Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työllä hankitut lihakset? Mitä työtä enää tehdään lihaksilla?

Vierailija
13.01.2024 |

Akateemiset ja vastaavat tekevät työnsä tietokoneen äärellä tai neuvotteluhuoneessa. Kuuluvat ylempään tulodesiiliin. Siellä monesti kaikenlaista lihaksikasta miestä. Lihakset täytyy heillä hankkia kuntosalilla, koska tietokoneen näpyttely ei lihaksia kasvata. 

Ojat kaivetaan kaivurilla, jossa on tietokone ja ojat tehdään 3d-tietomallin perusteella. Hakkuukone kaataa, katkoo ja karsii puun alle minuutissa. Päivässä aukkoa voi syntyä parikin hehtaaria. Ei metsureilla ole enää kysyntää.

Ylipäätänsä ne työt, jotka tehdään lihaksilla, on todella vähissä. Tai sitten niitä tekee jotkut virolaiset 5e/h liksalla. 

Ihmeellisiä mielikuvia on ihmisillä (naisilla). 

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirmassa tavaroita kantavat.

Vierailija
2/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen konepajassa töissä ja rautapalikoita pitää käsin käännellä ja nostella. On nosturit mutta käsin nostaa 20-50kg osan 10 kertaa nopeammin 💪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka akateeminen nainen huolii jotain muuttomiestä? Ellei ole opiskelija samalla.

Vierailija
4/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaikkeen on nykyisin koneita niin ei ne käsipelin hienomotoriikkaa voita. Käsin tehdään vielä paljon, joskin vähemmän kuin aiemmin.

Vierailija
5/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hoitajat jotka päivittäin nostelee ja kantelee vanhuksia. Niil on kauhee haba.

Vierailija
6/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakennusmaalari. Palkka 21€/h. Erikoisammattitutkinto suoritettuna. Ihan kaikki tehdään käsin, joskus imurillisella hiomakoneella, mutta se painaa oikeasti kattoja hioessa paljon ja on rankempaa kuin käsin tekeminen. Ei ole salilla tarvinnut käydä.

N32

Vierailija
7/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Håmåpårnåå.

Vierailija
8/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen konepajassa töissä ja rautapalikoita pitää käsin käännellä ja nostella. On nosturit mutta käsin nostaa 20-50kg osan 10 kertaa nopeammin 💪

Tutulla sama juttu. Jumaliste ne kädet ja otevoima

Vierailija
9/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palomiehen ammatissa kyllä lihaksia tarvitaan. Toki niitä treenataan myös työaikana ihan puntilla, mutta kyllä se itse työkin treenaa lihaksia.

Vierailija
10/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalla tarvitaan lihasvoimaa.

Vierailija
11/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudankaivaja(lapiolla), rakennusalalla on kantajia, muuttofirmat ja kirjaston varastossa kannetaan 25 kg laatikoita ja kaupassa saa kanssa joskus nostella kaikkea?

Vierailija
12/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palomiehen ammatissa kyllä lihaksia tarvitaan. Toki niitä treenataan myös työaikana ihan puntilla, mutta kyllä se itse työkin treenaa lihaksia.

Niitä oikeasti kovia tehtäviä tulee maksimissaan muutama per vuosi. Loppu on kaikenlaista automaattikeikkaa ja pientä liikenneonnettomuutta. 

Vierailija
13/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rakennusmaalari. Palkka 21€/h. Erikoisammattitutkinto suoritettuna. Ihan kaikki tehdään käsin, joskus imurillisella hiomakoneella, mutta se painaa oikeasti kattoja hioessa paljon ja on rankempaa kuin käsin tekeminen. Ei ole salilla tarvinnut käydä.

N32

Mitä tuo palkka tähän kuuluu?

Vierailija
14/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennusalalla tarvitaan lihasvoimaa.

Koko ajan vähemmän

Vierailija
15/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka akateeminen nainen huolii jotain muuttomiestä? Ellei ole opiskelija samalla.

Ai koskikin vain akateemisia, olisit heti kertonut. 

Vierailija
16/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haudankaivaja(lapiolla), rakennusalalla on kantajia, muuttofirmat ja kirjaston varastossa kannetaan 25 kg laatikoita ja kaupassa saa kanssa joskus nostella kaikkea?

Et taida pahemmin tietää miten hautoja kaivetaan?

Vierailija
17/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rakensimme 1. taloamme kannoin 1800 kpl 18 kiloisia harkkoja ylämäkeen, välillä betoniämpareitä, välillä lapioin soraa jne.  Ajallisesti vuoden joka päivä

Mulla oli sellainen haba ettei jakut ja paidat mahtuneet päälle🤣 Painoin tuolloin 55kg

Vierailija
18/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskakuski, joka tyhjentää paperiroskiksia tarvitsee lihaksia. Ne ovat talvella raskaita siirtää.

Vierailija
19/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysyykö tätä joku tosissaan?

No esimerkkinä nyt vaikka rakennusalan työntekijät, metsurit, palomiehet, asentajat, maataloustyöntekijät, ensihoitajat, konepajatyöntekijät.. 

Vierailija
20/105 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsurin hommissa ei kuntosalilla tarvitse käydä.