Sovellus oman talouden seurantaan?
Mikä olisi toimivin kännykkäsovellus näillä ehdoilla? Nyt käytössä Excel-taulukko, mutta muistan päivittää sitä vain harvakseltaan. Siellä pysyn kuitenkin ajan tasalla mm. asumisen kuluista, auton vakuutus- ja huoltokuluista ja muista ns. kiinteistä kuluista.
Haluan siis seurata omaa kulutustani erityisesti ruokien, juomien, vaatteiden ja bensan osalta.
- ilmainen
- kk- tai vuosibudjetin asettaminen mahdollista eri kategorioihin ja sovellus seuraa toteutumista kun syötän esim. ruokakauppaan maksetun summan sovellukseen
- en missään nimessä halua sovelluksesta yhteyttä pankkitileihin
- suomen- tai englanninkielinen käy
Kommentit (39)
Kun kerran muistat päivittää tietoja vain harvakseltaan, niin ei siihen sovelluksen vaihtaminen auta. Jotain pimietä hommia taidat harrastaa kun et halua yhteyttä pankkitileihin. Itse en käteistä käytä kuin hyvin harvoin, niin pankkisovelluksen luokittelu toimii mainiosti - haittapuolena se että eri tilien ja luottokorttien tulokset on yhdistettävä käsin.
Käytän Exceliä läppärillä ja siksi se ei ole päivittäisessä käytössä. Nyt siis haussa kännykkäsovellus.
Ap
En käytä mitään onnettomia äppejä. Kirjaan kaikki kirjanpito-ohjelmaan ja pidän taloudestani kahdenkertaista kirjanpitoa. Saa paljon paremmat tiedot ja raportit kuin moisista äpeistä.
YNAB-sivuilla on että aloitusjakso on ilmainen. Oletan siis, että sen jälkeen maksullinen.
AP
Ai että, ruutupaperi & kynä. Mikä tehokas liittymä.
Pystyt siirtämään sen excelisi google sheetsiin jota pystyy päivittämään kännykälläkin
Tai sitten saat sen excelin myös kännykkääsi, voi olla maksullinenkin tosin. Tai maksat ilmeisesti siitä läppärin excelistäkin jotain.
Miksi joku sovellutus olisi parempi kuin Excel? Minulla on ollut Excel käytössä koko tämän vuosituhannen ja hyvin toimii.
Miksi pitää olla ilmainen? Outo pakkomielle joillakin ihmisillä. Ei kukaan tee sinulle hyvää, toimivaa ja luotettavaa työkalua ilmaiseksi.
Itse olen vuosia käyttänyt BudgetTrackeria joka on erinomainen ja monipuolinen. Maksaa jotain 30 euroa vuodessa. Ei kaada talouttani tuo maksu.
Tuo kahdenkertainen kirjanpito on tietysti tarkin, jos vaan osaa sellaista tehdä.
Muuten kätevintä on ehkä käyttää kynää ja esim. spiraalisidottua vihkoa. Näin voi tarvittaessa poistaa lehtiä välistä helposti.
Vaatii sen, että pyydät kuitit kaikesta rahan käytöstä, ja säästät ne ainakin siihen asti kunnes olet kirjannut tiedot ylös haluamallasi tarkkuudella.
vanhan kynä ja paperi on yllättävän kätevä käyttöliitymä, joka on monelta tässä digiajassa unohtunut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku sovellutus olisi parempi kuin Excel? Minulla on ollut Excel käytössä koko tämän vuosituhannen ja hyvin toimii.
No kerropa kuinka helposti saat esimerkiksi nettovarallisuuden kasvusi excelistä laskettua. Samaten muut raportit paljon vaativampia tehdä excelillä kuin nappia painamalla oikeasta sovelluksesta.
"Pystyt siirtämään sen excelisi google sheetsiin jota pystyy päivittämään kännykälläkin
Tai sitten saat sen excelin myös kännykkääsi, voi olla maksullinenkin tosin. Tai maksat ilmeisesti siitä läppärin excelistäkin jotain."
Tiedän että voin käyttää Exceliä/Google sheetsiä myös kännykällä. Se on kömpelöä, enkä tule käyttäneeksi. En maksa tällä hetkellä Excelin tai Google sheetsin käytöstä.
Luovuttaako joku oikeasti pankkitietonsa jonkun sovelluksen käyttöön? Eikö tuo ole melkoinen tietoturvariski?
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa kuinka helposti saat esimerkiksi nettovarallisuuden kasvusi excelistä laskettua. Samaten muut raportit paljon vaativampia tehdä excelillä kuin nappia painamalla oikeasta sovelluksesta.
Saa excelin kaavoihin syötettyä ties mitä ennusteita kun vaan osaa käyttää. Se sun sovelluksesi todennäköisesti on excel-pohjainen mutta näyttää käyttäjälle tiedot erilaisina palkkeina ja piirakoina...
Vierailija kirjoitti:
"Pystyt siirtämään sen excelisi google sheetsiin jota pystyy päivittämään kännykälläkin
Tai sitten saat sen excelin myös kännykkääsi, voi olla maksullinenkin tosin. Tai maksat ilmeisesti siitä läppärin excelistäkin jotain."
Tiedän että voin käyttää Exceliä/Google sheetsiä myös kännykällä. Se on kömpelöä, enkä tule käyttäneeksi. En maksa tällä hetkellä Excelin tai Google sheetsin käytöstä.
Luovuttaako joku oikeasti pankkitietonsa jonkun sovelluksen käyttöön? Eikö tuo ole melkoinen tietoturvariski?
AP
En tiedä onko tuokin kommentti minulle että luovuttaako pankkitiedot sovellukselle, jos täytän summia exceliin niin näin ei tapahdu. Sinäkin pystyisit aivan yhtä lailla hallinnoimaan tuota taulukkoasi läppärillä mutta sitten täyttämään niitä päivittäisiä summia kännykällä samaan taulukkoon. Mutta ei väkisin, ei ole pakko. Itse olen todennut tämän toimivammaksi kuin mikään sovellus tai excel pelkästään yhteen paikkaan sidottuna.
Kauppa tulostaa ostoskuitin ja pankista näkee saldotiedot, mihin ihmeeseen tarvitaan jotain taulukoita?
Laita se alkusaldosi paperille ylös ja kun jotain maksat tai ostat, niin vähennät ne sitten saldosta, ja sillä tavalla on aina ajan tasalla saldotiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa excelin kaavoihin syötettyä ties mitä ennusteita kun vaan osaa käyttää. Se sun sovelluksesi todennäköisesti on excel-pohjainen mutta näyttää käyttäjälle tiedot erilaisina palkkeina ja piirakoina...
Ei todellakaan ole excel-pohjainen. On ihan täysiverinen kirjanpito-ohjelma joka käyttää ihan oikeaa tietokantaa tietojen tallentamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole excel-pohjainen. On ihan täysiverinen kirjanpito-ohjelma joka käyttää ihan oikeaa tietokantaa tietojen tallentamiseen.
Täysverinen tietokanta :D :D Ymmärrätkö että se useimmiten on excelissä? Tajuatko ollenkaan miten sovellukset toimivat? Sinun omassa kännykässäsi ei ole tätä täysveristä ohjelmaa vaan se sovelluksesi poimii tietoja... niin, excelin soluista jostain pilvipalvelimelta...
"No kerropa kuinka helposti saat esimerkiksi nettovarallisuuden kasvusi excelistä laskettua. Samaten muut raportit paljon vaativampia tehdä excelillä kuin nappia painamalla oikeasta sovelluksesta."
Helposti. Minulla on exelissä allekain omistamani asunnot, indeksirahaston arvo ja käteisen määrä. Vaakarivillä vuodet. Oikein helppoa ja havainnollista. Toki tuon voi tehdä toisinin päin, mikä nyt ketäkin miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kukako jaksaa excelillä tehdä moisia ennusteita, raportteja yms siten että saat ne miltä tahansa haluamaltasi aikaväliltä. Vaikka olisi kuinka excel guru niiden tekemiseen menisi viikkoja aikaa, eikä siltikään pääsisi samaan helppouteen kun oikean ohjelman käyttöliittymillä pääsee.
Mulla google sheets ja verkkopankin kuluseuranta käytössä rinnakkain.
Ynab? En tiedä onko enää ilmainen.