen

Vierailija
18.01.2024 |

Ohjeen mukaan pohja pitäisi jäähdyttää, mutta ei sitten mainita mitään siitä, että kuinka kylmäksi. Että tarkoitetaanko nyt jotain sellaista, mitä pystyy koskemaan, vai huoneenlämpöistä vai peräti jääkaappikylmää.

En ole ennen tehnyt mokkapaloja, joten olen nyt hieman hukassa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyte ei levity kivasti kuumalle pohjalle. Huoneenlämpöistä tarkoitetaan.

Vierailija
2/6 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneenlämpö. Tämä siksi, että kuuma pohja imaisee sisäänsä sen mokkapäällysteen ja senhän pitäisi olla hienosti siinä pinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei virallista tietoa, lapsuudesta muistan että jotain pystyy koskemaan ja huoneenlämpöisen välillä, kun ei maltettu odottaa pidempään.

Vierailija
4/6 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo laitettu huoneenlämpöinen riittää, mutta sitä viileämpi ei haittaa, jos vaikka nopeasti haluaa parvekkeella jäähdyttää.

Vierailija
5/6 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 10 minuuttia jääkaapissa riittää ihan ok.

Vierailija
6/6 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen havainnut että pohja saa olla lämmin (ei kuuma) päällystettä levitettäessä, silloin päällyste leviää tasaisemmin, eikä jämähdä kesken levityksen. Mutta tämä varmaan riippuu reseptistä, mokkapalojen reseptejä on monenlaisia ja joku sellaisella reseptillä tehty, jossa pohja on hyvin pehmeä ja päällyste lämmin (kinuski tms), niin sellaisessa saattaa olla vaara että päällyste humahtaa läpi pohjan ollessa lämmin. Itse teen päällysteen tomusokerista, kaakaosta, vahvasta kylmästä kahvista ja sulatetusta voista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän