Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisen lapsen päästäisit yksin laskettelemaan?

Vierailija
10.01.2024 |

Ylläs nyt tässä tapauksessa kyseessä. Niin, että aamulla aikaisin viedään rinteille ja illalla haetaan pois. Rahaa mukana lounaaseen ja munkkikaakaoihin. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin surullinen, jos joutuisin yksin lähettämään. Kavereiden kanssa ovat menneet 12v eteen päin. 

Vierailija
2/12 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11 ja 13 vuotiaat kulkevat itse laskemassa, bussilla menevät ja tulevat. Ja eväiden kanssa viihtyvät koko päivän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljekset on ollu rinteessä keskenään niin, että kuopus oli 8v, isommat oli siis 10 ja 13. Kavereiden kanssa ylakouluikäisinä. Meiltä on se min 30min ajo pienimmällekin nyppylälle, kunnolliselle 1-1,5h. Joten usein tuli jäätyä itse siihen kahvilaan tekemään töitä tai lukemaan kirjaa päivän ajaksi. Mutta jos on hyvä laskija, varmaan se 10v olisi jonkun kaverin kanssa ok. Aloittelijaa en jättäisi yksin tai edes kaverin kanssa mäkeen vielä kuin vasta sitten yläkouluikäisenä. 

Vierailija
4/12 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aika liian pitkä? Riittääkö vähempi vai todella noin monta tuntia. Mitä jos tulee kylmä? Onko aikuista lainkaan mukaan tai vaihtovaatteita. 12v voi haluta aikuisen yhtäkkiä hakemaan tai mitä jos joku laskee takaa päälle, entä jos vahingossa menee puuhun tai väärä rinne. Mitä jos joku tuntematon mies tulee yhtäkkiä esittämään jotain asiaa tai jengi. Entä voiko lapsi itse laskea jonkun päälle jos tapahtuu joku väärä arvio. Entä hiihtohissien vaarat ja riskit, voiko siihen jumiutua kiinni. Kovalla pakkasella ei voi olla noin kauan tai kannata mennä. Usein lapset tarvitsevat usein huoltoa ja sisätilaakin. Vaikka laskettelu voi olla kuin huumetta.

Vierailija
5/12 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aika liian pitkä? Riittääkö vähempi vai todella noin monta tuntia. Mitä jos tulee kylmä? Onko aikuista lainkaan mukaan tai vaihtovaatteita. 12v voi haluta aikuisen yhtäkkiä hakemaan tai mitä jos joku laskee takaa päälle, entä jos vahingossa menee puuhun tai väärä rinne. Mitä jos joku tuntematon mies tulee yhtäkkiä esittämään jotain asiaa tai jengi. Entä voiko lapsi itse laskea jonkun päälle jos tapahtuu joku väärä arvio. Entä hiihtohissien vaarat ja riskit, voiko siihen jumiutua kiinni. Kovalla pakkasella ei voi olla noin kauan tai kannata mennä. Usein lapset tarvitsevat usein huoltoa ja sisätilaakin. Vaikka laskettelu voi olla kuin huumetta.

mitä helvettiå nyt taas?

Vierailija
6/12 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta se aikuinenkin voi joutua auto-onnettomuuteen kun lähtee hakemaan lasta. Parempi vaan pakata se lapsi kuplamuoviin ja pistää kaappiin perälle ettei vaan satu mitään. 

Vierailija
7/12 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi-ongelma ei taida olla onneksi vielä levinnyt laskettelurinteisiin. 

Vierailija
8/12 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pääte tässäkin kuin muussakin yksinolossa ja kulkemisissa. Sitä pitää harjoitella eikä suoraan heittää syvään päätyyn. 

Vierailija
9/12 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu. Meidän 8v laskettelee yksin helpossa rinteissä kun me vanhemmat olemme vaikeimmissa. Meillä ei ole ajankohtaista varmaan missään iässä heivata lasta yksin rinnekeskuksiin, kun tykätään itsekin laskea. 

Vierailija
10/12 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis jos on aiemmin laskenut ko paikassa yhdessä vanhempien tai muun aikuisen kanssa ja osaa itsenäisesti mennä hississä ja laskea, niin ehkä 8-10v yksin on ok, toki mielummin kaverin kanssa laskee, mutta silloin on kaksi keksimässä "kivoja" temppuja. Ylläksellä esimerkiksi suurin ongelma on, että ajautuu väärään paikkaan, eikä osaakaan ominavuin takaisin. Toki henkilökunnalta saa tarvittaessa apua.

Vierailija
11/12 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis jos on aiemmin laskenut ko paikassa yhdessä vanhempien tai muun aikuisen kanssa ja osaa itsenäisesti mennä hississä ja laskea, niin ehkä 8-10v yksin on ok, toki mielummin kaverin kanssa laskee, mutta silloin on kaksi keksimässä "kivoja" temppuja. Ylläksellä esimerkiksi suurin ongelma on, että ajautuu väärään paikkaan, eikä osaakaan ominavuin takaisin. Toki henkilökunnalta saa tarvittaessa apua.

Kun lapsi on riittävän kypsä pyytämään tarvittaessa apua ja suoriutuu myös ongelma tilanteissa itsenäisesti. 

Vierailija
12/12 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himoksella ovat saaneet laskea itsenäisesti n. 6- tai 7-vuotiaista saakka. Olen kyllä ollut samassa keskuksessa ja kaakaotauot on pidetty yhdessä, mutta ovat tykänneet, että faija ei ole koko ajan hengittämässä niskaan. Tänä talvena (nyt 10 v)ovat sitten olleet ensimmäistä kertaa siellä itse niin, että mä olen ollut esim. kaupassa. Olisivat kyllä voineet olla paljon aikaisemminkin, mutta kun vanha tuntuu jaksavan laskea enemmän kuin nykyajan nuoret, niin ei ole ollut tarvetta 😀.