Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin lentokoneella matkustava 6 vuotias

Vierailija
26.12.2023 |

Antaisitko 6v matkustaa yksin lentokoneella

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on varmaan ostettu lentoyhtiöltä palvelu, jossa lapsesta pidetään huolta. Lentoyhtiö on mokannut.

Vierailija
2/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi, mihin meidän 6 vuotiaan pitäisi matkustaa yksin lentokoneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei varmasti pärjäisi edes vieraan saattajan kanssa, koska ei ole ollut lentokoneessakaan kuin kerran parivuotiaana. Tarvitsee vielä täysin vanhempiaan.

Vierailija
4/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Jos lapsi olisi hyvillä mielin lähdössä matkaan niin miksipä ei. Lentoyhtiöiden saattopalvelut on kyllä luotettavia. Ensimmäinen kerta kun kuulen että on tapahtunut jotain sekaannusta. Olen itse matkustanut Bangkokista Helsinkiin niin että vieressä matkusti joku alle 10-vuotias yksin. Hyvin hänestä pidettiin huolta.

Vierailija
5/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lohduttaa,auttaa, kun korviin vihloo, pelottaa, opastaa wc käytössä. En kuunaan päivänä voisi ajatella että 6v lähtis yksin, vaikka lentoyhtiön palveluun kuuluu saattaa koneeseen ja koneesta pois, niin ei se lastenhoitoa ole kuitenkaan. 

Vierailija
6/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka lohduttaa,auttaa, kun korviin vihloo, pelottaa, opastaa wc käytössä. En kuunaan päivänä voisi ajatella että 6v lähtis yksin, vaikka lentoyhtiön palveluun kuuluu saattaa koneeseen ja koneesta pois, niin ei se lastenhoitoa ole kuitenkaan. 

Osa lapsista matkustaa niin usein lentokoneella etteivät tarvitse mitään apua ja lohdutusta siinä. Sama kuin itsellä aikanaan joku junamatka mummolaan. Paitsi että silloin ei ollut kukaan huolehtimassa.

Vierailija
7/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehtivat kyllä myös siellä koneessa näistä yksin matkustavista.

Vierailija
8/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse matkustanut yksin lentokoneella tuon ikäisenä 80-luvulla toisen vanhempani luokse Finnairin kotimaanlennolla. Minulla oli lentotiedot kaulassa roikkumassa ja saattaja molemmissa päissä. 

Vierailija
9/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittiin eilen tuota juttua lukiessa, niinkin proosallista asiaa, kuin, että huolehtiiko henkilökunta esim. lapsen pepun pyyhkimisestä. Tosin suuin osa 6-vuotiaista pyyhkii kyllä itse, ja ehkä niitä, jotka eivät pyyhi, ei lennollekaan näillä palveluilla laiteta. Katsoin kiinnostuksesta myös hintoja, oli yllättävän halpaa. 40 euroa Suomen sisäinen , 60 Euroopan ja kaukomatka 120 lisämaksua.

Vierailija
10/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietittiin eilen tuota juttua lukiessa, niinkin proosallista asiaa, kuin, että huolehtiiko henkilökunta esim. lapsen pepun pyyhkimisestä. Tosin suuin osa 6-vuotiaista pyyhkii kyllä itse, ja ehkä niitä, jotka eivät pyyhi, ei lennollekaan näillä palveluilla laiteta. Katsoin kiinnostuksesta myös hintoja, oli yllättävän halpaa. 40 euroa Suomen sisäinen , 60 Euroopan ja kaukomatka 120 lisämaksua.

Eskari-ikäinen lapsi huolehtii tuollaiset asiat jo itse. 

Vierailija
11/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi (ja tuttiujen lapset) on matkustanut saattopalvelulla. Kyllä siinä huolehditaan hyvin koko lennon ajan. Ja lapsi sai istua toisella rivillä yksinään. Hän sai valita ruuat ja naposteltavaa ilmaiseksi. Ja aina kysyttiin onko kaikki hyvin. En laittaisi lasta yksin, ellei hän osaisi esim englantia tai osaisi toimia koneessa. Eli en laittaisi häntä matkustamaan yksin ellei se olisi tuttua hänelle. Tuossa jutussa lapsi matkusti oman maan sisällä. Meillä ulkomaille. Lapsia matkustaa yksin, mutta ulkomailla alaikä oli korkeampi. Suomen sisäisissä muistaakseni alempi. 

Vierailija
12/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Usein lentoemännät tai lapsen saattajat mukavia, mutta mitä jos osuu joku lapsia alistava, tukahduttava ja koko matkan kiusaava hullu kohdalle. Tai jotain pahempaa. Koska nykyään osa juo alkoholia ja käyttää ties mitä. En haluaisi altistaa lapsia edes tarhassa, hammaslääkärissä tai missään paikassa tälle.

Vierailija
13/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eskari-ikäinen lapsi huolehtii tuollaiset asiat jo itse. 

Kuten kirjoitin, suuri osa osaa ja varmasti lentävät osaavat nämä asiat. Mutta olen myös työskennellyt eskarissa toistakymmentä vuotta ja siinä vielä joitain autetaan. Mietittiin siksi autettaisiinko.

Vierailija
14/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Usein lentoemännät tai lapsen saattajat mukavia, mutta mitä jos osuu joku lapsia alistava, tukahduttava ja koko matkan kiusaava hullu kohdalle. Tai jotain pahempaa. Koska nykyään osa juo alkoholia ja käyttää ties mitä. En haluaisi altistaa lapsia edes tarhassa, hammaslääkärissä tai missään paikassa tälle.

No jos se saattaja juo alkoholia niin on kyllä hyvin nopeasti entinen työpaikka. Ilmailualalla on aina tarkkaa. Sama kun ei uskaltaisi laittaa lasta päiväkotiin peläten huonoa henkilökuntaa.

En laittaisi omaa 6vuotiasta yksin koneeseen/junaan/bussiin matkustamaan. Esikoinen olisi hyvin lyhyen lennon tuon ikäisenä pärjännyt.

Vierailija
15/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vainoharhainen? Purseri on vastuussa henkilökunnasta ja vahtii lentoemäntiä ja stewardeja. Ja ainakin mitä omiin saksalais-suomalaisiin lapsiini tulee, heidän noin 15 lentoansa Frankfurt-Helsinki-Frankfurt ovat sekä Lufthansalla että Finnairilla menneet ilman mitään hankaluuksia. Mistä ikinä olet saanut päähäsi että kukaan hullu lapsiasi kiusaava alkoholisti/narkkari olisi siellä hommissa? Jo nyt on merkillistä. 

Vierailija
16/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljenpoika on matkustanut 4-vuotiaana Helsinki-Malaga isovanhempien luo heidän huvilalle. Henkilökunta hoiti koneessa. Nämä on niitä ihmeellisiä juttuja 90-luvulta.

Ja mies itse on ollut 4-vuotiaana yksin hotellissa kun vanhemmat lähteneet illanviettoon.

Tutun tytär hoiti 7-vuotiaana 4-vuotiasta veljeään. 

Vierailija
17/17 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on varmaan ostettu lentoyhtiöltä palvelu, jossa lapsesta pidetään huolta. Lentoyhtiö on mokannut.

Missä tuossa?