Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsissa leviää sotapaniikki - Suomessa tällainen puhe säästetään tilanteeseen, jossa sota on todella lähellä

Vierailija
10.01.2024 |

Jotta kukaan ei kerkeä lähtemään karkuun suomesta

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/87c8edc4-4c22-435c-8fc3-ddd9354a7fe0

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin käsittämätöntä, että tämän Putinin papan piti vanhoilla päivillään alkaa uhota. Hän jää historiaan täytenä hölmönä. Jos hän on kerran niin kova poika niin menisi itse etulinjaan johtamaan joukkoja. Mutta ei tämä pelkuri itse istuu bunkkerissa ja pelottelee ydinaseella. 

Venäläisillä on melko erilainen käsitys rohkeudesta ja miehekkyydestä kuin länsimaalaisilla. Ei venäläiset arvosta sitä, että johtaja itse likaa kätensä tai osallistuu operaatioihin, sehän on orjien hommaa.

Vierailija
62/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaisten sotia ei kannata noteerata. Siinä on maa joka ei ole sotaa kokenut sitten 1600-luvun ja silloinkin viimeiseen suomalaiseen. Italia on ehkä kyllä vielä surkeampi sotilasmahti.

Ruotsin vallan aikaa riistomaa. Ruotsin suurvalta-aika  vuosina 1617-1721  vei hengen kaikkiaan arviolta 110 000 suomalaiselta sotilaalta, mikä olituon ajan väkilukuun suhteutettuna  sama määrä, kuin 1900-luvun Suomessa heitä olisi kuollut YLI MILJOONA.

Ruotsin kuninkaat soti suomalaisilla sotilailla. Jota talosta ja torpasta piti olla mies ja hevonen  kuninkaan käyttöön. niin hyvä siirtomaaherra on Ruosi ollut.Koulussa meille opettiin jotakin ihan muuta. 

Vielä nytkin ruotsinkielen takia kyykytetään suomalaisia.

Ruotsi kohteli Suomen alueita  niin kuin muitakin maakuntiaan.

Samalla tavalla sitä väkeä otettiin ja veroa kannettiin lahden toisella puolella.

T: nimim. Assburger

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin käsittämätöntä, että tämän Putinin papan piti vanhoilla päivillään alkaa uhota. Hän jää historiaan täytenä hölmönä. Jos hän on kerran niin kova poika niin menisi itse etulinjaan johtamaan joukkoja. Mutta ei tämä pelkuri itse istuu bunkkerissa ja pelottelee ydinaseella. 

Venäläisillä on melko erilainen käsitys rohkeudesta ja miehekkyydestä kuin länsimaalaisilla. Ei venäläiset arvosta sitä, että johtaja itse likaa kätensä tai osallistuu operaatioihin, sehän on orjien hommaa.

No, silti on everstejä ja kenraaleita kaatunut huomattava määrä.

Vierailija
64/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoilla on merkitystä. Suomessa tämäntyylinen puhe säästetään tilanteeseen, jossa sota on todella lähellä. Nyt ei ole niin, Johansson sanoi Expressenin mukaan.

Huh vielä kerkeää järjestelemään asioita ja pakenemaan suomesta sanna jo lähti kun huomasi tilanteen ja suomen kermalle on varattu bisness lennot perheineen jos kova paikka tulee

Sota ei ole 80 vuoteen ollut näin lähellä. Kiitosta teille tolloille jotka tilanteen loitte.

Vierailija
65/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on sota jo nyt, mutta alullepanija ei ole Venäjä. Tämän normaalit ja suurin osa ymmärtää, mutta kiellettyjen listalla.

Vierailija
66/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kysymys isommasta asiasta. Taustalla on Kiinan liian vähäinen merkitys  maailmassa ja USAn liian suuresta merkityksestä. Kaksi blokkia iskee yhteen. Sota alkaa silloin täälläkin kun Taiwanissa ja Lähi-idässä aletaan myllyttää.

Joku kirjoittaa asiaa ja kohta syytellään trolliksi. 

Mitä hyvää siitä seuraa, jos diktatuurimaa Kiina saa lisää merkitystä ja valtaa maailmassa?

Sillä jo on liikaa valtaa, kun länsimaat ulkoistivat kaiken teollisuutensa sinne.

T: nimim. Assburger

Vierailija
67/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastahan palsternakka loi vastaavan skenarion joku aika sitte Suomeen.

Totta.

Suomi on ollut pitkään niin suomettunut ja rähmällään itään, että näistä asioista ja Venäjän uhasta ei ole puhuttu ääneen.

Kun nyt jotkut ovat alkaneet sanoa ääneen sen, minkä kaikki järkevät ihmiswt ymmärtävät muutenkin, niin osassa suomalaisia tapahtuu kädet korville -reaktio. He pilkkaavat niitä puheita paniikinlietsonnaksi ja yrittävät vaimentaa sen keskustelun. Säälittävää.

Vierailija
68/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orjamentaliteetti siis levinnyt jo täältä sinnekin? 

Vierailija
69/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missä maassa johto osallistuu operaatioihin nykypäivänä? Zelensky heiluu vihreässä paidassa mutta ei osallistu operaatioihin. Usan pressat pysyneet kiltisti sotatantereelta sivussa jne. 

Vierailija
70/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.svtplay.se/video/ep5zZA9/rapport/ikvall-19-30

Koulutyttö: Jag blev nervös och rädd.

6:21

Vierailija
71/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni Ruotsilla ei ole edes ammuksia, joten kannattaakin olla paniikissa ihan huvin ja hyödyn vuoksi. Venäjä heille on tuskin se uhka vaan maan sisällä jo asuva väestö.

Katsoppa pelkästään saabin tuotantoa...

https://youtube.com/@WarthogProduction?feature=shared

Se oli kylläkin uutisissa viimeisen viikon aikana, että on ammukset loppu. Sitä en muista mitkä, mutta kaiketi kiväärin.

Vierailija
72/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastahan palsternakka loi vastaavan skenarion joku aika sitte Suomeen.

Totta.

Suomi on ollut pitkään niin suomettunut ja rähmällään itään, että näistä asioista ja Venäjän uhasta ei ole puhuttu ääneen.

Kun nyt jotkut ovat alkaneet sanoa ääneen sen, minkä kaikki järkevät ihmiswt ymmärtävät muutenkin, niin osassa suomalaisia tapahtuu kädet korville -reaktio. He pilkkaavat niitä puheita paniikinlietsonnaksi ja yrittävät vaimentaa sen keskustelun. Säälittävää.

Sinä olet odottanut sotaa siitä asti kun synnyit. Se pelottaa mitä ei ymmärrä. 

Vierailija
73/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat tottuneet Venäjän pelkoon, mikään ei muuta sitä, kun taas ruotsalaiset ovat olleet tai luullleet olevansa kuin herran kukkarossa.

Heräävät pikku hiljaa reaalitodellisuuteen.

Naton odottelu myös lisää levottomuutta.

Vierailija
74/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat tottuneet Venäjän pelkoon, mikään ei muuta sitä, kun taas ruotsalaiset ovat olleet tai luullleet olevansa kuin herran kukkarossa.

Heräävät pikku hiljaa reaalitodellisuuteen.

Naton odottelu myös lisää levottomuutta.

Mikä he*vetin Venäjän pelko? En ole pelännyt enkä pelkää. 

Vierailija
75/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi on onneksi haalinut varmaan yli miljoona ma tua eli ISIS-taistelijoita ja muita maahansa. Niille vaan rynkyt kouraan niin hoitelevat sekä vihollisen että toisensa.

Ei ole käynyt Ruotsilla mielessä. 

Vierailija
76/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen johto on ihan samalla lailla huolissaan sodan uhasta. Ainoastaan jotkut kansalaiset ovat kädet korvilla ja huutavat täällä palstallakin, ettei näistä asioista saa edes puhua.

Lisäksi putintrollit yrittävät palstalla vääntää mustaa valkoiseksi ja väittää, että Venäjä ei olisi uhka lännelle vaan että päinvastoin länsi uhkaisi Venäjää.

Vierailija
77/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa maanpuolustustahto on erittäin korkealla. Ei täältä muut lähde karkuun kuin naiset ja rikastuttajat.

Vierailija
78/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös paniikki alkanut sen jälkeen kun Zelenskyi piti puheen? 

Vierailija
79/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mitä vässyköitä. Eihän tuo ollut mitenkään ihmeellinen lausunto edes. Kyllä on idällä helppoa pullamössöjen länsimaalaisten kanssa. Melkein toivon, että nämä kaikesta itkevät ja meuhkaavat aikuislapset joutuisivatkin kokemaan mitä vaikeudet oikeasti tarkoittavat ja mitä vahvuus oikeasti on. Se kun ei ole sitä, että itketään jos kaikki ei tykkää glitteristä tai jos joku käyttää vahingossa väärää pronomia.

Vierailija
80/119 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Suomessa maanpuolustustahto on erittäin korkealla. Ei täältä muut lähde karkuun kuin naiset ja rikastuttajat.

Mitä täällä on puolustettavaa ja mitä mahdolliselle ottajalle otettavaa?