Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo kun mielestäni jossain Stonehengessä ja pyramideissä ei mielestäni ole mitään ihmeellistä?

Vierailija
06.01.2024 |

Tai ihan siistejä pyramidit kyllä ovat, mutta siinä se. Ei vakuuta minua selittelyt kuinka jotain tuollaista olisi muka voitu tehdä joskus tuhansia vuosia sitten. Ei nämä Stonehenget ja pyramidit ole kuin läjä kiveä. Siinä se. Se olisi vakuuttavaa jos tuhansia vuosia sitten olisi rakennettu joku pilvenpiirtäjä Empire State Building.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan katsomaan dokkareita. Miten pilvenpiirtäjät on laskettu suunniteltu ja rakennettu.

Ois kyl tosi vakuuttavaa jos nykyajan ihminen ois rakentanut pilvenpiirtäjän luolamiesaikaisilla työkaluilla.

Vierailija
2/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama juttu mutta en pidä niitä outoina koska minä tiedän absoluuttisen totuuden siitä miten pyramidin osat saatiin paikoilleen, stonehengeä en nyt muista. Tahtoo unohtua kuin ei ole ihmistä kenen kanssa puhua kansantarinoista, mutta tuota että miten pyramidi rakennettiin, gizan pyramidi niin sen muistan nyt, yksi kansantarina kerrallaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksandrian majakka oli ehkä jopa 130m korkea ja säilyi pystyssä ainakin 1500 vuotta. Tokkopa on Empire State Buildingiä olemassa edes 500 vuoden kuluttua.

Vierailija
4/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aleksandrian majakka oli ehkä jopa 130m korkea ja säilyi pystyssä ainakin 1500 vuotta. Tokkopa on Empire State Buildingiä olemassa edes 500 vuoden kuluttua.

No en oikeastaan tarkoittanut pelkästään korkeutta, vaan hissejä ja vaikka kaikkea mitä rakennus pitää sisällään.

Vierailija
5/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasta luin että yhden Egyptin pyramidin tekemiseen meni muka vain noin 10 vuotta. En voi mitenkään uskoa että se pitää paikkansa. 

Vierailija
6/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä sinä olet ihan tavallinen ja Stonehenge ja pyramidit ovat outoja.

Vierailija
7/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyramidit oli paljon hienompia valmistuessaan kuin nyt. Tasaisia, pinnoitettu valkoisella kakkikivellä. Huipulla kultainen koriste. Hiekan alle turvaan jäänyt pyramidin pohja on edelleen sileäpintainen, kun se kaivettiin sieltä esiin.

https://www.en-vols.com/en/inspirations-en/culture-en/pyramids-giza-ori…

Vierailija
8/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kalkkikivellä :)

Vierailija
9/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut eivät näe mitään mielenkiintoista missään kiinnostavassa. Nykiläiset pilvenpiirtäjät ne vaan ovat jotain. Et ole outo, vaan tavis. 

Vierailija
10/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pyramidit on aika paljon vakuuttavampi kuin empire state building. Suurinta mitä on ikinä rakennettu tai tullaan ikinä rakentamaan, tuhansien vuosienkin jälkeen paikoillaan. Edes Kiina ei ole onnistunut kopioimaan, ei nykyään enää osattaisi edes rakentaa

Vierailija
11/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä et arvosta etkä ymmärrä kulttuurihistoriaa. Toki jokainen saa itse valita mielenkiinnon kohteensa. Mutta sä sentään tiedät noista. Mun tuttuni 50+ ikäinen ei ollut koskaan kuullutkaan Stonehengesta! Siinä on jo todella nolo aukko yleistiedossa!

Vierailija
12/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on se, että kristitty uskoo juutalaisten ja muslimien valheita ja tuhansiin sukupuoliin.

Vierailija
13/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyramidit oli paljon hienompia valmistuessaan kuin nyt. Tasaisia, pinnoitettu valkoisella kakkikivellä. Huipulla kultainen koriste. Hiekan alle turvaan jäänyt pyramidin pohja on edelleen sileäpintainen, kun se kaivettiin sieltä esiin.

https://www.en-vols.com/en/inspirations-en/culture-en/pyramids-giza-ori…

Jep. On ollut varmasti suuri elämys nähdä pyramidit ekan kerran loistossaan.

Kuvitelkaa itse. Olet vaikkapa pikkutyttö, joka on päässyt ...no joo, ehkä olet kuitenkin pikkupoika, joka on päässyt isänsä mukaan karavaanikauppamatkalle ihan suurelle kirkolle asti, (juu tiedän, ei ollut kirkkoja silloin, eikä kristinuskoakaan), matka osoittautuu alun jälkeen sangen yksitoikkoiseksi, keinutte aavikon laivoilla hitaahkosti läpi dyynien päivästä toiseen. Sitten eräänä päivänä horisontissa välähtää jotain, vähitellen välähdys vakiintuu jonkinlaiseksi säteeksi, kultaiseksi majakaksi. Vähitellen esiin tulee kristallimainen, valkea kolmio ja niitä onkin kolme rinnakkain, ne ovat isoimpia rakennuksia mitä koskaan olet nähnyt. Ne häikäisevät. Ja niitä vahtii Sfinksi, joka sekin on valtava. 

Vierailija
14/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät näe avaruudessa mitään ihmeellistä tai kiinnostavaa, mikä on aivan käsittämätöntä minulle. Näin me ollaan erilaisia. 

Vierailija
15/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät näe avaruudessa mitään ihmeellistä tai kiinnostavaa, mikä on aivan käsittämätöntä minulle. Näin me ollaan erilaisia. 

Joo! Ja jotkut ei näe yhtään missään mitään ihmeellistä, joten sivua ei voida näyttää.

"Tällä tavalla Suomi on maapallon onnellisin maa"

"Sivua ei voida näyttää"

Ja kirjoitan nyt erittäin sarkastisesti psykopaateista jotka ymmärtävät vain ja ainoastaan egon ja superegon ja he manipuloivat uskomaan niiden egoja ja elävät sille

Tarkistusnumerona nyt minulle tuli 666, saa nähdä kuinka kauan tämä kommentti jää ego-apinoiden toimeesta näkyville

Vierailija
16/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään ihanampaa kuin valvoa yöllä kaukoputki ja kuvausvehkeet valmiina tutkailemassa avaruutta, kissa ja koira ja ehkä joku ihminenkin kaverina ja eväät repussa. On tullut tehtyä sitä Suomessa kesämökillä ja suvun maatillalla, mutta  myös  vuoristoissa kuten Alpeilla, Uralilla, Kalliovuorilla, Andeilla, ja sellaisissa paikoissa kuin Hawaiji.

Sisareni ei puolestaan tiedä mitään tylsempää kuin ko. harrastus, häntä ei saa syrjäisiin, pimeisiin paikkoihin - elleivät ne ole kaupungin niitä katuja, joista ehkä saa höpöheinää tahi muita stimulantteja. Hänkin kyllä mielellään valvoo yöt, mutta nauttii ihmisten seurasta, musiikista, tanssimisesta, kauniista vaatteista ja ihmisistä, päihteiden nauttimisesta. 

Vierailija
17/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on käsitteellistä mielestäsi?

En kysy vinoillaakseni vaan olen utelias

Vierailija
18/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun tietty tyyli on jäänyt päälle vaikka muinaisesta Egyptistä kerrottaessa. Aina ollaan niin ja niin mystisiä ja selvittämättömien salaisuuksien äärellä. Kas kun ei vielä uskota faaraon kiroukseen. 

Samoin kristinuskon ja sen syntyalueen historiasta on vaikea löytää neutraalia tutkintaa ja tulkintaa. Kaikki muinaisen Kreikan kivet, esimerkiksi, tuntuu olevan käännetty. Israelin, Palestiinan jne todellinen menneisyys tuntuu olevan tabu.

Vierailija
19/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pyramidit on aika paljon vakuuttavampi kuin empire state building. Suurinta mitä on ikinä rakennettu tai tullaan ikinä rakentamaan, tuhansien vuosienkin jälkeen paikoillaan. Edes Kiina ei ole onnistunut kopioimaan, ei nykyään enää osattaisi edes rakentaa

Toisaalta myös Kiinan muuri on yksi vaikuttavimmista rakennelmista.

Vierailija
20/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan katsomaan dokkareita. Miten pilvenpiirtäjät on laskettu suunniteltu ja rakennettu.

Ois kyl tosi vakuuttavaa jos nykyajan ihminen ois rakentanut pilvenpiirtäjän luolamiesaikaisilla työkaluilla.

Eihän niitä rakennettu samassa aikataulussa ja materiaalissakin oli eroja...kyllä kivi halkeaa ja liikkuu, kun tietää konstit.

Aiemmin ihmisiä tuntui hävettävän, kun kehitys oli välillä taantunut tai oli tapahtunut jossain eri ajassa tai paikassa.

Nyt tunnutaan olevan jo tasa-arvoisemman uteliaita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi