Mitä te muut yksinäiset ihmiset teette tänään?
Itse olen vain kotona. Pelaan ps5 konsolilla ja tämä on minulle yksi päivä muiden joukossa.
Keskiviikkona takaisin töihin, illalla saatan käydä ruokakaupassa koska jääkaappi on aika tyhjä nyt.
M32
Kommentit (65)
Aamulla pimeän aikaan tein lumityöt, kolmisen tuntia sain ulkoilua. Sen jälkeen vain hui-lai-leetä ja äsken iltateetä. Päivän teemana ollut musiikin kuuntelu. Löysin youtubesta itselleni uuden bändin: saksalainen annenmaykantereit.
Olen ihastunut ja rakastunut laulaja Henningiin - laulaja luojan armosta - sekä koko bändiin, kuuntelen nonstoppina ja toistan samoja kappaleita samalla seuraten lyriikoita, jotta saisin selvää mistä kappaleissa lauletaan. Rakastan musiikkia ja tämä uusi bändi tuli taivaan lahjana. Haluan nyt opetella saksan kieltä, voidakseni kuunnella vaivattomasti (vrt englanti).
Tein tavanomaista ruokaa, pakasteesta kaivan pastan seuraksi jotain kasviksia, lopputulos maistuva. Jälkiruuaksi mansikkarahkaa, se nyt ainakin on nam.
Tasapainoinen, rauhallinen ja nautinnollinen olo koska olen viettänyt päivän enimmäkseen musiikin parissa.
Ihmisiä en kaipaa fyysisesti tänne torppaani vierailulle. Olen onnekas kun mitään pakkoa ei ole mihinkään suuntaan. Ei ole puhelin soinut kertaakaan, puhelinmyyjät hylänneet minut :) Ei ole yhtään tekstariakaan tullut.
Kuten jokaisessa päivässä, myös tässä (vaikka joulu onkin) on paljon aiheita kiitollisuuteen.
Aamulla normi-aamupala, kahvia ja ruispala juuston ja paprikan kera. Riisipuuro ei maistu, usein eväänä töissä Riisifrutti niin vähän liikaa riisipuuroa.
Nettiselailua, uutisten lukua.
Klo 12 taloyhtiön yleinen joulusauna, sain saunoa yksin. Sen jälkeen vaatimaton jouluateria, peruna- ja lanttulaatikkoa sekä pari siivua kinkkua. Jälkiruoaksi kahvia ja pullaa. Kovin monena päivänä ei jouluruoka maistu, varalla pakastimessa on pitsaa.
TV:stä ei tule mitään mielenkiintoista, pelkkiä uusintoja ja ihan liikaa joululauluja. Tulisi edes urheilua.. Joulupäivinä teen pitkän hiihtoretken luonnossa, se pelastaa tämän joulun.
Jo viides joulu yksin, olen jo tottunut. Aluksi oli kyllä kieltämättä surullista, mutta uudenvuodenaaton viettäminen yksin se vasta hirveätä on.
Kärvistelen tylsänä iäkkään äitini luona. Ensi jouluna haluan olla yksin tai ystävän kanssa.
Mie vähän ulkoilin päivällä. Katsoin televisiosta kun Turku julisti Joulurauhan.
Siinä kyllä aina tämä mummo herkistyy.
Monet mietteet tulevat mieleen. Hiukan alakuloinen olo, traumaattinen lapsuus, ,köyhyys, sairaudet, vaikea avioliitto ja nyt suku on sekä keskenään että osa minunkin kanssa laittanut välit poikki.
Se vie ilon joulusta ja tulee vaan haikea olo.
Äsken katoin jouluruuat pöytään ja nautin jouluateriasta. Tykkään hyasinteista ja Amarylliksestä joulukukkana. Ne ovat tuossa kauniina pöydällä.
Aamulla katson televisiosta Joulukirkon.
Ja Tapaninpäivänä pyydän yhden naapurin pariskunnan luokseni joulukahveille.