Työllä hankitut lihakset? Mitä työtä enää tehdään lihaksilla?
Akateemiset ja vastaavat tekevät työnsä tietokoneen äärellä tai neuvotteluhuoneessa. Kuuluvat ylempään tulodesiiliin. Siellä monesti kaikenlaista lihaksikasta miestä. Lihakset täytyy heillä hankkia kuntosalilla, koska tietokoneen näpyttely ei lihaksia kasvata.
Ojat kaivetaan kaivurilla, jossa on tietokone ja ojat tehdään 3d-tietomallin perusteella. Hakkuukone kaataa, katkoo ja karsii puun alle minuutissa. Päivässä aukkoa voi syntyä parikin hehtaaria. Ei metsureilla ole enää kysyntää.
Ylipäätänsä ne työt, jotka tehdään lihaksilla, on todella vähissä. Tai sitten niitä tekee jotkut virolaiset 5e/h liksalla.
Ihmeellisiä mielikuvia on ihmisillä (naisilla).
Kommentit (105)
Kyllä siellä ojankaivuu puuhissa vielä lapio mistäkin tarvitaan. Tervetuloa katsomaan
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat täysin vieraantunut todellisuudesta. Näkevät kaikki yhden prosentin miehistä ja tuskailevat kun ei löydy miestä.
Mitä sä oot vetänyt? Mihin tää liittyy???
Kaikkia töitä tehdään lihaksilla, että niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maatalous, hevoshommat, metsurihommat, raksa, lihanleikkaajien hommat... Onhan noita vaikka kuinka. Itse nostelen, kannan ja pinoan työssäni 10-30 kg painavia laatikoita ja säkkejä ison osan päivästä viitenä päivänä viikossa, ei tarvitse käydä salilla vaan lihakset ovat syntyneet ihan työssä.
Olin eräässä fyysisessä työssä ja työterveydestä kävi joku kalkkunalauma kartoittamassa työergonomiaa ja hyvinvointia. Olivat sitä mieltä, että kuormituksen vähentämiseksi, päälle 15kg painavat asiat pitäisi nostaa kahden ihmisen voimin. Sanoin, että paperilla ehkä ihan hyvä idea, mutta käytännössä se, että kaksi työntekijää on sidottu noinkin kevyen asian nostamiseen, ei ole realistista.
Meitä oli tänään kolme hoitajaa nostamassa yli 120-kiloista asiakasta ylös lattialta. Tervetuloa töihin kotihoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä ojankaivuu puuhissa vielä lapio mistäkin tarvitaan. Tervetuloa katsomaan
Kyllä, kaivinkonekuski tarvitsee melko usein montun pohjalle vänkärin lapion varteen.
"Työssä hankitut lihakset" tarkoittaa usein sitä, että henkilöllä on kuluneet nivelet ja raihnainen sekä lyhyt vanhuus edessä. Työssä kun ergonomia ei yleensä ole kunnossa ja tiettyjä liikeratoja toistetaan hurjia määriä.
Kun minä olin poikasena raksalla töissä niin sementtisäkit painoi 50kg. Niitä on tullut kanneltua.
Päinvastoin, metsureista on pulaa ja työvoimaa tulee Virosta. Istutukset ja raivaukset tehdään edelleen henkilövoimin, lihasvoimin.
Myös viheralan-/ puutarha-alan töitä tehdään pääasiassa lihasvoimin. Kiinteistöhuoltoalalta käsilumityöt ja moni muu homma.
Hevostalleilla putsataan karsinat, tarhat ja kannetaan vedet. Maataloudessa ylipäätään on vielä kaikenlaista käsinkin tehtävää.
Nämä vain esimerkkinä.
Teen betonitöitä käsin. Lapioitia, vibrailua, levittelyä ja lopuksi pinnan hiontaa.
Käyn salilla ja fysiikkani on sieltä peräisin. Jos kova työ olisi ne lihakset kasvattanut, niin kaikki pitkäaikaiset työkaverinikin olisivat Bull Mentuloita, mutta eivät ole.
Kurjan näköistä porukkaa kuitenkin kaikki, jotka eivät heistä treenaa.
20kg vastus useasti nostettuna päivässä satunnaisina aikoina ei kasvata lihasta. 200kg vastus on useimmille kuitenkin niin paljon, että kehon on pakko rasituksen intensiteettiin vastata kasvattamalla lihasta.
20kg ei ole riittävä kuorma lihaskasvuun ainakaan maastanoston tapaisena suorituksena. Hauiskääntöön on jo pätevä.
Tätä "ei tarvi salilla käydä ku tekee töitä" - puhetta on vuosikaudet kuunneltu. Jokaisen oma näkökyky kuitenkin paljastaa paskapuheen.
Puutarhureiden kanssahan ne kotirouvat aina päiväkahvitteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttofirmassa tavaroita kantavat.
Kuka akateeminen nainen huolii jotain muuttomiestä? Ellei ole opiskelija samalla.
Minä korkeakoulutettu nainen olisin huolinut, valitettavasti muuttomies ei huolinut minua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka akateeminen nainen huolii jotain muuttomiestä? Ellei ole opiskelija samalla.
Minä korkeakoulutettu nainen olisin huolinut, valitettavasti muuttomies ei huolinut minua :D
Kuinka sattuikin, että akateeminen, muuttomieheltä pakit saanut nainen osui heti tähän ketjuun naisten hypergamiaa mustasta valkoiseksi selittelemään! 🤣
Siivoustyössä on hyvä olla riittävästi lihaksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sattuikin, että akateeminen, muuttomieheltä pakit saanut nainen osui heti tähän ketjuun naisten hypergamiaa mustasta valkoiseksi selittelemään! 🤣
Mitä ihmeellistä tässä nyt on? Olen saanut pakit monelta muultakin mieheltä, yhdeltä työttömältäkin. Sellaista se on.
T. Tuo sama nainen
Kaikki lihas on hankittu työllä. Se työtä tekevä lihas ei tiedä eikä välitä, nostaako se vasaraa vai käsipainoa.
Aloitus on toivottavasti provo. Esimerkiksi tiedoksesi vaan, että sillä kaivurimiehellä on käytännössä lähes aina apulapiomies edelleen, koska kaapelien ja putkien vierestä on pikkasen vaarallista kaivella kaivurilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne hoitajat jotka päivittäin nostelee ja kantelee vanhuksia. Niil on kauhee haba.
Todellakin pitää paikkansa, ei tarvitse enää työpäivän jälkeen lähteä salille puntteja nostelemaan.
Silti hoitajat ovat huomattavan usein läskejä tai muuten vain peruspulliaisen näköisiä.
Puristusvoimaa voi hankkia töissä. Setäni puristi vaakaan 130kg, koska hän on koko ikänsä korjannut autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne hoitajat jotka päivittäin nostelee ja kantelee vanhuksia. Niil on kauhee haba.
Todellakin pitää paikkansa, ei tarvitse enää työpäivän jälkeen lähteä salille puntteja nostelemaan.
Silti hoitajat ovat huomattavan usein läskejä tai muuten vain peruspulliaisen näköisiä.
Menestyvät painonnostajatkin ovat usein läskejä. Vahvat lihakset silti alla.
Mitä merkitystä sillä on, onko lihakset hankittu palkkatyössä vai vapaa-ajalla ahertamalla?
Monissa istumatöissä hyvästä kunnosta on paljon etua, ja liikunta auttaa stressinhallinnassa.