Kymmeniä hakemuksia viikossa, joihin ei ikinä vastata. Mitä järkeä?
Olen hakenut töitä soittaen, soittopyynnön jättäen, rekisteröitynyt ja kirjautuen firman omalle alustalle, kirjoittaen sivun mittaisia yksilöllisiä avoimia hakemuksia, käyttänyt suhteita.. koulutus on vastaava, kokemusta tarpeeksi, ei palkkatoiveita, ikä tarpeeksi nuori, mutta ei.
Ei vastaus tulee noin 10-20% hakemuksista ja loppuja odoteltiin ilman mitään vastausta.
Missä ne työt ovat? Ihan tavallinen tutkinto jolla normi duuni haussa. Yhtäkään haastattelua ei tarjottu.
Alan olemaan väsynyt tähän toimeettomuuteen ja haluan päästä töihin, että joskus olisi se vakiduuni, jonka kanssa uskaltaisi lähteä perhettä perustamaan.
Olen normaali suomalainen nainen, ilman sairauksia tai lääkityksiä.
Muilla kokemuksia turhauttavasta työnhausta?
Kommentit (6)
90-luvulta, kun oli puolimiljoonaa työtöntä. Viimeksi, kun vaihdoin työpaikkaa, hain töitä harkiten, noin pari kertaa kuussa. Hain vain niitä paikkoja, joihin katsoin itselläni olevan sellaista osaamista, mitä ei kaikilla ole.
Hain muistaakseni reilua kymmentä paikkaa, pääsin kolme kertaa haastatteluun ja lopulta sain kaksi niistä paikoista, joista valitsin toisen. Kolmannesta soitettiin parin kuukauden päästä ja sitäkin tarjottiin.
Asiaa ei olisi mitenkään parantanut, jos olisin hakenut satoihin paikkoihin, joihin tiesin olevan parempiakin hakemuksia. Turhaa minun oli insinöörinä hakea töihin kauppaan tai vaikka kirjastoon. Sinne oli pätevämpiäkin hakijoita, vaikka niissäkin olen joskus töissä ollut.
Kun et ole ainoa hakija niihin töihin. Meille tulee JOKA PÄIVÄ noin sata hakemusta, laske paljon se tekee viikossa, kuukaudessa? Ei niitä kukaan jaksa lukea kuin ehkä kymmenen päivässä, loput poistoon vaan. Luetuista hakemuksista etitään ensimmäisenä ikä, sen perusteella jatketaan lukemista jos henkilö on 40 vuotias vähintään. Nuorempia meille ei palkata.
Laskekaapa jos vaikka 300 tuhatta työtöntä tekee jopa päivä hakemuksen ja käyttää siihen puoli tuntia, montako tuntia turhaa työtä tehdään per kuukausi.
Mahtava tapa hukata suomen resursseja, näin emme tule pärjäämään, itse muuttaisin järjestelmän toisenlaiseksi.
Harkitsisin alan vaihtoa tuossa kohtaa. Harmillinen tilanne.
Miten erotut muista hakijoista? Käykö se ilmi hakemuksestasi?
T. Noin sata työntekijää palkannut.
Sellaista se on. Mä laittelin viime ja toissa vuonna n. 200-300 hakemusta ja viime vuonna pääsin muutamaksi kuukaudeksi töihin. Nyt jälleen sama rumba päällä.