Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä 9kk ikäinen vauva, vaimo haluaisi lähteä ystäviensä kanssa risteilylle?

Vierailija
12.01.2024 |

Minusta aika outoa.Luulisi että vauvan ollessa noin pieni äidin vaistot kertoisivat olemaan kotona. Minä kävin poikien kanssa risteilyllä ja laskettelu reissulla Ruotsissa, sai siitä jonkun ihme kipinän. Vauva jäisi sitten minulle... Tuntuu vain oudolta vai olenko väärässä?

Isi34

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä et varmasti saa muuta vastausta kuin äidin oikeuksien ja isän vastuun jankkaamista. Minulla yli 2-vuotiaat eikä tulisi mieleenkään lähteä huviristeilylle. Fantasioin toki viikosta tai kuukaudestakin yksin tai miehen kanssa rantakohteessa, mutta 1,5 vrk olen ollut erillään kerran pakottavasta työsyystä eikä tuntunut hyvältä. Äidinvaiston vahvuus kuitenkin vaihtelee tosi roimasti ja koska nykyään teroitetaan äitien oikeuksia niin moni silti lähtee vaikka tuntuu pahalta. Kun muutkin kerta.

Nyrkkisääntö on 1vrk per 1 ikävuosi ja 1h per 1kk. Eli 9-kuinen pärjäisi hyvin 9 tuntia ilman äitiä. Vauvat toki sopeutuu moneen, mutta hyväksi ero ei ole.

Vierailija
62/81 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä on provo. Mutta siis kyllä olet väärässä. Jos sinä saat hypätä reissuillasi, niin saa vaimokin. 9 kk ikäinen vauva syökin jo muuta kuin maitoa. 

Ja syököön vaikka sammakoita niin kyllä niitä äijäkin voi eteen nostaa!178

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi missään tapauksessa porauslautalle. Hankkiutuu siellä vain uudestaan raskaaksi ja saat kasvattaa jonkun toisen lasta.

Oletko edes varma, että tämä 9 kk vanha on sinun? Jos vaimo on kuitenkin lähdössä, kiellostasi välittämättä, niin tuuppaat vauvan anoppilaan ja lähdet poikain kanssa viikoksi vaikka Vegasiin.

Vierailija
64/81 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinlestäni kumpikin kotona

Vierailija
65/81 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mustasukkasuus ei riivaa, parisuhde on kunnossa, luottamus puolin ja toisin, miks ei?

Minä jäin pienten lasten kanssa kotiin ja muijja lähti japaniin.. 

Tekee hyvää nähdä miten se äiti lapsiarkea pyörittää, kokeilkaa toki..

Vierailija
66/81 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset eivät jaksa äitiyttä pitkään, kun paljastuukin ettei se lapsiarki ole sitä mitä kuviteltiin.Olen pahoillani puolestasi. Kyllä ensimmäinen vuosi pitäisi mennä helposti lapsen kanssa ja mielestäni toinenkin. Ei tulisi itselle mieleenkään lähteä minnekään. Perheen kanssa voi tehdä kaikkea kivaa.

Olisit edes pahoillasi sen lapsen puolesta! 

Vierailija
67/81 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sinä nyt isänä pärjäät jo 9kk ikäisen lapsen kanssa? Kyllä äidillä on oikeus lähteä risteilylle ja sinä jäät perillistäsi hoitamaan. Jos ei onnistu niin on ihme.

Vierailija
68/81 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna naisen mennä ja kanna vastuu äläkä märise täälä. 

Hanki uusi kämppä itselles ja vauvalle ja muuta sinne sillä aikaa kun nainen on poissa. Ette tarvitse häntä mihinkään.

Vierailija
69/81 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyrkkisääntö on 1vrk per 1 ikävuosi ja 1h per 1kk. Eli 9-kuinen pärjäisi hyvin 9 tuntia ilman äitiä. Vauvat toki sopeutuu moneen, mutta hyväksi ero ei ole.

Korvaa sana äiti vanhemmalla, niin silloin ohje noudattaa Mannerheimin Lastensuojeluliiton ohjetta. Tärkeintä on turvallinen aikuinen joka vastaa lapsen viesteihin. 

Vierailija
70/81 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämähän on tietysti provo, mutta sanon nyt kuitenkin, että itse en olisi 9kk ikäistä vauvaa olisi voinut jättää risteilyn ajaksi, koska imetin edelleen. Tosin nämä kaksi asiaa kulkee kyllä yleensä käsi kädessä, "menojalka" sekä korvikeruokinta.

Vierailija
71/81 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on kännipanolaiva, näin sinkkuna kiinnostaisi? 

Vierailija
72/81 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on kännipanolaiva, näin sinkkuna kiinnostaisi? 

Siis joku mainitsi sen. 

Vierailija
73/81 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä aloitus. Mutta voihan risteily olla vaikka Maarianhaminan piknik, kesto n. 12 tuntia. Äiti saisi ainakin syödä rauhassa ja shoppailla. 

Vierailija
74/81 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämmöisiin provoihin vastatakseen kannata aikaansa tuhlata. Minäkin tuhlasin puoli minuuttia😁

Vierailija
75/81 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös sinun reissusi oli outo. Meillä ei tullut mieleenkään lähteä tuollaisille reissuille kun oli pieniä lapsia. Iskäx3

Vierailija
76/81 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole mies ja isä. Sano rakkaalle sitten, että kyllä te pärjäätte sen aikaa, kun käyt ystäviesi kanssa reissussa. Se on sitä isä lapsi aikaa teille. Nauttikaa siitä. Vauva oppii arvostamaan isän kanssa olemisesta. Ehkä keksitte jonkun yhteisen harrastuksen. 

Vierailija
77/81 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi tässä on ongelma, reissu vai lapsenhoito? Jos reissu niin kontrollifriikki vai mustasukkaisuuus? Jos hoito niin et osaa vai et halua?

Vierailija
78/81 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska palsta kun jos vaimo olisi tehnyt miehestä ko. aloituksen, niin täällä haukuttaisiin kilpaa miestä vastuuttomaksi narsistiksi, joka ei ymmärrä miten rankkaa vauvan hoitotyö on ja kuinka suuria vahinkoja tuollainen risteily viikonloppu tekisi lapsen kehitykselle ja suhteelle vaimon kanssa.

Vierailija
79/81 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kädetön vai järetön? Kyllä aikuisen miehen pitää osata tuon ikäisen tenavan kanssa pärjätä äidin risteilyn ajan.

Minä olin 15v, kun menin hoitamaan 9 kk:n ikäistä vauvaa. Molemmat vanhemmat olivat vuorotyössä ja monesti sattui yhtäaikaa yövuorot, mutta luottivat että osaan vauvan hoitaa myös yöllä.

Jos sinäkin risteilet ja muutenkin vietät aikaa kavereiden kanssa, tasapuolisuuden nimissä sama on suotava puolisolle, muuten lopulta ei hyvä heilu. Nykyään vaimon paikka ei ole pelkästään nyrkin ja hellan välissä.

Vierailija
80/81 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sen saada uusi vauveli alulle. 

Tiesitkö että varovaisten arvioiden mukaan n. 85% lapsista on ns. käenpoikasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme