Lue keskustelun säännöt.
HS: Aina meille tulee tää viinikiire, sanoo lapseni Minulla on alkoholiongelma, ja aion tehdä asialle jotakin
29.12.2023 |
Hyvä oivallus, kunhan ei jää pelkän paistattelun tasolle. Tuleeko lapsen kanssa lähdettyä teatteriin ollenkaan, kun väliajalla ei ole luvassa skumppalasillista? Olen huomannut että alkoholia aktiivisesti käyttävät lähtevät mielellään tapahtumiin ja käyvät paljon eri paikoissa, varsinkin perheelliset. Kaikkia niitä paikkoja ja aktiviteetteja vain maustaa se lasillinen sitä tai tätä.
Kommentit (2)
Niin, kohtahan se on tipattomien aika, niillä, kenellä sitä ongelmaa alkon kanssa on.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ja sellaiset perheelliset, joille ei alkoholi maistu jäävät helposti kutsumatta. Vauva-aikana ihmettelin, kun kaksi äitikaveria postasi useana jouluna lumiset kuvat "glögiretkeltä", lapset mäenlaskussa ja äiskät glögitermarin kanssa. En jotenkin tajunnut, miten en heidän äitikaverinaan koskaan saanut kutsua näihin reissuihin. Vasta myöhemmin tyhmänä ymmärsin, että terästetyt glögithän näillä mammoilla oli mukana, ja kun tiesivät etten juo, minua ei niille mäenlaskutreffeille tarvittu.