Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saa kaksoset???

06.01.2007 |

Tietäiskö joku " vippaskonsteja" kaksosten tekoon? Olisivat enemmän kuin tervetulleet! Älkää tiukkapipoisimmat ihan vakavasti ottako, mutta puolitosissaan kuitenkin...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin munasoluja kypsyttävissä lääkkeissä kuten clomifen, on 5% " riski" monikkoraskauteen. Lääkkeitä kuitenkin määrätään vain tutkimuksen jälkeen, jos todetaan, ettei henkilö ovuloi tai munasolut ei kypsy jne. Yrityskierroissa täytyy myös ultrata, jotta nähdään ettei munasoluja kypsy liikaa (hyperstimulaatio).

Toisaalta taas kaksosuus on usein perinnöllistä, äidin puolelta tietysti. Eli joillain naisilla irtoaa kerralla useampi munasolu, jolloin monikkoraskauksien riski kasvaa. Joissain suvuissa onkin enemmän kaksosia juuri tämän takia.

Mutta mitään vippaskonsteja mä en ainakaan tiedä, koska itse ei voi vaikuttaa siihen, montako munasolua irtoaa.

Vierailija
2/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitenkäs se oli kun on identtisiä ja epäidenttisiä kaksosia, niin eikös epäidenttiset kaksoset tule juuri näin, että irtoaa kaksi munasolua joista molemmat hedelmöittyy. Mutta miten ne identtiset kaksoset tuli, tuliko ne jotenkin " erilailla" ?

Tämä on vaan tällästä muistinvirkistys mietiskelyä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni identtiset tulee jotenkin näin. Yksi munasolu hedelmöittyy ja jakautuu kahteen jolloinka on myös yhteinen istukka,

Vierailija
4/8 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoset saa, jos miehellä on kahdesti laukeava =D

Näin neuvottiin miestäni vastaamaan kyselyihin, miten on onnistunut kaksoset tekemään...

Vierailija
5/8 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirppana: Näin minäkin asian muistelin, en vaan ihan varma ollut:)

Taitaa kaksoset olla " tuurista" kiinni:D

Vierailija
6/8 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niinhän se on, että ei identtiset tulee kahdesta munasolusta ja identtiset yhdestä munasolusta joka jakaantuu hedelmöityksen jälkeen.

Mä taas toivon että tulis yksi seuraavalla kerralla!! Tai en ole ihan varma, kahdesta olis seuraa toisilleen. Mutta joistakin vaatteita ollaan säästetty vaan toinen kappale. Mutta olis kiva kokea millaista on olla vaan yhden vauvan kanssa. Tuhat kertaa helmompaa!!!!

Kyllä mä alussa äkästyin kuin luin että joku hullu haaveilee kaksosista, mutta onhan se niin että kakoset ovat muille niin ihmeellinen asia. Luulen kyllä että ihmeellisyys häviää tosi nopeasti, kun huolehtii kahdesta...

Vierailija
7/8 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluna mua tosiaan voi pitää ;) Kyl moni kaveri on tuon ääneen sanonut, kun olen haaveeni tuonut julki. Tosin ihan utopistisessa onnen-autuuden-haaveessa en elä -mulla on jo kolme lasta, joista vanhin on 3 vuotias, joten lastenhoito on viime vuosina tullut tutuksi. (eihän tätä nyt voi toki kahden samanikäisen hoitoon verrata, mutta oma työnsä tässäkin. Olen mm. kokenut tandem-imetyksen)

Vierailija
8/8 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa anopin kokemuksista kaksosista ja pienellä ikäerolla olevista yksösistä.

Elikkä anopilla on kolme lasta syntynyt 3vuoden sisään (ei kaksosia).

Ja sitten jokusen vuoden jälkeen kaksoset ja sitten taas 8 vuoden päästä toiset kaksoset.

Yhteensä 7 lasta siis.

Ja sanoi että kaksoset on helpompia kuin esim. kaksi lasta 1 vuoden ikäerolla.

Meillä lapsilla on ikäeroa 11kk ja nyt yritetään vauvaa ja olen todella kiitollinen että minun suvussa ei ole kaksosia ollenkaan. Kun taas miehen suvussa niitä löytyy pilvinpimein.

Minä en missään nimessä haluisi kaksosia enään tämän porukan jatkeeksi. Lapset kohta 3v ja 2v.

Tsirppana