Paljonko kahvinkeitin vie sähköä siinä tilanteessa kun kahvi on jo pannussa ja keitin pitää kahvin kuumana?
Onko kukaan mitannut sähkönkulutusta mittarilla? Juon litran kahvia kerralla ja kahvinkeitin on päällä yli tunnin.
Kommentit (31)
Jokaisessa sähkölaitteessa on oltava tyyppikilpi tai tarra. Keittimessä se on yleensä pohjassa ja siinä lukee teho watteina. Moccamasterissa näkyy olevan 1520 wattia. Leivänpaahtimessamme näyttää olevan 1300 wattia. Mikrossa näyttää olevan 800 wattia. Nettireititin 52w, eli vuorokaudessa se vie 1.25 kilowattituntia, mikä tekee kalliilla pörssisähköllä helposti euron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kahvi siirretään termariin
Kaikilla ei ole termaria.
Ei taida kovin paljoa maksaa
Eikä tienaa hintaansa varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät välttämättä maksa paljoa, mutta monella on nykyisin säilytysongelmia. Ei näissä nykyajan keittöseinäkopperoissa ole kovin paljon kaappi- tai pöytätilaa ylimääräisten keittiötarvikkeiden säilyttämiselle. Pitäsikö sitä säilyttää käytön ulkopuolella olkkarin pöydällä vai yöpöydällä?
Nykyiset kähvinkeittimet katkaisevat automaattisesti virran 40 min päästä päälle kytkemisestä. On EU:n määräys.
Minulla katkaisee automaattisesti virran 15 min päästä. Hyvänä puolena on, ettei tarvitse nousta ja käydä sammuttamassa päälle unohtunutta kahvinkeitintä. Minun ei tarvitse tietää jäikö se kahvinkeitin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset kähvinkeittimet katkaisevat automaattisesti virran 40 min päästä päälle kytkemisestä. On EU:n määräys.
Joo, mutta se pitää painaa uudelleen päälle, jos haluaa kahvin säilyvän kuumana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Termarin hinnalla keittänee silti aika tavallisen monta pannullista.
Olen mitannut. Moccamaster vie tiputusvaiheessa noin 1500 W ja muuten päällä pidettäes noin 38-42 W.
Moccamasteri valmistaa pannullisen kahvia 5 minuutissa ja 2€/kWh sähkönhinnalla se maksaa 25 senttiä.