Miksi minun pitäisi lahjoittaa osa perinnöstäni?
Olen saanut syksyllä isäni perinnön tililleni ja minulle on sanottu, että minun pitäisi lahjoittaa siitä osa kummeilleni ja äidilleni. Minkä ihmeen takia? Tyhmähän minä olisin jos alkaisin sitä jakamaan muille.
Kommentit (25)
Ainoastaan mahdollisille perillisillesi, olivatpa he sitten lakisääteisiä sukulaisiasi tai testamentin kautta perintöäsi jakavia, sinun ehkä kannattaa jakaa varallisuuttasi pieninä erinä, muistaakseni alle 5000 euroa/3v/h, veroteknisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun lahjoittelet yli 4000€ niin verottaja alkaa vuemään kolmanneksen jokaisesta eurosta, joten en suosittele.
Puhut paskaa. Raja on 5000 €/3 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Oliko äitisi naimisissa isäsi kanssa tämän kuollessa? Silloinhan hän saa automaattisesti puolet, jos ei ollut avioehtoa.
Höpö höpö. Leski ei peri, jos parilla on yhteisiä lapsia. Testamentilla tietysti voi muistaa, mutta muuten avioleski ei peri pennin jeniä.
Perintö ja lesken tasinko ei ole sama asia.
Voisi ajatella, että kummit jättävät perintöä kummilapselleen, mutta toisinpäin ei ole ok. Myös äiti pitäköön huolen toimeentulostaan, jollei nyt ole ihan sairas keppikerjäläinen.
Älä ihmeessä lahjoita. Vie mukanasi!