Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on säästöjä ainoastaan 45 000e ja joudun nyt käyttämään niitä

Vierailija
02.01.2024 |

Joudun ostamaan auton, noin 25 000e arvoisen. Ahdistaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autoja osteta omalla pääomalla. Typerintä oman pääoman tuhlausta, varsinkin kun autoihin saa tälläkin hetkellä järkyttävän halpoja rahoituksia.

Vierailija
22/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää pitää tuollaista säästössä jos edes on totta. Ostaisin uuden auton jossa on takuu. 25t saat vain käytetyn johon voi tulla ärsyttäviä vikoja.

Samaa mieltä auton suhteen, mutta säästöjä mun mielestä on ihan hyvä olla. Minulla on sijoituksia myös, mutta säästöissä on se hyvä, että niistä voi aina nostaa jos tulee tarvetta, mutta sijoituksia ei kannata aina myydä pois, koska voi joutua myymään tappiolla. Auto aina mieluusti uusi, niin on takuu, eikä tarvi korjailla mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset säästää loputtomiin. Mitä varten säästätte? Kuolette kuiteki pois ja mukana ette rahoja saa.

En minä säästä. Sijoitan.

Ja miksikö sijoitan. Näin saan taloudellista liikkumavaraa ja turvaa yllättävien tilanteiden varalle. Kyllä minulle tämä vähän reilu tonni kuussa ekstrarahaa kelpaa. Antaa todella paljon liikkumavaraa talouteen. Välillä sijoitan takaisin, välillä käytän lomamatkaan tai makselen ihan laskuja.

Vierailija
24/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä, kun läyhätä jonninjoutavaa 🤣

Vierailija
25/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit lisätä provoosi AP, että olet säästänyt koko summan Kelan tuista käymättä töissä.

Vierailija
26/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin noin halvan auton luotolla niin säästöt jää sitten korjauskuluihin.

Vierailija
27/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä, kun läyhätä jonninjoutavaa 🤣

Jotain hupia ja ajankulua pitää olla työttömilläkin.

Vierailija
28/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä säästössä 30 000 e ja jossain vaiheessa napsahtaa perintövero noin 50 000 e. Ei naurata. 

Laki muuttui 1.1.2024. Kymmenen vuotta aikaa maksaa mutta viivästyskorko juoksee.

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/perinto/perintoveron-maar…

Vierailija
29/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostan japanilainen pikkuauto. Käytettynäkin kestävä ja edullinen.

Vierailija
30/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia noin kalliin auton joudut ostamaan? Suhteuttaisin itse auton hinnan ehdottomasti säästöjesi määrään! 5000 - 10 000 saat käyttöarvoltaan erittäin hyvän auton. Jos sulla on elämäsi säästöt tuossa, niin en missään nimessä yli puolia pistäisi autoon. Tuolla menolla sulle ei jää eläkepäiville mitään säästöjä.

Vierailija
31/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tyhmempää ei olekkaan kuin ostaa auto etenkään uudehkoa joka menettää arvostaan joka vuosi tuhansia arvonalenemisena. 

Vierailija
32/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta fyffet käteisenä tai laita skrilliin; 50 000 euroa talletusraja. Sitten fattaan nöyränä.

Vierailija
33/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää pitää tuollaista säästössä jos edes on totta. Ostaisin uuden auton jossa on takuu. 25t saat vain käytetyn johon voi tulla ärsyttäviä vikoja.

Mulla kahdella tilillä 100 000e ja kolmaskin tili lähenee samaa kun tilillä vähän päälle 87 000. Ei vain ole mitään mihin rahaa tarvitsen pakollisten menojen jälkeen. Autolla en tee mitään kun yksin ei tule mihinkään lähdettyä, sijoittaminen on kannaltani ihan turhaa kun ei ole perijöitä ja elelen näillä rahoilla hyvin loppuelämäni muutenkin. Hevosen voisin ostaa niin olisi jotain tekemistä mutta se taas saa nämäkin rahat nopeasti hupenemaan.

Vierailija
34/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole nähny että kukaan kolikoita arkuunsa sais mukaan.Tee mitä haluat.

Vierailija
35/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä säästössä 30 000 e ja jossain vaiheessa napsahtaa perintövero noin 50 000 e. Ei naurata. 

Ja jossain vaiheessa napsahtaa se perintökin, joten miksi itket

Vierailija
36/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jossain vaiheessa napsahtaa se perintökin, joten mitä itket

Vierailija
37/38 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita säästöjä on hyvä olla, itse jouttunut käyttämään säästöjä parkyt vuotta kun eläke jäi 1200netto/kk. Ostanut asunnot, autot ja rempat asuntoon ja autoihin myös säästöillä.

Nyt onneksi rupesi joustotili edes tuottamaan osalle vähän korkoa,3,4%.. tukejahan ei saa kun on säästöjä..👌👍rahat kun loppuu niin kyllä tuet auttaa sitten..päivä kerrallaan mennään.👍👍

Vierailija
38/38 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli säästössä 43.000€ Ostin asumisoikeus paritalon, jotta ei tarvi asua slummissa.