Mitä viininmaisteluillassa tehdään?
Onko totta että se viini syljetään johonkin sankoon ja miten siellä kuuluu olla? Onko tällaiseen jotain yleisiä vinkkejä, pukeutumissääntöjä ja niin edelleen?
En ole edes keskiluokkaisista piireistä ja näkemykseni alkoholiin on tyyliä Suomi-viina ja alkoholismi. Nyt kuitenkin töissä yritän peitellä rahvauttani yrityksemme edustajana. Auttakaa! :D
En tiedä viineistä yhtään mitään. Tuohon kuuluu myös pitkän kaavan illallinen, josta olen myös hieman kauhuissani. Onko keskiluokkaisten tapakirjoja olemassa!? :D
Kommentit (9)
Joissain viininmaistelutilaisuuksissa kuulemma todellakin syljetään viini lopuksi pois, mikä tarkoittaisi ainakin minun kohdallani sitä, että maku jäisi pitkälti maistamatta.
Kun on hyvä nousuhiprakka niin silloin viininmaistelu muuttuu orgiaksi.
Vedetään perseet, mutta sosiaalisesti hyväksyttävällä tavalla.
En ole ollut kuin gininmaistelussa ja me kyllä juotiin ne. Ei viimeiseen pisaraan, mutta siis ei mitään sylkemisiä.
Jouduin 19-vuotiaana arrastuksrn piirissä ruotsalaismiljonäärien joukkoon illalliselle. Tiesin, että ruokailuvälineitä käytetään ulkoa sisäänpäin ja muuten päätin vain seurata mitä muut tekevätt. Hyvin sujui. Sen jälkeen olen ollut monilla juhlaillallisilla ja viininmaistajaisissakin. Joskus olen johonkin joutunut kysymään neuvoa ruokapöydässäkin, mutta yleensä ihmiset ovat vain tyytyväisiä kun saavat osoittaa omaa osaamistaan.
Imetään viiniä että ikenet turpoo. Lopuksi nussitaan ristiin kuin eläimet.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin 19-vuotiaana arrastuksrn piirissä ruotsalaismiljonäärien joukkoon illalliselle. Tiesin, että ruokailuvälineitä käytetään ulkoa sisäänpäin ja muuten päätin vain seurata mitä muut tekevätt. Hyvin sujui. Sen jälkeen olen ollut monilla juhlaillallisilla ja viininmaistajaisissakin. Joskus olen johonkin joutunut kysymään neuvoa ruokapöydässäkin, mutta yleensä ihmiset ovat vain tyytyväisiä kun saavat osoittaa omaa osaamistaan.
Selvisin kun olin oppinut Titanicista sen, että välineitä käytetään aloittamalla uloimmasta. Kerran kävin äkkiä vessassa katsomassa videon, miten simpukoita syödään ja takaisin pöytään ihan ammattilaisena hahaha! :D Kyllä tämä tästä. Jonain päivän mikäkin olen ehkä hieno. :DD
ap
Googlaa niin näet opit 🍷