Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen yhteydenpito biologisen isän sukuun

Vierailija
06.01.2024 |

Lapsi on meidän perheen esikoinen ja lapsen biologinen isä on kuollut lapsen ollessa pieni. Mieheni on kuitenkin ollut lapselle isä siitä asti kun lapsi oli 3-vuotias ja lapsi pitää häntä isänään vaikka biologisesta isästä tietääkin.

Lapsi on aiemmin pitänyt yhteyttä biologisen isän sukuun satunnaisesti mutta nyt kun lapsi on jo teini-ikäinen ei yhteydenpito sukulaisiin ole tietenkään ykkösprioriteettina hänen elämässään. Lisäksi yhteydenpito on ollut vähän niin ja näin, nämä sukulaiset on aika kärkkäitä arvostelemaan ihmisiä ja meitäkin. En ole patistanut lasta enempään yhteydenpitoon koska hän on mielestäni tarpeeksi vanha huolehtimaan yhteydenpidosta pääasiallisesti itse.

Biologisen isän sukulaisten mielestä syy on kuitenkin meidän että teini ei juurikaan pidä yhteyttä heidän kanssaan, biologisen isän sisko soitti minulle ja ihmetteli miksei nuori ole vastannut vaikka hän on yrittänyt soittaa. Kerroin miten asia on, mutta hänen mielestään teiniä pitäisi patistaa enemmän. Itse en näe tässä kuitenkaan mitään järkeä. Eivät he ole olleet muutenkaan tekemisissä välillä jopa vuosiin ja yhteydenpito tuntuu toimivan lähinnä näiden sukulaisten ehdoilla. Miten ihmeessä näille pitäisi selittää se ettei teini-ikäinen ole enää lapsi jonka tekemisiä voi määrätä kuin pienen lapsen?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että et määräile sun lasta, vaan annat hänen ottaa vastuuta omasta elämästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi