Miten hallitus aikoo helpottaa ulosottivelkaisten kannustimia mennä töihin?
Jos palkasta jää käteen yhtä vähän kuin mitä tuilla eläessä ei kukaan järkevä ihminen valitse työntekoa.
Kommentit (7)
Suomeen pitäisi saada henkilökohtainen konkurssi. Kaikki omaisuus menisi ulosottoon, ja se, minkä maksamiseen rahat eivät riitä, mitätöitäisiin lopullisesti.
Jospa helpotat itse ja otat toisen työpaikan tai rupeet keräämään pulloja ja säästät kaikesta mistä voit ja maksat ihan itse ne velkasi. Itse ne velat olet ottanutkin. Miksi huudat valtiolta apua?
Minimipalkka joka on 2500€ ja se sidotaan indeksiin.
Ei mitenkään. Ellei todella kansalaiskeskustelu käynnisty ja tule muutoksia. Eli aihe esille. Firmat myös rahastavat ulosotolla? Miten eu määrittelee lakeja?
Työtuloverotusta keventämällä, minkä se on jo tehnytkin. Etuja vähentämällä.
Hallitukset ovat tehneet parina viime vuotena jo paljonkin, suojaosaa korottamalla, korkeinta pidätystä pienentämällä 5/6 osasta 4/5 osaan sekä indeksitarkastuksin. Vielä olisi sen verran tehtävää, että perintäyhtiöiden rahastus olisi saatava kuriin. Sitä tehdään monin eri tavoin, jotta perintäkuluja saadaan kohtuuttomasti kasvatettua ja velan voimassaoloa pidennettyä. Itse ulosoton ķuluja ja viivästyskorkoa voisi myös vielä hieman kohtuullistaa.
Tuskin mitenkään.