Kuinka lämmintä teillä on asunnossa nyt ja millä lämmitätte asuntoa?
Minulla on ilp ja makuuhuoneessa patteri.
Asunnossa on noin 20-21 astetta lämmintä.
Ilmalämpöpumppu on laadukas kun se pystyy lämmittämään asuntoa näin kovilla pakkasilla, toki hyötysuhde on huono eli sähköä menee paljon.
Ulkona -28 mittarin mukaa.
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takkalämmittäjät kuuluvat alimpaan helvettiin niiden myrkkysavujensa kanssa.
https://thl.fi/aiheet/ymparistoterveys/ilmansaasteet/puunpoltto
Eilen poltin takkaa ennätysmäärän ja ah sitä iloa... Se on ihana lämpö mikä sieltä tulee.... Ei paljoo kiinnostele mitä sieltä piipusta tulee niin kauan kuin sähkön hinnat on mitä on.
Poltin muuten myös maalattua lautaa, painekyllästettyä en polta, vielä ainakaan.
Minä laitoin sekaan myös maitopurkin ja muutaman muovipussin
21, ulkona 50 astetta vähemmän. Kaukolämpö sisältyy vastikkeeseen niin ei tarvi juuri miettiä mitä se maksaa.
Kerrostalo, kaukolämpö, lattialämmitys ja ihan tajuttoman kylmä.
Seinät hohkaa jäätävää viimaa ja lämpötila mun sängyssä 13, keittiössä 15.5 ja makuuhuoneissa 15.6.
Saatiin sähköpatteri auttamaan tän pakkasjakson läpi ja pakkanen tällä laskemaanpäin, tällä hetkellä -26.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo, kaukolämpö, lattialämmitys ja ihan tajuttoman kylmä.
Seinät hohkaa jäätävää viimaa ja lämpötila mun sängyssä 13, keittiössä 15.5 ja makuuhuoneissa 15.6.
Saatiin sähköpatteri auttamaan tän pakkasjakson läpi ja pakkanen tällä laskemaanpäin, tällä hetkellä -26.
Pakkanen laski sähköpatterin ansioista? Pitäisikö kaikkien laittaa sähköpatteri niin päästään näistä pakkasista....?
Noh, pilkkua viilailin..
Pakkanen laskussa tosiaan, eilen 34, nyt "enää" 28.
Eilen poltin takkaa ennätysmäärän ja ah sitä iloa... Se on ihana lämpö mikä sieltä tulee.... Ei paljoo kiinnostele mitä sieltä piipusta tulee niin kauan kuin sähkön hinnat on mitä on.
Poltin muuten myös maalattua lautaa, painekyllästettyä en polta, vielä ainakaan.