Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuoret ihmiset ovat julmia lapsettomuudesta?

Vierailija
02.01.2024 |

Itse olen siis parikymppinen nainen ja kärsin pcos:n yms takia tahattomasta lapsettomuudesta. Ollaan yrittämällä yritetty vauvaa jo 1,5 vuotta + oltu pois vedolla ennen sitä about sama aika. Ollaan aina oltu mun miehen kanssa avoimia näistä asioista lähipiirille ja sanottu vastaan jos joku töksäyttelee jotain ikävää asiasta. 

Olen alkanut huomaamaan ilmiötä, että jos on kyse jostain +40v henkilöstä, joka töksäyttää jotain asiasta. Kun sanotaan takaisin ja selitän miksi kommentti tuntui ikävältä, henkilö on alkanut reflektoimaan ja pyytää anteeksi ja muuttaa käytöstään jatkossa.  

Mutta sitten taas about itseni ikäiset ihmiset joko a) ovat alun alkaenkin ymmärtäväisiä asiasta

tai b) töksäyttelevät mitä sattuu ja vaikka kuinka törkeitä juttuja. (Tärkeimmät kommentit olen saanut oman ikäisiltä) Ja jos heille sanoo ja antaa palautetta että hei toi kommentti tuntui ikävältä ja selittää miksi jne. Niin henkilö meneekin defenssi kannalle ja loukkaantuu & suuttuu. 

Olen siis tooosi monta kertaa jo törmännyt tilanteisiin että vanhemmat ihmiset reflektoivat jos heille sanoo ikävistä lapsettomuuteen liittyvistä kommenteista. Ja itseni ikäiset jotka sanovat tökeröitä kommentteja vaan suuttuvat ja loukkaantuivat jos heille sanoo asiasta. En ole kertaakaan törmännyt vanhempaan töksäyttelijä henkilöön joka ei olisi reflektoinut kommenttiaan kun hänelle sanoo siitä tai nuorempaan töksäyttelijä henkilöön, joka ei olisi mennyt defennssiin & suuttunut kun asiasta sanoo.

Mistäköhän toi johtuu? 🤔 Outo ilmiö...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Törkeimmät kommentit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi