Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä enemmän ihmisellä on rahaa ja asemaa, niin sitä enemmän hän saa ilmaiseksi.

Vierailija
01.01.2024 |

Ärsyttää. Kaikki liikelahjat, muistamiset ja luontoisedut valuvat niille, joilla todellakin olisi varaa ostaa itse. Minä olisin halunnut ilmaisen joulukalan, kuusen ja miljoona viinapulloa. 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä totta. Myös työelämän ulkopuolella. Niin se vaan menee.

Vierailija
2/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat rikastuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta.Johtavissa asemissa voivat ostattaa ja lahjoina saavat autot ym tavarat eivät kuluta heidän omaa pujssia.Puhumattakaan ilmaisista päivällisistä ym.

Kiva tehdä ulkomaan matkatkin valtion piikkiin.

Vierailija
4/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matteus 13:12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

Vierailija
5/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä maksaa kaikesta enemmän kuin vauras. Tekesin ja Sitran yritystuet menee suurimmaksi osaksi niille jotka ei niitä edes tarvitsisi. Vauraat saa ilmaisia kutsulippuja milloin mihinkin ensi- iltoihin. Ilmaiset lounaat ja illalliset. Rikkailla on oma "sossunsa". Vauraat ostaa halvalla ja myy kalliilla. Teettävät minimipalkalla työt. 

Vierailija
6/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset saa kaiken ja toiset ei mitään .  Kauniit ja rikkaat saa kaiken mitä haluaa ja heitä palvotaan . 

Vierailija
7/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tämä on asia, jota olen itse usein miettinyt. 

Olen viimeisen viiden vuoden aikana ollut pienituloinen yrittäjä, työtön ja nykyään +5000 euroa kuussa ansaitseva asiantuntija vakipaikalla. 

Nykyisessä elämäntilanteessa tulee kaikki edut: anteliaat e-passiedut, työmatkatuet, jouluna bonukset, konvehtilaatikot, viinipullot ja illalliset, työnantajan kustantamat reissut kehittämispäiville ja konferensseihin. En minä näitä tarvitsisi, mutta silloin muutama vuosi sitten työttöminä kuukausina olisin todella tarvinnut.

Hullun hommaa on mielestäni myös se, että esim. omalla työpaikallani pyöreitä täyttäville tai eläkkeelle jääneille johtajille kerätään lahjoja, tarjotaan illallisia yms. En ikinä osallistu näihin. Mitä helv.ttiä ihminen, joka on vuosikymmenet tienannut +100 000 euroa vuodessa tekee jollain kukkavaasilla tai kalevalakorulla?! Hänellä on varaa ostaa sellainen, jos sitä tarvitsee.

Vierailija
8/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Its not about what you know. It is about who you know.

Vierailija
9/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Money follows money" kliseinen sanonta mutta totta. 

Vierailija
10/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te tällaista ihmettelette? Miettikää itse: olet esimerkiksi timpuri-yrittäjä ja mietit, kenelle ostat joululahjan. Ostatko naapurillesi vai ison yrityksen rakennusmestari-työpäällikölle, joka hankkii aliurakoitsijoita?

Vierailija
11/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matteus 13:12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

Eikö sitä sanota Matteus efektiksi? Psykologian kirjassakin kerrottiin siitä.

Vierailija
12/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Tukien saajat saavat ilmaiseksi. Liikelahjat? Ei niitä nykyään ole.

Vierailija
13/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus pitää ansaita, säälin saa ilmaiseksi.

Vierailija
14/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Köyhillä kuluu nopeasti ne vähäisetkin, huonommat. Eikä pääse automarkettiin välttämättä paitsi harvoin omin keinoin. En kaipaa silti noita mainittuja liikelahjoja yms. Jokainen valitsee itse.

Vierailija
15/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin puolen miljoonan tuotantolaitos. Saatiin siitä kolmen tonnin kylkiäinen yksityiskäyttöön. Ei ollut ihan ilmainen kylkiäinen, vaikka jonkun silmään siltä voisi näyttääkin.

Kilpailutettiin puhelinliittymät. Niitä on paljon, joten kylkiäisistä kertyi 400 euroa ostoetua. Ei taaskaan ihan ilmaista, kun maksettavaakin noista on paljon.

Ja niin edelleen. Eli kun rahaa liikkuu paljon, on kylkiäisetkin samassa suhteessa. Toki ne kylkiäiset ovat kerralla isoja, mutta niiden saamiseksi on otettu isoja riskejä, maksettu isolle määrälle ihmisiä palkkoja, jne.

Vierailija
16/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei jokaisella kateellisella on mahdollisuus hakeutua näihin positioihin joissa lahjoja ja etuisuuksia sataa laariin. Ei se ole keneltäkään kielletty.

Ja sitten selitykset miksi sinä et tee niin ....

Vierailija
17/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hei jokaisella kateellisella on mahdollisuus hakeutua näihin positioihin joissa lahjoja ja etuisuuksia sataa laariin. Ei se ole keneltäkään kielletty.

Ja sitten selitykset miksi sinä et tee niin ....

Koska kun minä en ole viitsinyt ponnistella niille paikoille päästäkseni olen minä vielä niinkin laiska että haluaisin heidän luovuttavan etunsa minulle.

Vierailija
18/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tulee rahan luo.

Joulukuun ilmaisjutut:

- Jouluateria juomineen - myyjä tarjosi.

- Toinen jouluateria - maksajana oli yritys, jonka osakkaita olemme.

- Kinkku - tuli omalta yritykseltä käytännössä ilmaiseksi.

- Toinen kinkku muutamalla eurolla - sisäpiiritiedolla osasin hakea oikeasta paikasta.

- Konvehtirasioita - kiitoksena, kun annoin lainaan yrityksen omaisuutta, joka ei siitä lainasta kulu.

- Joulukukka yhteistyökumppanilta

Pieniä juttuja, mutta tulevat pyytämättä, enkä ole mikään iso toimija.

Toki toisaalta itse olen myös jakanut joululahjoja yhteistyökumppaneille.

Vierailija
19/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta.Johtavissa asemissa voivat ostattaa ja lahjoina saavat autot ym tavarat eivät kuluta heidän omaa pujssia.Puhumattakaan ilmaisista päivällisistä ym.

Kiva tehdä ulkomaan matkatkin valtion piikkiin.

Kuvitteletko siis, että lomamatkoja tehdään valtion piikkiin?

Joo, varmasti esim. konferenssimatka on mielenkiintoinen, mutta kysypä, lähteekö joku mieluummin sille vai omalle, itse maksamalleen ja valitsemalleen lomamatkalle.

Vierailija
20/37 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rikkaiden alueella Tukholman parhaassa kaupunginosassa. Naapurit monimiljonäärejä ,minä ainut työtä tekevä eläkeläinen en kuulu samaan kastiin.

Ja sen huomaa osasta miten raha tekee heistä ylimielisiä.En vaan välitä.Jatkan olemasta se suomalainen, kissa kärppien joukossa, yhtälailla omistan osakkeeni kuin he, mutta eivät ole sen onnelllisempia kuin minäkään. 

Yksi naapuri sanoi: Ajatella, että sinä olet omilla töillä saanut kokoon tämän asunnon. Minä en asuisi täällä eikä moni muukaan ,jos eivät olisi perineet asuntojaan. 

Niin ajatella ! Kovan työn takana. 

Että kiitos siitä kunnioituksesta.