Ositus avioerossa, miten edetä?
On se nyt kumma kun joku tästäkin veti vessaharjaa nenään ja poistatti.
Tarkoituksena oli kysyä neuvoja, miten saan mieheni maksamaan minulle erossa puolet omakotitalomme hinnasta. Hän ei halua, koska väittää etten ole maksanut sitä. Olen hoitanut useita vuosia kotona lapsiamme ja miehellä on muutenkin suuremmat tulot. Meillä on ollut kuitenkin muuten yhteiset rahat, paitsi muutaman viime vuoden, kun mies alkoi kohdella minua niin, että masennuin ja yritin piristää itseäni rahaa vaativilla keinoilla, tein velkaakin ja niiden kuittaamiseen tarvitsisin nyt rahat. Talo on puoliksi minun nimissäni. Hirmu arvokas se ei ole, koska se on remontoimaton 70-luvun talo.
Oikeudessa saisin varmasti puolet, mutta en haluaisi elättää juristeja rahoillani.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Oikeudella vähintään uhkaamalla, jos neuvottelu ei tuota tulosta. Asiasta on täällä 1000+1 ketjua.
Uhkaamisella tarkoitan haastehakemusta, jonka vedät tarvittaessa pois. Siihen että kertoo vievänsä asian oikeuteen, ei kannata tuhlata yhtä kertaa enempää aikaa.
Jos ette pääse sopuun miehen kanssa, niin eipä siinä muu auta kuin mennä käräjille.
Jos menen käräjille, niin tulevatko kulut minun, miehen vai yhteisesti maksettaviksi?
Oikeudella vähintään uhkaamalla, jos neuvottelu ei tuota tulosta. Asiasta on täällä 1000+1 ketjua.