Onko teillä lattialämmitys koko ajan päällä omakotitalossa?
Meillä on päällä vain yösähkö eli lattia lämpiää vain klo 22-07 välisenä aikana.
Mutta nyt kun pakkasta on näin paljon, ehtii talo viilentyä päivän aikana. Ja nyt laitoin lämmityksen niin, että toimii koko ajan.
Vaikuttaako tämä sähkölaskuun paljon? Kuinka teillä muilla on lattialämmitys päällä? Koko ajan vai vain öisin?
Kommentit (23)
Meillä on pörssisähkö ja vesikiertoinen lattialämpö koko talossa.
Lämmitysjärjestelmä haistelee sähkön hintaa netistä ja painottaa lämmitystä halvimpiin tunteihin. En itse puutu asiaan, automatiikka hoitaa homman.
Kovimmilla pakkasilla kulutus ollut kuukaudessa 1700kwh, muuten talvisin pyörii siinä 1200 nurkilla. 135m2 ja ulkoporeallas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri harrasti tuota yölämmitystä myös. Onpa mukava, kun lattia on käytännössä aina lämmin kun sillä ei kävellä. Lattialämmityksen mukavuustekijä huomioiden järjetöntä hommaa mielestäni.
No idea siinä on se, että lämpöä ladataan lattialaattaan halvemman yösähkön aikaan.
Vi*un epämukava idea, sanon minä.
Siis 7-10 kilowattituntia tunnissa, eli sen teho olisi noin 7-10 kW.
Mitä kyllä epäilen suuresti, sillä minun 1970-luvulla rakennettu kivitaloni kuluttaa (kauko)lämpöä -20 asteen pakkasella noin 5,3 kW:n teholla, sisälämpötila 22 astetta. Jos pienempi talo kuluttaa oleellisesti enemmän, täytyy sen olla aikamoinen harakanpesä.
Sähköä ei laskuteta tehon vaan kulutetun energian mukaan. Eli kilowattitunneista laskutetaan.