Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varpaat ja sormet saa pysymään lämpiminä?

Vierailija
18.01.2024 |

Helmikuun alusta aloitan työharjoittelun,jossa ollaan paljon ulkona.Lumitöitä ym.kiinteistönhoitoon liittyviä juttuja.Kertokaa kaikki niksit,mitkä olette huomanneet toimiviksi.Mulla on todella helposti paleltuvat sormet ja varpaat.Viime lokakuun olin ulkotöissä ja varpaat ja sormet paleli jo -10 asteessa,vaikka mitä työhanskaa kokeili🥶

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormikkaiden päälle villalapanen ja sen päälle vuorillinen nahkarukkanen. Jalkaan sukat, villasukat ja turkisvuorilliset Sievin jalkineet.

Vierailija
2/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkakintaat ja jos työ on fyysistä ei siinä kyllä kylmä edes tule. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villalapanen vuorellisten rukkasten alle. Talvikengät pitää olla väljät. Sinne villasukat, merinosukka iholle. Jos pitää paikallaan seisoskella (tuskin) niin joku eristepala jalkojen ja maan väliin (retkipatjaa, Finnfoam levy tms.)

Vierailija
4/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niitä "kehonlämmittimiä" voisi kokeilla? Esim. just käsille ja jaloille on omansa.

Vierailija
5/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä tekemällä kuule pysyy lämpimänä. Hyvät kengät on tärkeät ja pään sekä kaulan alueen suojauksesta pitää huolehtia hyvin. 

6/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nahkaiset kintaat, joissa on lämmin vuori. Sormet pysyivät lämpiminä jopa 25 asteen pakkasessa tunnin lenkillä muutama päivä sitten. Yleensä sormet kylmettyvät ensimmäisenä.

Vierailija
7/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorminuket? Ehkä pitäisi mennä kauppaan ja ostaa jotain. Pitää jäädä ilmaa väliin. Ehkä pitäisi olla myös vaihtovaatteita. Villaa, turkista, thermal materiaaleja, kerroksia. Välillä lämpimään, ei voi olla yhteen mittaan ulkona, vaihtomiehiä. Lämmittelyalueita ja välipalaa, juomaa. Mitä työsuojelu sanoo.

Vierailija
8/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi heikentää verenkiertoa, jos tupakoit niin lopeta se.

Vierailija
9/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-10 ei palellu vaikka olisi alasti

Vierailija
10/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain tumpuilla ei pysty tekemään yhtään mitään sorminäppäryyttä vaativaa. Itse olen joskus kylmillä pitänyt työrukkasten lisäksi hyvin ohuita aluskäsineitä joilla sentään voi jotain tehdä ilman että tarvitsee olla aivan paljain käsin.

Vierailija
11/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottuminen kylmään auttaa. Alkuun elimistö alkaa rajoittaa verenkiertoa äärijäsenissä, kun se haluaa säilyttää elintärkeät elimet. Tällöin myös on todella varottava palelluttamista. Ennen pitkää elimistö oppii, ettei sitä vaaraa olekaan, ja sitten alkavat äärijäsenet pysymään lämpiminä. Kehon täysin rutinoituessa pelkkä aikomus lähteä pakkaseen saa sormet ja varpaat lämpenemään valmiiksi.

Vierailija
12/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään koska sormet ja varpaat saa lämpimiksi vain peiton alla sisällä. Ulkona ei ole mitään toivoa millään varusteilla.

Vierailija
13/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kengät jotka kestävät 30 astetta pakkasta ja vaadi ne työnantajalta jos olet ulkotyössä. Minulla oli kerran sellaiset kengät eikä tarvinnut mitään sukkia välttämättä kun jalat eivät palelleet kun kävin lenkillä.

Muihin kenkiin jotka eivät kestä pakkasia niin ensin ohut merinovillasukka ja sen päälle paksumpi villasukka vaikkapa 100% villaa.

Sormikkaiden päälle 100% villa tumppu.

Työnantajan pitää hakkia ääriolosuhteisiin kunnon varusteet tai muuten ei pidä omilla varusteillaan sellaisiin lähteä.

Sinun ei tarvitse mihinkään työharjoitteluun lähteä mihinkään ja varsinkaan ääriolosuhteisiin omilla varsusteillasi sillä työnantajan pitää ne varusteet hankkia.

Järkyttävää että työharjoittelija kuluttaa omia kenkiä ja vaatteitaan tehdäkseen ilmaista työtä jollekkin rikkaalle työnantajalle. Muttahan tätä hyväksikäyttöä on tosi paljon.

Vierailija
14/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kanssa yhden talven työharjoittelussa ulkotöissä ja pelkäsin etukäteen kylmää, kun olen todellinen vilukissa. Hankin Polyverin lämpösaappaat sekä nämä työkäsineet:

https://www.hammer.fi/rakentaminen-ja-remontointi/jm-pukinnahkainen-ved…

Kertaakaan en palellut, ennemminkin piti vähentää vaatetusta, kun tuli töitä huhkiessa hiki. Nuo käsineet on ihmeelliset, miten ne pitää kädet ihan lämpöisinä.

Vierailija
15/15 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämmitettävät hanskat,google kertoo.

Akut tarttee kans

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän