Joulun ja uudenvuoden vietto eripuolilla suomea
Olen nyt todella väsynyt. Meillä on perhettä pohjoisessa ja etelässä ja me asumme vähän sivussa kummastakin. On pitkä matka kulkea kumpaankin paikkaan. Meillä on yhteensä 5 lasta, olemme uusioperhe.
Nyt olemme olleet kotona, toivoisin että viettäisimme joulunajan tässä, mutta mies haluaa omille sukulaisilleen kun siellä on myös hänen poikansa. Mikä on ymmärrettävää.
Ja sinne on ollut koko ajan ajatuksena ollut lähteä aattoiltana, matka kestää autolla n. 7 tuntia.
Yksi lapsista on päihdenuori, jonka asioitten hoitamiseen on mennyt jo vuosia, nyt hän on laitoksessa. Hänen piti olla aattoiltaan meillä kotona,mutta hänet piti jo yhden yön jälkeen palauttaa takaisin laitokseen, koska lähti juomaan vaikka sanoimme että meillä ollaan selvinpäin. Ei pystynyt. Nyt suren sitä, että hän viettää joulunajan laitoksessa.
Meillä on kuitenkin kaksi lasta kotona ja vanhin on muuttanut etelään jossa on minun sukua.
Sinne etelään oli tarkoitus mennä uudeksivuodeksi, jotta näkisimme myös esikoista.
Nyt mies haluaa olla pohjoisessa koko tulevan viikon ja myös uudenvuoden.
Lapset haluaisivat nähdä siskoaan uutenavuotena.
Minä haluaisin että kaikki lapset olisivat kanssamme, mikä ei tule onnistumaan koska kaikki asuu niin kaukana toisistaan. Ja autoon ei mahdu kaikkia.
Niimpä tuli pieni riita siitä, mitä teemme ja koska koen että me vain hylkäämne yhden lapsista laitokseen ja itse vietämme kivaa lomaa sillää välin. Myös esikousta näemme harvemmin kun hän asuu niin kaukana.
Ehkä vain jään kotiin nukkumaan, olen vähän väsynyt juuri nyt.