Nyt saa variksetkin nauraa : Seinäjoen aseman tuleva taide.
https://ilkkapohjalainen.fi/ihmiset-ja-kulttuuri/nyt-on-kokoa-sein%C3%A…
Kukahan tuonkin on (kännissä?) ostanut. Maksanut varmaan ihan hirveästi. Jotain kokeilevaa taidetta, joka on sitten vanhanaikaisena maamerkkinä ja naurunaiheena.
En todellakaan tajua.
Kommentit (44)
Muraalit on ihan kiva idea, mutta niiden psykologinen vaikutus saisi olla "nostava" ei masentava, nehän ovat kuitenkin siinä seinässä, jopa sata vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Sikäli hyvä idea jättimuraali että helpottaa aseman löytämistä huomattavasti jos kadun suuntaan.
Kuvittelisin että on kadun suuntaan, vielä hullumpaa jos on junien suuntaan, luulevat Seinäjoella asuvan vakavia vanhoja jättiläisiä! haha
Kuka osaa kouluttaa puluja niin että oppisivat päästämään reilusti plöröröjä tuolle seinälle?
En ymmärrä näitä realistisen näköisiä pärstäkuvia, eihän jonkun tuntemattoman naamassa ole mitään kiinnostavaa, laittaisivat ennemmin vaikka jonkin eläimen pään niille jos on oltava persoona siinä, kalapäinen mies esimerkiksi.
Se pissaava poika patsas on muuten järkyttävän ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Tajuatko muutes tän taideteoksen:
Tajuan. Siinä on noita veneilijöitä.
Mutta tämän näkee Utajärvellä vuodessa noin 15 ihmistä, kaksi varista ja yksi koira.
Että sinänsä ei niin hirveästi väliä.
Jaa. Mä en näe edes kuin jonkun romuttamon jätteitä, vaikka kuinka siinä salen pihassa olen istuskellut autossa joskus katselemassa ohikulkumatkalla.
Onko koira mukana?
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoki on paska paikka.
Ja nyt sitten siitä on iso P seinällä naamojen kera! :)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä realistisen näköisiä pärstäkuvia, eihän jonkun tuntemattoman naamassa ole mitään kiinnostavaa, laittaisivat ennemmin vaikka jonkin eläimen pään niille jos on oltava persoona siinä, kalapäinen mies esimerkiksi.
Tai kun kyseessä on Rata-asema, joku reliffi höyryjunasta tms.
Ihan ap oon, mutta vaikka pidän ns. abstraktistakin taiteesta, en pidä tuosta Seinäjoen seinästä. Se on jotenkin yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Tajuatko muutes tän taideteoksen:
Tajuan. Siinä on noita veneilijöitä.
Mutta tämän näkee Utajärvellä vuodessa noin 15 ihmistä, kaksi varista ja yksi koira.
Että sinänsä ei niin hirveästi väliä.
Jaa. Mä en näe edes kuin jonkun romuttamon jätteitä, vaikka kuinka siinä salen pihassa olen istuskellut autossa joskus katselemassa ohikulkumatkalla.
Onko koira mukana?
Ei? Miesten kanssa metsällä, kuin niin?
Haha sosialistinen realismi is back😃
Eiks Vantaalla ole Käärijä-muraali? Varmaan kestää aikaa tosi hyvin :)
Tuo Seinäjoen kuva edustaa kyllä sosialistista realismia parhaimmillaan. Sanoma jää kuitenkin hiukan epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Eiks Vantaalla ole Käärijä-muraali? Varmaan kestää aikaa tosi hyvin :)
Tuo Seinäjoen kuva edustaa kyllä sosialistista realismia parhaimmillaan. Sanoma jää kuitenkin hiukan epäselväksi.
Sosialistinen realismi on luonnollinen valinta tyylisuunnaksi, nyt eletään reaalisosialismissa sosialistihallituksen jäljiltä
Tämä patsas onneksi kaadettiin Jyväskylässä
Vierailija kirjoitti:
Tämä patsas onneksi kaadettiin Jyväskylässä
Torikunkku on nimensä ja muotonsa perusteella liian miehinen ja siten sopimaton nykyaikaan. Lisäksi uusimpien tiedustelutietojen mukaan patsas näyttää satelliittikuvassa aivan laukaisuvalmiilta pallistiselta ohjukselta, Jyväskylän kaupungin patsastoimikunnan toimeenpanevan komitean suunnittelusihteeri Maisa Ahtava kertoo
Siis mitä, realistinen teos aiheuttaa mammoissa tunnekuohuja.
Kuvassa konnari ja kaksi junamatkustajaa menneeltä ajalta. Historiallisuus kuvaa rautatien pitkää historiaa. Sosialistisessa realismissa tavikset kuvattiin työn supersankareina, tässä ei ole kyse siitä. Tämä Suomi-vintagea, vakavissa ilmeissä nähtävissä matkakuumetta ja jännitystäkin. Minusta hyvä valinta kaikenlaisten kokeellisten ja juostenkustujen tuotosten maailmassa.