Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko saada sähköiskun jos märkä moppi osuu pistorasiaan?

Vierailija
21.12.2023 |

Tiedän ettei täältä saa mitään luetettavaa tietoa kuitenkaan mutta pakko kysyä ihmisten mielipiteitä ja mielellään faktatietoja.

Tein joulusiivoa kämppääni ja mulla vanha kissa joka käy sängynkin alla tekee tarpeet vaikka kissanhiekka laatikko ois puhdaskin. Moppasin siis sängyn alustaa myös ja törky kohta on seinän vierusta sängyn alla nii päätin sen kohdan mopata ja sänkyä kun siirrän jotta saan mopin seinän vierustalle nii siinä yhdellä seinällä on pistorasia enkä sänkyä viittinyt kastella kun moppia siirrän sinne mistä mopata pitää nii siinä siirtäessä pistoke on lähellä ja aloin miettiä jos vahingossa märkä moppi osuu siihen tai niihi reikiin niin voiko sänko isku tulla? Kyseessä maadottamattomat pistokkeet eli just sellaset matala reunaset joissa ei oo niit metalli juttui sivuis. Asunnosta löytyy muista huoneista maadotetut pistokkeet kyllä mutta makkariin niitä pistokkeita ei oo vaihdettu. Iha muutama vuosi sitten sänköt uusinut sänkomies kylläkin.

Moppi siis on just sellanen missä tulee ne ihme suikaleet mutta toisenlainenkin moppi löytyy sellanen mihin se moppihomma tai se pyyhe tai se mikä lie asetetaan ja sillä ton seinän vierustan sängyn alta yleensä putsaan ja muut sellaset jos kaatuu vaik limuu tai jotain lattialle yms mutta tolla suikale mopilla nyt putsasin kun aattelin samoil vesil kun muutenkin moppasin.

Oon kyl kuullu että  niistä reijistä pitäs kyl tunkee jotain esim metallia tai märät sormet tai jotain jotta tälli vois tulla mutta kun vesi johtaa sänköä nii alko hirvittää jos perus arki jutuissa vahingossa tällin sais siivotessa.. Ei se sänkö sieltä kuulemma nii vaa hyppää ja pesulta tullessa sanon tytöllekkin pukkatis aina ettei mee pistokkeen läheltä mutta mä en sänkö asioista tiiä nii aina kun vesi ja sähkö tai pistorasiat kysees tai lähettyvil toisiinsa oon peloissani ja ahistun ajatuksesta.

Kertokaa jos teillä faktatietoa asiasta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä sähköiskun saaminen on hyvin epätodennäköistä. Kyllä sinne jotain johtavaa täytyy työntää. Toisaalta jos siitä sähköiskun saisikin, niin maadoittamattomat pistorasiat on/oli yleensä valittu sellaiseen tilaan, missä mahdollinen sähköiskukaan ei ole pahin mahdollinen.

Mutta kuvasmassasi tilanteessa maadoitettu ja maadoittamaton pistorasia ei tee eroa. Maadoitus toimii vasta kun pistorasiaan kytketty laite rikkoontuu sopivalla tavalla.

Vierailija
2/2 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisessä pistokkeesse vielä tytön vauva/taapero ajoilta ne suojat mutta ylemmässä on hiukan raillaan sen suoja. Silloin ei sänky vielä ollut tuon pistokkeen edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi