Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~ Ensikot tiistaina 9.1 ~*~*~

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Olipa meillä todella hiljanen viikonloppupino, mutta nyt näytti jo kaikki taas löytäneen koneen ääreen.

Hannah: Ilmottele sitten ku virallisesti siirryt tuonne o-puolelle niin päivitetään sut myös plussanneeks tuonne meidän esittelypinoon.

Marzu ja Elviira: Tervetuloa myös mun puolesta tänne ensikoiden pariin. Marzulla onkin ikäviä uutisia, mutta toivottavasti pian se plussa tulee. Mutta kävisittekö vielä laittamassa oman esittelyn tuonne meidän esittelypinoon? Päivittelen sen sinne, linkki löytyy tästä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9246490&p=5&tmode=1&smode…

MaryRose: Näin oon ajatellu, etten miitään kp:tä laske, ku en tiedä mistä alkaisin niitä laskemaan. Muutaman kuukausi mennään rauhallisemmin ja sitten jatketaan kunnon yritystä.

Cerisekin on palannut toiselle mantereelle. Tsemppiä työnhakuun. Mulla tais tulla pillereiden lopettamisen jälkeen ensimmäiset menkat normaalisti. Sitten kierrot oli tyyliin 30-45 päivää. Tarkistaisin ne kalenterista jos olisin kotona. Töissä ku tällä hetkellä majailen

Saikku: Mä en ikävä kyllä osaa enempää neuvoa ovismerkkeihin, kun aika heikosti oon ite niitä pongaillu. Tsemppiä kuitenkin oviksen metsästykseen.

S-k:lle paljon tsemppiä lopputyön pariin

Dajm on palannut lomailemasta. Loma tekee välillä todella hyvää. *bd* piinailuun

Kata: Kyllä se ajoissa kannattaa alottaa se lopputyön tekeminen, ettei jää viimetinkaan.. Tsemppiä

Dizku: Toivottavasti saat miehen pian taas mukaan yritykseen. Onhan se heillekkin aikamoinen kokemus/pettymys.

Buuffakin oli käynyt täällä :) *vilkutus*

Marge, Aqua ja Elviira piinailee *bd*

Bubus: pupuiluintoa :)

Live oli myös käynyt täällä *vilkutus*

Hapö: Mikäs siellä on tilanne?

Missä nellamaija luuraa..

Juli: minkälaiset fiilikset siellä on? Jokos täti on kadonnut, että pääsette uuteen yritykseen?

Hiukan tuli yöaikaan tekstiä :) Tätä nää yövuorot teettää. Mutta mä toivottelen teille kaikille hyvää tiistaipäivää (tällä kertaa mäkin ehkä tiedän mikä päivä on :) )

-Sara-Maria-

Vierailija
2/8 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu pikkuhiljaa että elämä alkaa voittaa. Oli niin surkea olo ku " epäonnistuin" sen lopputyön kanssa. Tai siis aikataulun kanssahan mie epäonnistuin, mutta työ on vielä vaiheessa, joten sitä ei voi arvostella. :) Nyt vaan pikkuhiljaa mutta aktiivisesti tekemään hyvä työ.

Eilen, ku siivosin keittiön ja lähdin koiran kanssa ulos, niin mies olikin täällä aloittanut jo muun siivoamisen ja jatkettiin sitä sitten yhdessä ja nyt kämppä kiiltää! Ja sitten mies innostui kehumaan minun tekemiä lihapullia ja kanelipullia ja oikein pyytämällä pyysi leipomaan, niin sitte meniki eilinen siihen asti että alkoi täydelliset naiset. Tuo eilinen aktiivisuus tuo tällekin päivälle virtaa ja on jo eka koneellinen pyykkiä nyt menossa ja tiskikonekin päällä. :) Kiitos siitä menee miehelle. Se kai tajuaa minua paremmin ku mie ite.

Dajm: Kiva ku oot taas mukana! Mites piinailut? Ei kai tuhruttele vielä? :) *bd*

KaTa: Millä alalla opiskelet? Tsemppiä nyt vaan sen lopputyön kanssa! Alat vain rohkeasti etsimään materiaalia ja sen perusteella rajaat aihetta. Ku tarttuu toimeen ajoissa, on paljon helpompi tehä koko työtä. Toivottavasti sulla sujuu se helpommin! Mie oon just semmonen kauhutarina. Viivytin aloittamista, niin paniikki iski semmosella voimalla etten saanu mitään aikaiseksi. Nyt jätän aikataulut pois, etten tule sairaaksi. :S

Saikku: Tsemppiä sen kamalan työn kanssa!

Nyt pitää mennä nukuttamaan miestä, ku se tuli just yötyöstä!

s-k-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja keli on kuin keväällä (tai no ehkä lähinnä alkusyksystä...) konsanaan, vettä sataa ja taitaa taas vähätkin lumenrippeet sulaa pois.

Cerise: Siullakin loma loppui, onnea työnhakuun. Olikos sulla muuten menkat silloin heti, kun lopetit pillerit? Kyllähän ne pillereiden jälkeiset kierrot taitaa monilla olla vähän haussa, joten se taitaa olla ihan normaalia, vaikkakin tosi inhottavaa. Kannattaisi varmaan soitella terveydenhoitajalle tms. kohta kuitenkin, josko jotain apuja saisit. Mullahan oli itsellä se tilanne, että minipillereitä söin viimeksi ja niillä jäi menkat puoleksi vuodeksi kokonaan pois (ihan normaalia kuulemma) ja sitten kun lopetin, niin 30 päivää meni, ennen kuin tuli ekat menkat. Eka varsinainen yrityskierto (eli viime kierto) oli 29 päivää, vaikka pelkäsinkin, että se venyisi. Katsotaan, millainen tästä kierrosta tulee.

Dizku: voi... kylläpä sinuu koetellaan... toivotaan tosiaan, että miehesi siitä nyt rohkaistuisi uuteen yritykseen. En tiedä auttaisko teillä se, että vähän antaisit faktatietoa alkuraskauden keskenmenoista, ja siitä, että monet ovat sitten ihan onnistuneesti tulleet uudelleen raskaaksi. Ajattelin vaan, että monesti miehille se tietopuoli on aika tärkeetä. Hmm... vaikea tilanne. Tsemppiä.

Buuffa: hienoa, ettei pahempia pahoinvointeja ole ollut. Jospa täältä enskoista tulis nyt alkuvuonna oikein ryntäys siun seuraksesi sinne o-puolelle : )

Elviira: siellähän taidetaan piinailla myös? Sulla oli minipillerit myös käytössä ennen yritystä? Moneskos yrityskierto sulla nyt onkaan? Mulla vasta toinen varsinainen yrityskierto (minipillereiden lopetuksesta kului 30 pv ennen menkkoja ja sit 1. yk oli 29 pv) menossa. Tuhruvuodoista siekin tuossa mainitsit, onkohan se minipillereiden jälkeen miten yleistä, kun mullakin sitä tupannut nyt olemaan?

Hannnah: kiitti peukuista... pidättelehän vähän plussajunaa vielä, josko saisit enskakavereita kyytiin ja o-puolelle juttukavereiksi : ). Voittehan te Buuffan ja Niinan kans nyt siellä alkaa omaa ¿juttupiiriä¿ alkuvaiheen odottajina kuitenkin pitämään, vai mitä? Ja toki täälläkin sinun juttujasi mielellään luetaan! Minunkin tekis mieli kauheesti jumppaan joulutauon jälkeen, mutta tän flunssan kanssa en oikein uskalla vielä mennä rehkimään, tai se ei parane ikinä.

Marge: isot vilkutukset takas! Oli ihan rentouttava loma flunssaa lukuun ottamatta, tuli ulkoiltua, syötyä hyvin, tavattua tuttuja ja tunnelmoitua viinilasin ja konvehtirasian kera : ) Ja miehen kanssa oli kiva lomailla samaan aikaan. Ai me mennäänkin samoilla kiertopäivillä... Etkä siekään mitään tätiä odottele, otetaan yhessä plussat, joohan? : )

Aqua: kiitti peukutuksista ja samaa sinne takaisin... Minä en oikein osaa oireista sanoa mitään, kun tuo flunssa jyllää... Huimausta on nyt ollut muutaman päivän ajan ja välillä vähän kuvotuksen tunnetta, mutta kun ne voi ihan yhtä hyvin olla myös flunssasta johtuvia!

Live: kiva, kun kävit moikkaamassa! Toivottavasti väsy alkaa helpottaa. Kiitti plussatuulista!

Sara-Maria: Juu, loma teki tosi hyvää. Kiitti piinapeukuista....

s-k-: sie olet ¿piinaillut¿ lopputyön kanssa... kovin tutulta kuulostaa, mullakin gradun teko venyi ja venyi, vaikka joskus ennen ihmettelin, että ¿miten ne jotkut sen kanssa niin tuskailee¿... ja hah, niinpä vain kävi itsellekin! Eli eipä siinä muuta voi kuin sanoa, että nyt vedät vaan syvään henkeä ja alat toimimaan, MUTTA sellaisella aikataululla, että ei tuu liikaa stressiä. Eli aikataulu tosiaan kannattaa tehdä jonkunlainen, muuten se kyllä vaan venyy ja venyy : ) Hyvältähän tuo sinun aktiivisuus nyt kuulostaakin, tsemppiä vaan eteenkinpäin. Kiitti peukuista, ei onneksi vielä tuhruttele.

).( Menossa kp27 (29), ei onneksi ole vielä ainakaan alkanut tuhrutella. Niin kuin tuossa Aqualle mainitsinkin, niin jotain oireentynkää vähän kehittelee, mutta kun tää flunssa on päällä, niin ei tiedä, onko ne flunssaoireita vai mitä...

Dajm

Vierailija
4/8 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tiputtu jo toka sivulle... nostellaanpa vähän, jos muutkin innostuis kirjuttelemaan.

Dajm

Vierailija
5/8 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun omaa napaa: alkoihan ne menkat lopulta, 40 päivää viimeisten (pillerillisten) menkkojen jälkeen. Eli eipä taas kannattanut hoppuilla ja hermoilla turhasta, katsotaan sitten ensi kuukausina asettuuko rytmi jotenkin säännölliseksi. Olin jo kehittänyt ihan omat skenaariot siitä, miten olen varmaan ihan kuivunut ja menopaussinen, näin 27-vuotiaana ;-)

Sara-Maria: kiitos tsempityksestä, sitä tarvitsenkin nyt työnhaussa. Eilen oli yksi haastattelu ja ensi viikolla toinen, tosin kaukana toisessa kaupungissa. Ilmoittauduin jo täkäläiseen työkkäriinkin, saan kerrankin työttömyysavustusta eli eihän tässä hätä eikä mikään.

S-K: älä masennu lopputyön viivästymisestä, se on tosi yleistä kuten varmaan tiedätkin. Ja laatuhan siinä on tärkeintä, ei nopeus! Hyvältä kuulosti sun aktivoitumispäivä, ja miehesikin vaikuttaa ihanalta: tukee sinua tuolla lailla jokapäiväisillä teoilla ja sanoilla. Hyvän isän tulet varmaan hänestä lapsillesi saamaan!

Dajm: kiitos tsempityksestä myös! Kysymykseesi menkoista pillereiden jälkeen, oli mulla ne ekat " menkat" ihan normaalisti, mutta sitten näitä luomumenkkoja saikin odotella ton 40 päivää. Täällä Ranskassa on onneksi niin ihana terveydenhoitojärjestelmä, että pääsen lääkärille ja gynelle vaivoitta silloin kun siltä tuntuu, ja vieläpä aina samoille itse valitsemilleni lääkäreille. Mitä nyt gyneaikaa joutuu rutiinitarkastuksiin odottelemaan kuukauden verran, kun mun gyne on niin mukava! Eli luottavaisin mielin olen, tiedän että saa apua mahd. ongelmiin ja vastauksia kysymyksiin heti tarvittaessa.

Noin, römpsähti taas vähän pidempi viesti. Mukavaa tiistaita kaikille ja tervetuloa joukkoon uudet ensikot!

Vierailija
6/8 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enskat!

Aluksi hirveästi peukutuksia kaikille!!! Olen aika hyvällä tuulella, koska tänään aamupissalla pyyhkiessä paperiin tuli pari pisaraa punaista verta, ja mulla on nyt ovulaatiosta 5 päivää aikaa! Eli siskot hyvät, voisko se olla kiinnittymisvuotoa? Olen ihan innoissani, mutta pelkään että petyn taas...

Kauheasti omaa napaa, kummasti se alkaa kiinnostaa kun kierron loppu lähenee ;)

Sara-Maria, sulla on kiva kun pääset töissäkin palstalle, mä olen yläkoulussa sijaisena enkä pääse (eli ehdi) päivän aikana nettiin :( Mutta mä olen niin riippuvainen, että hyvä vaan.

S-K, älä välitä jos aikataulut pettää! Nyt sulla tulee parempi työ! Ihanan ahkera olet ollut kotona!

Dajm, paljon tärppionnea!!!

Cerise, mäkin olin ihan varma että olen täysin hedelmätön eikä mun menkat ala pillereiden jälkeen koskaan, mutta niin ne mullakin vaan alkoi :) Toivon teillekin pikaista tärppiä!

ON tulikin jo alussa, ei muuta kuin samat toivotukset Sara-Marian kanssa, Hyvää tiistaita!

Vierailija
7/8 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sara: juu ilmottelen sit kyllä kun saa päivitellä, mut ette te musta vielä eroon pääse :)

cerise: toihan kuulostaa ihan mun kirjotukselta, siis ikää 27 ja eka kierto pillereitten jälkeen 40 p :) (ja se seuraava mulla olikin 56 p) nyt sitten vaan parin viikon päästä armoton peittojen pöllytys käyntiin varmuuden vuoksi, jos vaikka sattuiskin oleen lyhyempi kierto.

dajm: o-puolelle kirjottelu ei vaan ihan vielä tunnu kovin ajankohtaiselta. tuntuu vaan hölmöltä kirjotella sinne, et mä oon raskaana, mut ei mulla kyllä vielä mitään oireita ole. toisilla kun siellä tuntuu olevan oireita munkin puolesta ja pohtivat synnytysasioita ja sitä missä huoneessa vauva nukkuu ensimmäisen yönsä kotona. kyllähän mäkin kaikkee pöhköö oon ehtiny jo miettiä, mut en sentään ihan noin pitkälle.

peukut yhä pystyssä sulle et plussajuna ottaa kyytiin. millos ajattelit testata?

rankka päivä töissä takana, tarvii tästä lähtee päiväunille ja vielä oikein paksun peiton alle lämpimään, kun ulkonakin oli niin pirun kylmä tuuli, ja huomiselle lupasivat vielä kamalampaa tuulta/myrskyä.

hannnah rv 6+6

Vierailija
8/8 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Maria: Laitoin lyhyen esittelyn itsestäni. Jos jotain muuta tulee mieleen, käyn sitten joskus lisäilemässä. Kiitos sinulle listan ylläpidosta! Sieltä on kiva käydä katsomassa taustietoja, kun vielä on vähän hakusissa, kuka on kuka.

Dajm: Käytin minipillereitä vaan 3kk, mutta sinä aikana ei tullut kunnon menkkoja ollenkaan. N. kolme viikkoa pillereiden aloituksesta alkoi päivittäinen pieni tuhruvuoto, joka kesti varmaan kolme viikkoa ja sen jälkeen ei mitään. Lopetin kolmannen liuskan jälkeen (5/06), kun pelkäsin, et kierto menee ihan sekaisin. Aiemmin tavallisten pillereiden lopettamisen jälkeen kierto on heti ollut 28 päivää. Minipillereiden jälkeen kierto on ollut aika pitkä ja yrityksen aloituksen (8/06) jälkeen on ollut ärsyttävää tuhruvuotoa aina ennen menkkoja. Viime kierrossa onneksi vaan 2 päivää ja kierrotkin lyhentyneet 28-29 päivään. Nyt menossa 5. yk. Aattelin, et jos vielä tässä kierrossa on tuhruvuotoa, vois käydä lääkärissä. Onko sulla tuhrut ollut ennen tätskää vai missä vaiheessa? Plussatuulia kovasti!

Maitikka: En mulle ainakaan tuu mieleen muuta kuin kiinnittymisvuoto. Jos ovulaatio oli varmasti 5 päivää sitten, ei tädin pitäis vielä tulla. Toivottavasti vuoto loppuu pian ja sitten vaan odottelemaan jännityksellä.

ON: Nyt kp 25/28-29. Ei mitään oireita. Jännittää jo kamalasti, vaikka yritän kovasti olla asiaa ajattelematta. Joka kerta odotan niin kovasti ja sit pettymys on kauhee. Miten sais suuren piinailun muutettua pieneksi odotukseksi?!

-Elviira