Hei, onko täällä ollut keskustelua paikallisesta muodista? Vrt. esim. Leville ihmiset menevät Canada Gooseissaan,
mutta paikalliset Lapissa pukeutuvat ihan eri brändeihin. Fjällräven on hyvä brändi, mutta itse miellän sen "vaellus- ym. brändiksi" enkä välttämättä täällä Hgin kantakaupungissa kulkisi norjalaistyylinen villapaita päällä.
Miten paikkakunnallasi on tapana pukeutua, mikä on normien mukaista?
Itse olin lämpiminä joulunpyhinä Luoteis-Lapissa ja ulkoilin urheiluleggingseissä ja ohuessa (laskettelu)kuoritakissa + kumisaappaissa, koska metsässä lunta. Muilla oli pitkät kalsari ja paksut (Fjällräven) ulkoiluhousut - lienevät muotia, mutta olisin itse paistunut noissa vermeissä, kun hikiliikutaan.
Kommentit (5)
Liikuntavaatteita muodikkuus ei ole ihan ekana kriteereissäni.
Mä en todellakaan tiedä normeista enkä tunnista merkkejä. Täällä Tampereen talvessa -27 asteen päivänä hiihtelin menemään kelkkahaalareissa, paljon kätevämpää kuin kerrokset. Kaupungilla ne näyttivät palvelevan, joilla oli harmaat collarit ja lenkkarit. Kaikkea näkee, ja mahtuu joukkoon.
Ihan käytännöllisissä vaatteissa täällä liikutaan tarpeen mukaan, merkistä viis... Toinen tykkää goosesta, joku fjällrävenistä, jollain on aina sama sinisalon haalari ja toisella varikkotakki. Joku hikoilee untuvatakissa ja toinen pukeutuu kerroksiin ja välttelee hikoilua. On H&M takkia ja varmasi jotain muutakin halppis vaatetta niillä jotka eivät taas tietä pidemmäksi eksy.
Ihme Lappibuumi vauvapalstalla. Ihan normielämää täällä eletään
Lämmin norjalainen villapaita kyllä kelpaisi minulle minne vain, missä on kylmää.
Kontulan ostarin baareissa verkkarit ja rasvainen tukka on pop.