Saako esihenkilö kertoa alaisten asioita kumppanilleen
jos tämä kumppani on myös hänen alaisensa eli saisi tietää työkavereiden asioita? Eihän tällaista voi edes mitenkään estää. Tottakai puolisot kertovat asioita toisilleen.
Kommentit (23)
Siinäpä yksi hyvä syy miksi suurimmassa osassa firmoja et voi olla oman kumppanisi esimies.
Työpaikoilla pyritään välttämään viimeiseen saakka sitä että puolisot olisivat esimies-alaninen asemassa.
Meillä on näin 🥺 sitten tää työkaveri aina vahingossa lipsauttaa mitä esihenkilö on hänelle kenestäkin kertonut.
kiva kuulla, miten yhtäkin henkilöä on haukkunut.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikoilla pyritään välttämään viimeiseen saakka sitä että puolisot olisivat esimies-alaninen asemassa.
No ei läheskään kaikissa, koska se esimies voi omistaa sen firman, tai kyseiset puolisot yhdessä.
Jos pieni yritys niin kaikki kerrotaan eteenpäin.
Olin isossa organisaatiossa ja sielläkin henkilöstöpäällikkö kertoi toisten asioita eteenpäin. Järkyttävää.
Vastenmielinen tuollainen esihenkilö.
Mä en ylipäänsä ymmärrä sellaista, että kaikki asiat pitäis kertoa kumppanille. Ihan sama liittyykö ne asiat töihin tai omiin kavereihin tai sukulaisiin tai edes omaan itseensä. Tää "meillä ei ole salaisuuksia" on mun mielestä periaate, joka rikkoo toisten ihmisten oikeuksia. Eli jos kaveri kertoo jonkun häntä kaivavan salaisuuden, mielestäni tätä ei pidä kertoa puolisolle. Sama pätee juuri näihin tapauksiin, missä ihminen saa esimiesroolissaan tietää arkaluontoisia asioita alaisestaan. Tällöin petetään sen ihmisen luottamus, joka uskoutui esimiehelleen tai tuossa minun esimerkissä kaverilleen.
Vaarana on, että puolisoksi ujuttautuu jokin teollisuusvakooja.
Minun asioita on kertoneet vanhat naiset, lääkäri ja pomo läheisilleen. Tiedän sen ja ihme että vaietaan etenkin näiden vanhempien kohdalla vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta.
Moni sote-alalla työskentelevä ei tunnu tietävän sitä, että edes työkaverin nimeä ei saisi paljastaa työpaikan ulkopuolisille.
Teen töitä turvaluokiteltujen asioiden parissa enkä kerro vaimolleni miksi minulla oli huono päivä töissä.
Hän on oppinut elämään sen kanssa.
Ei saa,minä olin isossa firmassa töissä ja meidän työpaikkalääkäri( mies)kertoi työntekijöiden sairaudet Hr:lle ja tämä tuli,tyhmä kun on,puhumaan asiasta aina kyseiselle henkilölle joka oli ollut puheenaiheena.
Ei saa. Täysin yksiselitteinen vastaus. Sillä ei ole merkitystä asian kannalta, onko puoliso samassa firmassa vai ei..
Ei saisi mutta kyllähän kotona ruokapöydässä nauretaan alaisten saamattomuudelle ja saikutteluille!
Lärppiä aina löytyy ja naiset syyllistyvät hyvin usein juoruamiseen ja vetävät mattoa jalkojen alta.
Yleensä he pilaavat työyhteisöjä vuotamalla asioita, juoruamalla ja levittämällä valheellisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Moni sote-alalla työskentelevä ei tunnu tietävän sitä, että edes työkaverin nimeä ei saisi paljastaa työpaikan ulkopuolisille.
Meillä jotkut lurittelevat potilaille työkavereiden sukunimet, lasten nimet, asuinpaikat, loma-ajat, avioerot ja muut. Eivät millään ymmärrä, että kertomalla voi aiheuttaa työkaverille pahoja ongelmia tai ainakin kiusallisia tilanteita.
No, meillä johtaja kysyi asiat väliesihenkilöiltä, lupasi salassapidon, marssi suoraan k.o. henkilön luo 'juoruamaan', mitä oli kuullut kysyen, mitäs sanot.... nimim. Hajota ja hallitse -meininki
Ei tietenkään saa. Eikä ole mikään tottakai puolisot kertovat asioita kumppanilleen, en minä ainakaan kerro vaitiolon alaisia asioita. Enkä nyt ylipäätään halua puhua työasioita kotona.