Soittaisitko automyyjänä poliisille jos joku maksaisi esim. 18 000 euron käytetyn Bemarin seteleillä ja kolikoilla?
Kommentit (35)
Entäs näiden kullanonkijatyttöjen, seuralaistyttöjen (julkisuudestakin tuttujen), ukkojen ym lahjoittanat 10 tuhnnen euron sormukset, korut, lahjat, käteiset ym, ym ylellisyystavaroiden verotus. Antaa saa ja verottaja ei perään huutele. Rehelliset kyllä joutuu tiliä tekemään jos omaa lastansa yrittää rahallisesti auttaa ja raha on just 4.999 e 3 vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on velvollisuus tehdä näistä ilmoitus. Kaikista suuremmista käteissummista. Viimeistään susta tehdään ilmoitus jos yrität laittaa näitä tilillesi. Rikoksella hankittua rahaa todennäköisesti, tai ainakin pimeästi tienattuja. Syyllistyt rahanpesuun.
Ei ole mitään yleistä ilmoitusvelvollisuutta. Pankeilla omat lait.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin käteisellä suostuvat ottamaan maksua vastaan kun kortillakaan ei onnistunut 25te autoa maksaa, tilisiirrolla piti maksaa
Tämä johtui todennäköisesti pankkikortin nostorajasta. Aika harvalla ihmisellä se taipuu noin suureen maksuun vuorokaudessa. Tokihan sitä voi verkkopankissa nostaa.
Ei ollut kiinni nostorajasta, senhän saa säädettyä verkkopankissa
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on velvollisuus tehdä näistä ilmoitus. Kaikista suuremmista käteissummista. Viimeistään susta tehdään ilmoitus jos yrität laittaa näitä tilillesi. Rikoksella hankittua rahaa todennäköisesti, tai ainakin pimeästi tienattuja. Syyllistyt rahanpesuun.
Voihan tallettaa vähittäin. Mitäs se pankille kuuluu, mistä rahat ovat. Yhteiskunnalle vielä vähemmän.
Markka-aikana olin kahden henkilön mukana autoliikkeessä heistä toinen osti kolme autoa yhteishinta 73000mk hän otti housujen taskusta seteli nipun ja laski siitä tuon määrän rahaa autoliikkeen johtajakin oli tuosta yllättyneen näköinen ja se toinen henkilö oli sivummalla naama punaisena kateudesta
ja n.10v taaksepäin tuttava soitti minulle kysyi hakisinko hänelle moottoripyörän kun hän itse ei juuri silloin päässyt lähtemään minä lupasin lähteä hän antoi minulle käteisenä 12000€ ja minä lähdin pakettiautolla hakemaan hänen moottoripyörää 320km päästä
Vierailija kirjoitti:
Tuskin käteisellä suostuvat ottamaan maksua vastaan kun kortillakaan ei onnistunut 25te autoa maksaa, tilisiirrolla piti maksaa
Työnantajan toimistossa oli 2018 kesäkuussa tullut pieni virhe ja olivat maksaneet minulle palkkaa 28000€ minä kun tämän huomasin ja kerroin että näin on sattunut käymään ja yritin palauutta ylimääräiset niin ei onnistunut verkkopankin kautta piti mennä pankin tiskille ja sielä sanoivat että raja menee 20000€ mitä pystyy itse käsittelemään
Soittaisin, ei kukaan voi olla niin tyhmä että ostaa käytetyn bemarin 18000€:lla.
En , en soittaisi . Ihan yks lysti mistä ostajan rahat peräisin.
Ja miksi helvetis se raha pitää yrittää pankkiin viedä ?
Ei ole mikään ongelma käteinen, suositeltavaa vain.
Viime keväänä myin veneen niin sain 11000 euroa seteleinä. Osan vein pankkiin niin oli tehtävä tarkka selostus mistä rahat sain. Oli mulla jonkun näköinen kauppakirja mukana.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Käteinen on ihan sallittu maksuväline.
Kyllä. Ja suosittelen, että jokaisella on sitä jemmassa riittävästi. Kun systeemikriisi tai sota tulee, silloin on sitä tarvitaan.
Muoviläpyskällä ei tee enää mitään.
Tottakai sopii mulle käteiskauppa. Osaan laskea seteleitä, jopa kolikoita. Ja tietysti tehdään paperit joista näkee että kauppa on laillinen.
Ja niin kuin tuossa ylhäällä oli, kannattaa säilyttää edes jonkin verran käteistä kotona siltä varalta että tulee äkkilähtö.
Rahojen aitous olisi tietenkin hyvä varmistaa? Jos 50 euron seteleinä maksaa, niin muutamaan vuoteen ei tarvitse itse nostaa käteistä automaateista eikä kortilla maksella.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että tämän kirjoittaja on saanut miinuksia enimmäkseen. Kertoo tämänkin sivuston innokkaiden mutuilijoiden tietotasosta. Ainakin 15 vuotta on ollut voimassa sääntö, että yli 10 000e käteismaksut tulee ilmoittaa. Tieto menee harmaantalouden torjuntayksikölle. Autokauppiaat tekee näitä jatkuvasti, koska on pakko. Normaali osa työtä.
En, mutta kertoisin missä on lähin pankki jossa hän voi käydä tallettamassa rahat ja maksaa sitten tilisiirrolla kuten normaalit ihmiset.
Käytännössä valitettavasti kyllä.