Jäi uunilohi ostamatta ja sauna lämmittämättä korkean sähkön vuoksi
Onko tämä länsimaisen ihmisarvoista elämää, kuulostaa enemmän neukkumeiningiltä
Kommentit (26)
Siellä "neukussa" sähkö oli sata kertaa halvempaa eikä sen vuoksi kenenkään tarvinnut jättää uunilohta ostamatta.
Onko Korkea Sähkö sukua Korkealle Veisulle?
Pakkashullut voi rauhoittua. Jo huomisen aikana alkaa lauhtua. Sitten voi alkaa jo hellehullut pikkuhiljaa verryttelemään näppäinsormiaan kun tulee viikon puolivälissä plusasteita.
Saunahan lämpiää puilla ja lohta saa merestä.
Mä ainakin laitoin just saunan päälle ja eilenkin käytin uunia.
Olisit ottanut määräaikaisen sopimuksen.
Me lämmitettiin savusauna ja lohi graavattiin. Ei vaiskaan, naurattaa miten pienistä asioista kehdataan valittaa.
Mitä sanoisit, jos olisit asunnoton ja pitäisi yöpyä jossain ulkosalla?
Mihin nyt kukakin haluaa rahansa pistää. Lämmitin eilen saunan 10€:lla, kun saunakaljatkin maksoivat 15€. Lohi maksaa 30€/kg, vaikka sitä vielä pari vuotta sitten sai 6€/kg. Jos hirvittää, voi syödä jotain muuta.
Meillä lämpiää sauna tänään. Sähkö kymmenen kertaa eilistä halvempaa.
Kyllä saunaan pitää kerran viikkoa päästä!
Oma valinta pörssisähkö. Minä vaihdoin kiinteeseen. Ilmeisesti teidän pitäisi saada ilmaista sähköä. Talvella maksatte nyt ne miinussähköt.
Mun sähkölaskuun tuli lisää eilisen takia 35 senttiä. Olisi sillä hyväsydäminen kalakauppias voinut lohen perkeet antaa.
Vierailija kirjoitti:
Saunahan lämpiää puilla ja lohta saa merestä.
Suurin osa suomalaisista ostaa lohensa kaupasta.
Suomessa on 3,2 miljoonaa saunaa ja niistä hieman vajaa puolet, eli 1,5 miljoonaa lämpiää sähköllä.
Mieletön vitsinikkari olet.
Vierailija kirjoitti:
Siellä "neukussa" sähkö oli sata kertaa halvempaa eikä sen vuoksi kenenkään tarvinnut jättää uunilohta ostamatta.
Niin, mutta kallista kananmunaa olen hautonut pari kuukautta ja syön sen sitten jouluna.
Ymmärtäisin valituksen, jos sähköt menee poikki pakkasella. Nyt on ruokaa, lämmin asunto ja varmasti myös lämmintä vaatetta, jos pitää mennä ulos. Asiat voisivat olla paljon pahemmin.
Vierailija kirjoitti:
Onko Korkea Sähkö sukua Korkealle Veisulle?
Se on sitä parempien ihmisten sähköä.
Tyhmimmät panikoi hallitusta apuun huutaen parin päivän korkean sähkönhinnan vuoksi ja vaihtavat ylihintaiseen määräaikaiseen sopimukseen.
Sama tyypit valittaa keväällä hallitusta apuun huutaen määräaikaisen sopimuksensa ryöstöhinnasta, kun pörssisähkön hinta pyörii 2 sentin paikkeilla.
Asiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Tyhmimmät panikoi hallitusta apuun huutaen parin päivän korkean sähkönhinnan vuoksi ja vaihtavat ylihintaiseen määräaikaiseen sopimukseen.
Sama tyypit valittaa keväällä hallitusta apuun huutaen määräaikaisen sopimuksensa ryöstöhinnasta, kun pörssisähkön hinta pyörii 2 sentin paikkeilla.
Asiantuntija
Pitkässä juoksussa määräaikainen on ollut noin 20% kalliimpaa kuin markkinahintainen. Kiinteä hinta on kuin sähköyhtiön tarjoama vakuutus, eikä se ole ilmainen. Keväällä monia taas kaduttaa, kun eivät pääse eroon määräaikaisista sopimuksistaan.
Ja lapsilla itkuntuhruiset silmät?