Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankkiudu jätteistäsi eroon itse, älä sysää niitä muiden harteille

Vierailija
21.12.2023 |

Onkohan tämä ilmiö yleistynyt vai ärsyttääkö minua vanhemmiten vain enemmän? Rappukäytävään ilmestyy yöllä säkillinen tavaraa ja vaatetta, lappu päällä: "saa ottaa :)". Muutamaan otteeseen on jätetty myös isompaa tavaraa, kuten jalkalamppu ja tv-taso.

Sairaalan infoon raahataan säkkikaupalla nuhjaantuneita pehmoleluja. "Jouluiloa lapsille!" Ei, Pirkko, osastot eivät jaa lapsille vanhoja leluja joissa on tauti- ja homeriski. Ne menevät roskiin kuten arvasitkin, mutta saitpa itse siirrettyä huonon omatunnon sairaalan logistiikkatyöntekijälle.

Taloyhtiössämme jätetään piharoskiksille nykyään jopa sänkyjä! Niitä on ollut lyhyen ajan sisään 2 kpl, muuten roskiksilta löytyy usein kaikkea yöpöydistä kissan raapimapuihin. En tiedä onko tarkoituksena että joku vie tavarat omaan kotiinsa, mutta näppärästi on vältetty jätemaksu ja kuljetuksen vaiva kaatikselle.

Käyttäkää ihmiset somen roskalava-alustoja jos haluatte tavarasta eroon, tai jättäkää romuihin edes yhteystietonne jotta voitte hakea roskanne pois elleivät ne kellekään kelpaa. Yleensä eivät. Joskus toisen roska on toisen aarre, mutta usein se on ihan vain roskaa. Ja sen hävityksen maksaa aina joku, tavalla tai toisella.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sua vituttaa tuo kirjottele tänne mutta ei kannata tehdä muuta. 

Vierailija
2/7 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä voisin tehdä? Vinkkejä? Päivystää yökaudet rappiksessa ja asentaa roskiksille riistakameran? Lehtinen, et jätä sitä tuolia siihen! Kädet ylös!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin rappukäytävään ja kahden päivän kuluttua kierrätin loput. Hyvin teki tavarat kauppansa.

Vierailija
4/7 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin rappukäytävään ja kahden päivän kuluttua kierrätin loput. Hyvin teki tavarat kauppansa.

Itsekin jätin muuton aikana yöpöydän rappukäytävään. Kirjoitin päälle lapun jossa kerroin sen lähtevän kaatopaikalle klo 14 mennessä ellei joku halua omakseen. Lähti alle vartissa, mutta jos ei olisi lähtenyt, olisin tosiaan toimittanut itse jätteeni hävitykseen.

Ap

Vierailija
5/7 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista huonekaluista kun kaikilla ei todellakaan ole autoa käytössä, ois hyvä että taloyhtiöt vois järjestää roskalava päiviä, yhdessä taloyhtiössä jossa asuin näin tehtiin kerran vuodessa ja ihmiset oikeasti vei ne omat kaatopaikka kuormat tuohon lavalla varastosta eivätkä hyjänneet pitkin vuotta roskakatokseen.

Vierailija
6/7 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista huonekaluista kun kaikilla ei todellakaan ole autoa käytössä, ois hyvä että taloyhtiöt vois järjestää roskalava päiviä, yhdessä taloyhtiössä jossa asuin näin tehtiin kerran vuodessa ja ihmiset oikeasti vei ne omat kaatopaikka kuormat tuohon lavalla varastosta eivätkä hyjänneet pitkin vuotta roskakatokseen.

Totta, hyvä systeemi. Mutta jos sellaista ei ole, ei tavaroita silti tarvitse hylätä roskakatokseen. Ilman omaa autoakin tavarat saa kyllä itse kuljetettua kierrätyskeskukseen; helpoin keino on pyytää apua kaverilta tai vuokrata auto/paku ja vaikka peräkärry.

Ap

Vierailija
7/7 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vttuilet? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi