Mitä teinipojat syö loppuun joulujääkaapista
Ainakin meillä hävisi juustotomaatti (isot tomaatit viipaleina ja sitä juustoa suolaliemessä pallona) graavilohi ja valmiit ruisnapit blinitäyttein.
Normaalisti poijat ei edes tykkää kalasta, mutta näköjään graavilohi häviää.
Kommentit (24)
Lohi loppui jo eilen vaikka sitä oli varattuna 2,5 kg. Kaksi poikaa ja tyttö.
Ihan kaikkea syövät, jos annetaan lupa. Eivät tietenkään syö, jos on sanottu ettei jotain saa vielä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Teinipojat syö graavilohirullat. Ihan normi. Ruokaa helpostisyötävässä muodossa. Multa hävisi paistettu maksaakin jääkaapista.
Kysyin paistetusta maksasta. Näytti kuulemma ruokaisalta. En sitten kysynyt enempää.
Pojat ensin täyteen riisipuurolla (10 l kattila). Sitten vasta kalliimpia herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on juusto suolaliemessä pallona??
Oliskohan mozzarellapalloista kyse?
Meillä sai syödä yhden hedelmän päivässä ja ruuvan kanssa yhden leikkeen tai mitä sitte olikin, loppunälkään leipää ja perunaa. Välinälkään leipää. Selkään ois saanu jos jotain kallista herkkua olis vedelly. Mutta eihän näiltä nykyajan kakaroilta kielletä mitään. No, oppivattehan sitte kun muuttavat omilleen että kyllä se puuro, peruna ja leipä maittaa kummasti kun on nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on juusto suolaliemessä pallona??
Varmaan joku halloumi.
Olen sanonut pojille, että kaikkea saa syödä, mitä kotonaa löytyy.
Nyt olen huomannut, ettei vierasvaraa ole pakasteessa. Kaikki on syöty.
Me eiliselle uunilohta lähinnä nuorisoa varten ja eivät jouluruualla kuin vähän maistaneet. Illemmalla kun me muut söimme juustoja ja suklaata yms niin nuoriso ruokaili uudelleen. Perunaa ja lohi sekä loput eilisestä salaatista upposi mainiosti. Myöhemmin eivät enää jääkaapista mitään kaivaneet kun tuo iltaruoka joskus klo 21 tietämillä heillä. Tänään heille on lihapullia varattu ja tietenkin perunaa mikä kelpaa kaksikolle aina. Tänään voisivat kyllä jo tyhjentää muitakin kippoja kovaa vauhtia. Äsken ruokailtiin ja lähes kaikkea on vielä jäljellä. Savulohi ja mäti loppuneet sentään.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta oli se hyöty, että pojat oppi tekemään ruokaa ja leipomaan. Jääkaapissa ei aina ollut helppoa syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta oli se hyöty, että pojat oppi tekemään ruokaa ja leipomaan. Jääkaapissa ei aina ollut helppoa syötävää.
Pikkasempin viksumpi poika keksii netistä äkkiä jonkun ohjeen mihin tahansa. Katsoo vaikka jostain YouTubesta.
Ensin häviää leivät ja kananmunat. Sitten häviää jauhot ja juustotkin raastetaan peltipitsan päälle. Sinne menee tomaatit ja jopa kotivaraksi varattu nätkötti pilkottuna.
Teinipojat syö graavilohirullat. Ihan normi. Ruokaa helpostisyötävässä muodossa. Multa hävisi paistettu maksaakin jääkaapista.