Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~oOo HELMET-07 syyskuu oOo~

04.09.2008 |

Tässäpä uusi pino syksyn alkuun, kun en uutta vielä löytänyt. Olemme nyt lähdössä puistoon, joten palailen myöhemmin kuulumisten kera =)

*VÄRIKÄSTÄ SYKSYÄ KAIKILLE MAMMOILLE & HELMILLE*

Ja edelliset löpinät alla olevasta linkistä:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina silloin tällöin tänne kirjoitellut, mutta jostakin syystä nää sivut eivät ikinä silloin toimi ja saan sen saman hemmetin viestin että koita myöhemmin uudestaan....ärsyttävää!

Siis kuulumisiin eli meillä päiväkoti/työelämä-arki on alkanut ja sen seurauksena myös jatkuvat sairastelut ja korvatulehdukset. Ronjalla on nyt jo kolmas kuuri peräjälkeen kun ei meinaa korva parantua ja esikoisella on myöskin jo toinen korvatulehdus. Sen lisäksi koko perheellä on ollut jo ainakin 3 viikkoa hirveä räkätauti ja yskä, joka ei meinaa lähteä sitten millään!!

Muuten meillä meneekin ihan kivasti. Kaikki lapset nukkuvat yönsä hyvin, viihtyvät päiväkodissa ja kotonakin arki rullaa jo mukavasti. Ronja on tosi kova höpöttämään ja meillä puhutaankin jo aikalailla. Pitkät laulut ja lorut osataan jo luritella ja sellaisia 5 sanaisia lauseitakin tulee.... on kuulemma tullut äitiinsä kun on jatkuvasti äänessä =)

Ufalle: Tsemppiä noihin teidän risaisiin päiviin ja öihin! Meillähän oli tosi rikkonaista tuossa reilu 1.vuotiaana, mutta sitten kun aika oli sopiva ja otimme itseämme niskasta kiinni ja pidimme tarvittavat unikoulut (jätettiin yösyöttämiset ja hyssyttelyt pois) niin johan rupesi musta väri hälvenemään äidin silmänalusissa ja muutenkin olo parani kaikilla meillä.

Nyt kuuluu sängystä näköjään kitinää, joten palailen myöhemmin asiaan

Kaisa ja Ronja

Vierailija
2/14 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tainnut Viivillä olla niitä kasvukipuja, joita epäilinki. Pituutta +2cm ja painoa +700g tullut nyt *kuukaudessa*. Tämän hetkiset mitat ovat siis 81cm ja 10600g. Varsinaisesti oli Ennin neuvolakäynti, mut Viivi varasti shown itselleen kantamalla kenkiään (jalassa oli siis toiset ja käsissä toiset) ja tekemällä palapelejä terkan kanssa. Nyt saatii sitten kommenttina, että yöpalvelut pitää lopettaa. Ei saa ottaa syliin enää jne. Maidon saa antaa kertaalleen, koska se vaikuttaa olevan Viiville vielä niin tärkeä.

Ennikin kasvaa oikein mukavasti. Saatiin lupa aloittaa puurot ja lihasoseet sitten, kun itsestä siltä tuntuu. Ennin mitat ovat nyt 68,4cm ja 5845g. Samalla sain numeron Matkalijoiden Rokotusneuvontaan, jotta voin sitten soittaa sinne jos/kun pääsemme lähtemään sinne Macaon matkalle.. Pitääpi soitella ja kysellä sen hetkistä maitoskandaalin tilannetta ja rokotuksista sekä niiden vaikutusta imetykseen..

Keksittiin tässä myöskin että jollei Enni opi pullolle niin mun sisko imettää sitten matkan ajan =D He olivat viikko sitten ultrassa ja saivat tietää että tulokas on [poika]. Laskettu heillä on 31.1.2009.

Voi juma muute.. Saatampi olla sitten taustaillen vain linjoilla. Muutetaan tästä heti kun asunto löytyy, nimittäin tässä alkaa kahden kuukauden hissiremontti (modernisointi) ja me asutaan 7. kerroksessa..

Nyt hyvät yöt kaikille, ja *tulkaahan mammat kertoilee kuulumisia*

t.Ufa, Viivi (tänään 1v7kk) ja Enni (eilen 5kk)

PS: Saadaanko me oikeesti jo pian alkaa jännäileen pikkun Ainolle sisarta!?? Mihin tää aika menee?? ;)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8d014838-89aa-11dd-bdd6-…!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan väsytä...mulla on tää nukkumaan meno ny venyny monena iltana jo ihan aamuyön puolelle ja sit aamulla ku joutuu aikaste herään nii oon ollu välillä aika väsy...

Masu kasvaa kovasti ja kovasti täällä rupee jännittämään pikkuhiljaa...vaikka viikkoja on vielä jäljellä etenki jos mennään yliajalle...Ainohan synty 41+4...Hauskaa ku tuolla odottavien puolella muut mammat on jo pakannut kassit ja kaikki ja mää en vielä mitää semmosia...oonki kyl semmone viimetippaan jättäjä...Nyt sitä ollaan sitte taas äitiyslomalla. Kuukausi siihen LA:han...ja muutama päivä päälle.

Meillä on menny tuon Ainon päikkäreiden kanssa vähän taisteluksi tämä touhu...Neiti ei välillä millään ala nukkuu vaikka on väsynyt. Yöllä kyl nukkuu sit ainaski sen 12h nii oonki sit miettiny et onko siinä tarpeeksi unta tuon ikäiselle???

mut jos sitä lähtis pyöriin tonne sänkyyn et jaksaapi aamulla nousta ylös...

Tulukaahan mammat kirjotteleen!!!!!

pikku85+Aino 1v ja viikkoa vaille 7kk :D:D + Eino-Olavi rv 35+2

Vierailija
4/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lähdössä piakkoin Viivin kanssa päivystykseen =/

Neiti löi aamupäivällä päänsä (korvan kohdilta) aika kovaa lattiaan ja lelukoppaan, kun tippui matalalta penkiltä.

Päiväunille mennessä ei ollut kuin yskää ja nyt herätessä on ollut lähes koko ajan puolitajuton ja kuumetta yli 38.

Soitin neuvolaan ja kysyin että kummankohan piikkiin mahtaa mennä, niin käski lähteä näytille vaikka olisikin väärä hälytys..

Nyt sitten toivotaan ettei ole mitään vakavaa.

Toivottavasti isukki tulee pian viemään meitä...

Vierailija
5/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen tunnin jonotuksen tuloksena :D Hyvä vaan ettei ollut mtn vakavaa!

Vierailija
6/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eilinen viesti ei näköjään tullutkaan tänne..Missähän se seikkailee?! =)

Ufalle eilen laitoin stempit ja näköjään auttoi, kun hyviä uutisia saitte lääkäristä! =)

Mulla on ollut enemmän ja vähemmän kiireitä enkä oo ehtiny paljoo kirjotteleen.

Puita on kaadettu pihasta aika monta (ja ens keväänä/kesänä loput) ja esikon synttäritkin juhlittiin juuri.

Peetulla on ollut tosi sitkee flunssa, mutta nyt alkaa onneks helpottaan.

Hoidossa menee edelleen hyvin.

Mulla saattaa (taas kerran) olla mahikset vakipaikkaan uinninvalvojana jos mun jalan tilanne ei haittaa valintaa..

Vakituinen (jonka sijainen nyt oon) ilmoitti, ettei palaa töihin joten siihen aukee jälleen paikka.

Oon sitä kerran aikaisemmin jo hakenu, enkä sillon saanu paikkaa... Oliskohan nyt parempi tuuri ?!

Nyt on mentävä pihahommiin ja sit illaks töihin. Moikka!

mammutti ja Peetu 1v 7kk

Vierailija
7/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotan tähän pinoon vielä...Nii se vaan alkoi äitiysloma minulla viimeviikolla ja nyt tänään kk siihen laskettuun aikaan...Kyl on aika menny toisaalta nopeesti ja toisaalta nyt taas lähipäivinä hitaasti...

Ainon kanssa ollaan touhuttu ja käyty moikkaamassa vanhoja työkavereita kun vielä pääsee liikkumaan...Kovasti on neiti oppinut kaksitavuisia sanoja ja jos kuulee jonkun uuden sanan heti pitää alkaa harjoittelemaan sen lausumista. Saapi olla tarkkana mitä sitä suustaan päästää :O

Nyt vaan sitte jännäilemään haluaako tämä vaavi tulla etuajassa vai olla marrasvauva.

Neiti meinasi sitten ruveta makaroonilaatikkoa sormin syömään...pitää kait se mennä kattoon ettei kovin pahaa sotkua saa aikaan!!!

Aurinkoisia syyspäiviä!!!

pikku85+aino kohta 1V7kk ja Eino-Olavi RV 35+4

Vierailija
8/14 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa muutaman sanasen, vaikka meille ei mitään uutta eikä ihmeellistä kuulukaan..

Töissä käydään ja siinä samalla yritetään pitää kaikki langat käsissä isompien poikien koulu, läksyt ja harrastukset, Peetun hoitoon viemiset, hoitoajat (jotka vaihtelee meillä melkein joka päivä) plus muut menot ja asiat.

On pitänyt todellakin pinnistellä, että muistais kaikki tärkeet jutut.. Mulla on oikeesti tosi huono muisti!! Eikä sitä kai voi enää laittaa mihinkään raskausdementian piikkiin, vai kuinka =) ?!

Viikonloppuna olis kaverin 3-kymppiset ja sinne ollaan menossa kaksistaan. Mulla on onneks kolmen päivän vapaa, niin saa rauhassa toipuakin niistä juhlista =)

Maanantaina olis Peetun 1½- vuotis neuvola. Ihan mielenkiinnolla odotan paino- ja pituusmittoja!

Eipä tässä muuta, pinoutukaahan muutkin Helmet!

mammutti ja Peetu 1v 6kk

Vierailija
9/14 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ootellu et joku tekee meille pinon ku ite en ossaa...Meillä maanantaina masukin neuvola ja tarkotus samalla pitäs sit neidille varata sitä 1,5v neuvolaa kun viimeks ei ollu meijän oma täti paikalla ja täällä on lääkäripulaki viel nii pitää omalta tädiltä kysyy et miten se tahtoo tehä...

Täällä siirryttiin ny täksi yöksi jatkettavaan sänkyyn et saadaan pinnis sitte uudelle vaaville...hienosti neiti alkoi nukkumaan uuteen sänkyyn...:D

Kovasti oon yrittäny paikkoja laittaa kuntoon...tai no pyykkiä pessy...

Täällä oli tänään kunnon myrskynen keli...kauhee tuuli nii eipä tullu pihallekkaan lähettyä kun ei neiti ois siel pystyssä pysyny kun kävely vielä kuitenki vähän hapuilevaa...

mutta meen kattoon BB:n loppuun...Kirjoitelkaapa kuulumisia!!!

pikku85+Aino huomenna 1v6kk ja masu rv31+5

Vierailija
10/14 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo syyskuu!! Menee kyllä tosi vauhdilla aika.

Meillä ekaluokkalainen on ihan intona koulusta mitä nyt ysin ja kasin aamuina ei jaksaisi sitten millään herätä. Tänään olivat saaneet ekan matikan kokeen takaisin ja poika oli hiukan täekee kun oli saanut 28/30. Tosi suloista katsella tuota oppimista ja kun on vielä NIIN innostunut toistaiseksi.

Pikkuneiti käy sitten päiväkerhoa x2 viikossa ja sen lisäksi bailatinoBaby tunneilla. Pitäis kuulema päästä balettiin...omien sanojensa mukaan siis. Kans tykkää tuosta kerhosta ja ehdotteli mullekin et voisin vaikka opiskella et hän pääsis päiväkotiin ja koululainen iltiksee =0) fiksuja mukuloita, täytyy sanoa.

Tämä meitin puolitoista vuotias on sitten aivan hirvee pyörremyrsky! Ainakin sisarusten mielestä. Tosiaan kerkiää levittämään uskomattoman määrän tavaraa pienessä ajassa. Ja isoveljen parvelle kiipeää ihan hujauksessa vaikka ihan pystysuorat tikkaat.

Pituutta meilla nlassa oli 83cm ja paino 11kg. Mites muilla?

Rokotuskin jouduttiin hakeen seuraavalla viikolla kun poika olikin täynnä näppyjä kun otettiin paita pois...minä fiksuna totesin ettei niitä aamulla ollut. No ilm.vauvarokkoa kun muutama päivä aiemmin oli kuumetta useamman vuorokauden.

Meillä myös siirrytty "isojen"poikien sänkyyn pinniksestä ja ihan hyvin mennyt. Huoneen vaihto samalla, isosiskon kanssa samaan huoneeseen, on sekin mennyt ihan hyvin. Välillä herää yöllä mut sitten nukkuu äidin kainalossa tyytyväisenä=0))

Eipäs meille muuta ihmeempää. Mä olen edelleen kotona ja oman mielen piristykseksi aloitan Avoimessa opintoja. Ja lenkillekin olen päässyt aika hyvin viimeaikoina. Sain uuden sykemittarin(juoksutietokoneen) synttärilahjaksi niin mukava sitten päästä sitä käyttämäänkin. Ja tuo motivaatiota lisää tähän kunnon kohotukseen.

Oikein ihanaa syksyä kaikille ja pinoutukaa muutkin kuulumisien kanssa!!

calmus&Onni

Vierailija
11/14 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan vaikuttanee kiirettä pitävän, vaikkei oikeasti mikään kiire minnekään ole. Kotona lasten kanssa kerran vielä ainakin ensi syksyyn. Asuntoa edelleen etsitään (2v tuli jo täyteen) ja olemme ehkä lähdössä miehen kanssa kaksin lomailemaan Macaoon. Matka varmistunee vasta kuun vaihteessa ja matkakin olisi 8-14.10 =)

Ennin kanssa aloiteltiin tuon vuoksi kiinteät ja pian alan opettamaan pullolle. Kaikki maistuu pikkuneidille ja harmittaa kun tuokin kasvaa hurjaa vauhtia ;) Pian tulee [JO] 5kk täyteen.

Viivin kanssa yöt on edelleenkin risaisia. Heräilee itkeskelemään. Yhtenä yönä istui sängyssään täysin unessa itkien ja repi hihojaan yöpuvusta sekä pyöritteli ranteitaan ja nilkkojaan. Olisikohan jotakin kasvukipuja? Vai mikä? Korvat on käyty tarkistuttamassa, muttei niissäkään ole kertaakaan ollut mitään. Maitoa menee huonoimpina öinä jopa litran verran. Viimeiset hampaat on tuloillaan vielä, joten täällä elättelen toiveita että yöt paranisivat niiden jälkeen.

Ja koska yöt menevät välillä todella huonosti, on myös päivät sen mukaisia.. Jatkuvaa kiukuttelua ja ylienergisyyttä. Yritän päivisin pitää Viiviä jopa väkisin hereillä päiväuniaikaan mutten jaksa, joten päikkärit alkavat jo 10 aikoihin ja tuo saattaa nukkua jopa 3-5 tuntia (liikaa!!) ja taas on myös ilta pilalla. Mä en enää tiedä miten tässä pitäisi toimia..

Voitte arvata että tämä mamma on *väsyny* :( Tuossa kuukausi sitten tunsin olevani ihan loppu -masentunu- ja laitoimme Viivin viikonlopuksi yökyläilemään. Siellä neiti oli nukkunut oikein hyvin. Viikonlopun jälkeen tuntui menevän taas parin päivän ajan hyvin enkä puhunut mitään Ennin neuvolassa vaikka olin aikonutkin. Nyt on taas tuollainen ihan loppu - olo ja Ennillä neuvola 1,5 viikon päästä joten otan Viivin puheeksi. Tytöillä sama neuvolatäti.

Olen alkanu jo miettiä, jos laittaisin Viivin päiväkotiin tai perhepäivähoitajalle 2 kertaa viikossa.. Olen miettiny vaihtoehtona myös sairaalan unikoulua, josko jostain suunnasta saisi helpotusta. Kaikkea tätäkin rajoittaa tuo asunnonhaku, koska jos/kun satumme asunnon löytämään niin kaikki menisi uusiksi..

Anteeksi purkautumiseni mutten muuallekaan saa juuri nyt avauduttua =/

-calmus kyseli 1½ vuotis mittoja, [Viivi oli 79cm ja 9,9kg] Tosin tuo paino oli neuvolatätin pikaisesti ottama, kun Viivi ei siinä vauvapuntarissa tykännyt istua. Nyt tuolla neuvolassa aion pyytää tätiä mittaamaan myös Viivin uudestaan, jos vaikka saisin vahvistusta kasvukivuille ;) Kotona puntari oli muuten näyttänyt 10,1kg jo reilusti ennen tuota punnitusta!

Jaa eipä tässä muuta tällä kertaa. Koitetaan pitää aktiivisesti pino pystyssä. Syksyisin terveisin,

Ufa & Viivi ~1v7kk ja Enni ~5kk

Vierailija
12/14 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä meni tämä viikko äkkiä..Nyt on jo taas perjantai, vaikka just oltiin alkuviikossa =)

Huomenna pitäis mennä töihin ja ainoastaan sunnuntai on tänä viikonloppuna vapaa =/

Meilläkin on uusia mittoja. Käytiin maanantaina 1v6kk neuvolassa;

Pituutta on 85cm ja painoa 12,6kg. Ihan suoraa menee viivat siellä neuvolantätin käyrillä ja kuulemma 2-vuotiaana on 90cm pitkä.

Ufa:

Kovasti voimia teille öihin ja päiviin! Kannattaa tosiaan neuvolassa ottaa asia puheeksi, jospa siellä osattais antaa neuvoja Viivin uniin!!

Ja ihan rauhassa vaan avaudut täällä kun siltä tuntuu =) , niin me muutkin vuorollaan..

Meillä on viimeyöt olleet kanssa aika levottomia (johtuu varmaan hampaista). Toissayönä olin aivan varma, että on korvatulehdus, kun Peetu heräsi huutaen eikä suostunut nukkumaan vaan haroi korviaan ja osoitteli meidän sänkyyn.

Pari tuntia valvottiin ja annettiin kipulääkettä ja sit päästiin vihdoin nukkuun.

(en viitisinyt edes soittaa päivystykseen kun viimeks siellä sanottiin, että lääkäri ei yöllä herää korvien takia). Aamulla ei taas vaivannu mikään, mutta viimeyö oli jälleen pientä marinaa koko yö.

Ja meillä kanssa kuluu maitoo jos yöt on huonoja + päivät on marinaa ja päikkärit alkaa joskus jopa klo 9.00!!

Aikalailla samanlaista kuin Ufalla, mutta meillä nää on jo aika harvassa kuitenkin.

Kaveri sai vauvan reilu viikko sitten ja käytiin sitä eilen katsomassa. Olihan söpö pikkupoika! Ja niin pieni, ettei meinannu sängystä löytyä =) vaikka olikin ihan normikokoinen.

Pyysivät meitä vauvan kummeiksi...

Täytyy jossain vaiheessa ehtiä vaatekauppaan ostaan koko porukalle juhlakamppeet !

Tänään käytiin uimassa ja nyt ollaan ihan väyneitä kaikki..

Eipä mulla muuta

mammutti ja Peetu 1v 6kk

Vierailija
13/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisyö meni loistavasti! Viivi ei vaatinut edes maitoaan koko yön aikana. Taisi tehota ja peläyttää neidin, kun aloin oikeesti miettiä Viivin päiväkotiin laittoa ja ääneenkin siitä puhuttiin miehen kanssa!

Mutta viime yö oli taas samanlainen susi, kuin viimeiset kolme kuukautta.. Huoh..

Nyt poistumme srk:n perhekerhoon! Mukavaa päivää kaikille ja laitelkaapahan kuulumisia.

t.Ufa

Vierailija
14/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on nyt sit eilen käyty 1,5v neuvolassa. Aino painoi 8.99kg oli 79cm ja pipo 48.8cm. Meillä kun ollaan oltu huolissaan noista mitoista niin nyt lääkäri meinasi ettei niitä tarvi seurailla enää sen kummemmin muuta ku noissa neuvoloissa. Neiti kasvaa kuitenkin omalla käyrällään niin tasaisesti että ei syytä huoleen.

'kiva kun saa viikon välein rampata tuolla neuvolassa.Nytkin ens viikolla mennään taas sit masun asioille sinne.

Oon saanu pikkuhiljaa laitettua paikkojakin valmiiksi. Pessy ja silittäny vauvan vaatteet. Puunasin tuossa myös keittiön katosta lattiaan ja nyt pitäis vielä kylppärille ja saunalle sama homma nii tulis parempi mieli. Kovasti tekis mieli leipoa jotai pakkaseenki valmiiksi kun tietää että niitä vieraita tullee sitte ku ollaan kotiuduttu sairaalasta.

Aino kovasti juttelee jo sanoja ei ihan vielä kaksi sanaisia mutta sanoo peräkkäin esim. äiti ja kenkä kun osoittaa kenkiä. Kovasti ois jo asiaa :D

Päivät meinaa olla tylsiä aina välillä. Ei oo oikein noita juttukavereita ja kun ois niin mukava puhua jonkun muunki ku tuon miehen kanssa mut kaikki kaverit asuu toisella puolella kaupunkia ja eipä tuu sit lähettyä...

No mut minäpä lähen tuonne hommaileen taas!!!

Kirjoitelkaahan!!!

pikku85+Aino1.5v ja masu rv 33+4 jos muistan oikein