Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, kertokaa kokemuksia kahden eri kansalaisuuden parisuhteista

Vierailija
11.01.2024 |

Näitä olisi kiva kuulla. Ei ole väliä asutteko kumppanin kanssa ulkomailla vai onko kumppanilla esim. nykyään Suomen kansalaisuus. Kumppanin synnyinmaan saa kertoa tai jättää mainitsematta. Kiinnostaa onko ollut kieli- tai kulttuurierohaasteita ja miten esim. molemminpuoliset sukulaisten ja ystävien tapaamiset ovat menneet. Onko ollut jotain erityistä haastetta tai vastaavasti erityisen positiivista jne.

Tiedän, että aihe innostaa kaikki trollit liikkeelle, mutta yritetään pitää keskustelu asiallisena.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani on lähi-idästä ja se on näkynyt ja varsinkin tuntunut parisuhteessa.

Vierailija
2/3 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani on Ranskasta. Muutti aikoinaan Suomeen töiden perässä ja tapasimme yhteisten kavereiden kautta. 

Kielimuuria ei ole varsinaisesti, kumpikin puhuu sujuvaa englantia. Kumppani puhuu hieman Suomea, mutta ei ole opetellut sitä tavoitteellisesti sillä työkielensä on englanti ja ei tarvitse kansalaisuutta mihinkään kun on jo pysyvä oleskelulupa eikä hänen alansa työt ole mihinkään katoamassa. Itse opettelen ranskaa ja kumppanin ansiosta olen kehittynyt siinä melko hyvää vauhtia.

Kulttuurieroja on ollut lähinnä ruokailussa. Minä syön tuhdin aamupalan, aikaisen lounaan ja illasta en mitään, hänellä päinvastoin: ei syö aamiaista lainkaan, kevyt lounas iltapäivällä ja tuhti illallinen siihen aikaan kun itse olisin jo menossa nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on Yhdysvalloista. Puhumme englantia keskenämme. Suvut ovat ottaneet molemmat hyvin vastaan. Kulttuurieroja on yllättävän vähän. Ehkä työntekoon ja rahaan on hieman erilainen suhde. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi