Eikös kännykällä pysty soittamaan hätäpuhelun, vaikka akku olisi loppu?
Vai miten se menee? Jostain olen kuullut tämän mutta en tiedä miten se toimii.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Voiko autolla ajaa kun akku on tyhjä ? Voiko kännykällä soitella kun akku on tyhjä? Kysynkö tyhmiä kun pääni on tyhjä ?
Jos kyseessä on polttomoottoriauto ja laturi/generaattori toimii niin kyllä voi. Tosin ei se akku kovin pitkään tyhjä ole kun sinne menee latausvirtaa jos se vaan on vielä kunnossa ja ylipäätään pystyy latautumaan.
Vanhoissa Nokia-puhelimissa oli varavirtaa, eli jos pystyit näpyttelemään 112 niin soitto onnistui vaikka akku "tyhjänä". Mutta milläs nyt näpyttelet jos akku tyhjänä, kun ei ole näppäimiä ja näytön päälle pistäminen vaatii akkua?
Itse toimin sillee että viimeksi kun akku äkisti sammui hiihtoreissulla kun oli pakkasta niin lämmitin sytkärillä.
Piti vaan soittaa vaimolle että laittaa kahvin tippumaan ja voikkaleipiä pöytään.
Mutta siis, aina sytkä mukaan.
Samaa ihmettelin kun akku loppui kun kaveri oli sukeltamassa ja happi loppu, se ei pystynyt luolassa sukeltamaan, kummallinen maailma.
Kyllähän hätäpuhelun pystyy soittamaan tarvittaessa ilman puhelintakin.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjällä et onnistu soittamaan. Riski on myös katvealueella esim. onkaloissa, luolissa, tunneleissa, kaivoskuilujen pohjalla, vuoristoissa..
Jep, ja katvealueella kannattaa koettaa hätäpuhelua, vaikka oma puhelin ei näyttäisikään kenttää. Jollain toisella operaattorilla voi olla verkko käytettävissä, ja hätäpuhelu ohjautuu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyy. Puhelimissa on pieni varaparisto näiden tapausten takia sisällä.
Jep, alapeukuttajat ei ole kuullukan siitä eikä osaa aktivoida :D
No kerropa miten aktivoidaan.
Ääliö
Mikä hätä kenelläkään nykysuomessa on. Olet huijari, ja aloituksesi on pelkkää pascaa.
Ei pysty. Hölmöläiset sekoittaneet siihen, että ilman simiä voi hätäpuhelun soittaa. Miten muka pimentyneellä puhelimella mitään soittelet, mietis nyt vielä kerran?
Vierailija kirjoitti:
Vanhoissa Nokia-puhelimissa oli varavirtaa, eli jos pystyit näpyttelemään 112 niin soitto onnistui vaikka akku "tyhjänä". Mutta milläs nyt näpyttelet jos akku tyhjänä, kun ei ole näppäimiä ja näytön päälle pistäminen vaatii akkua?
https://www.wired.com/story/how-to-use-emergency-sos-smartphone/
Kantakaa varavirtalähdettä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Pystyy. Olen monesti soittanut.
Sama täällä. On kylläkin yhdistynyt huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.wired.com/story/how-to-use-emergency-sos-smartphone/
Kiitos linkistä, tämä on hyvä tietää!
Kyllä autollakin voi ajaa hätätilanteessa vaikka bensa olis loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Kantakaa varavirtalähdettä mukana.
Tarkistan vaan, että akussa on virtaa. Mulla kestää akku 3-4 päivää ja välillä unohdan tarkistaa, kun niin harvoin tulee ladattua se.
Se ottaa virran varmaan sieltä samasta mistä mamman keho ottaa säästöliekissä energian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyy. Olen monesti soittanut.
Sama täällä. On kylläkin yhdistynyt huonosti.
Monesti ja aina akku tyhjänä? Aika erikoisia sattumuksia yhä uudelleen.
Normi av-mamma järjenjuoksultaan.