G: Mitkä olivat miehesi ensimmäiset sanat, kun vauvanne syntyi?
Meitä siunattiin kolmosilla, jotka syntyivät sektiolla nelisen vuotta sitten. Meillä ei ollut etukäteen tietoa sukupuolista, vaan kaikki olivat ns. yllätyksiä. Mies oli sektion ajan ihan hiljaa, puristi vaan kädestä. Lääkäri sanoi; terhakka tyttö, nyt syntyi pikkusisko ja vielä kolmaskin tyttö. Mies oli pari minuuttia hiljaa, virnisti ja sanoi: "Kulta, me olemme 15 vuoden päästä NIIIIN kusessa" :D Kaikki alkoivat nauramaan :)
Kommentit (7)
Tokalla kerralla saattoi olla jotain tämän kaltaista: " sä olet akka hullu, jos vielä edes suunnittelet uutta!" Synnytys oli silloin ehkä hieman kivulias ja luomuna mentiin. Ja oikeassa oli, en halua enää lapsia.
Mies ei päässyt synnytykseen, jouduin istukan käsinpoistoon ja puhuin miehen kanssa ensimmäistä kertaa puhelimessa monta tuntia synnytyksen jälkeen. Varmaan mies on kysellyt huolissaan miten minä ja vauva voidaan.
Tokalla kerralla miehen ensi sanat olivat vauvan nimi, joka oli päätetty jo paljon ennen syntymää.
Ei harmainta aavistustakaan. En kiinnittänyt mitään huomiota mieheen, pelkästään omaan suoritukseeni ja sitten vauvaan.
Kun kuopus sitten syntyi ja sukukalleudet olivat melkein kasvojeni edessä (mies minun takanani), katsoi mies pitkään ja sanoi ON SE POIKA, ON SE POIKA!!! :) Ja poika sieltä sitten tuli!
silmänurkistaan... Ekalla kerralla taisi ekat sanat olla jotain liittyen mun pyörryttämiseeni... ekat lapseen liittyvät "taitaa olla suvun nenä". Tokalla kerralla "nyt on sitten molemmat" (ts. tyttö ja poika)
Ihaili siinä sylissään aikansa hiljaa vauvaa ja totesi. Miksi nää aina on poikia. Viides poika kun oli.
Ekan syntymän jälkeen kysyi joko sitä voi imettää ?
Vauva kun yritti tarrata joka paikkaan kiinni suullaan. Sillä oli hirveä nälkä ja kätilö vaan totesi, ettei ne vielä noin aikaisin halua maitoa. Meidän ainakin halusi.
ja mies ei ollut leikkaussalissa, joten ihan ensimmäisiä sanoja en kuullut :-) Mutta kun tuli vauvan kanssa osasolle perhehuoneeseen sanoi "kiitos, ihanan vauvan annoit minulle" ja itki onnellisena. Sukupuoli oli meillä tiedossa eli sitä ei "ihmetellyt".