Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka teidät raskaana olevat saisi tajuamaan, että kaikkia ei jaksa kiinnostaa

Vierailija
06.01.2007 |

joka ikinen pikkujuttu!? Kiva, että vauva on tulossa, mutta kaikkia ei todellakaan kiinnosta jokaikinen yksityiskohta äpolilta, neuvolasta tai vatsassa tapahtuva muljaus! Ei juuri tämän hetkinen verensokeri tai verenpaine.

Eihän kukaan ' valmis' äitikään tilitä esim kullannuppunsa jokaisen paskan koostumusta....

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ketjujahan ei ole pakko avata, joissa raskausoireista tai raskauteen liittyvistä asioista keskustellaan.

Jos taas joku ystäväsi haluaa niistä asioista puhua kanssasi, niin eikö ihan ystävyyden nimissä voi toista kuunnella.

Vierailija
2/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan missään raskaudessani ole puhunut tarkemmin ellei ole kysytty tai ellei keskustelukumppanikin ole raskaana.

Vierailija
4/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailma pyöri juuri hänen raskautensa ympärillä!

Vierailija
5/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä vain joku kateellinen ei raskautuva jupisee

Vierailija
6/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä tapaat tälläisia?

Raskaus on IHANA asia, mutta jotenkin alkoi jurppia erään kaverini käytös... Sori, en halua yleistää kaikkiin raskaana oleviin, kunhan päästelen vähän höyryjä :)

ap

Vierailija
7/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskee kyllä raskauden lisäksi monia muitakin aiheita, esim. uusi työpaikka, rasittava pomo, hääjärjestelyjen eteneminen, uusi rakkaussuhde ja sen eteneminen, rakennusprojekti...

ja sitten toisinpäin: kuinka me raskaana olevat saatais teidät muut ymmärtään että kiinnostais vaihteeksi vaikka työpaikan kahvipöydässä jutella mistä tahansa muusta aiheesta kuin mun mahasta ja sen kasvamisesta, mun peräpukamista, mun imetysssuunnitelmista, mun synnytyssuunnitelmista jne. oikeesti. antakaa mä pidän omat asiani ominani, myös näin raskaana ollessa.

Vierailija
8/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siellä vain joku kateellinen ei raskautuva jupisee

Vierailija
9/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa vetelyyttäsi, jos et voi suoraan sanoa että ärsyttää.

Vierailija
10/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyyteen kuuluu mielestäni myös se, että ymmärtää toista ja kuuntelee, vaikkei aihe olisikaan itselle ajankohtainen. Tosiaan, taloa rakentavat tuntuvat välillä vain puhuvan siitä talosta, ihmissuhdeongelmaiset kääntää jutun aina omaan suhteeseen jne...

Mä yleensä kuuntelen mukisematta, mua tosin raskaudet kiinnostaakin.

Vierailija
11/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä yleensä kuuntelen mukisematta, mua tosin raskaudet kiinnostaakin.

Kiinnostaa, mutta haluan puhua myös muista asioista!

ap

Vierailija
12/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ap:n pointin. Lähetin raskaana olevalle ystävälle sähköpostia ja aloitin ihan vakiofraasilla " Moi, mitä kuuluu" . Ja vastaukseksi tuli yksityiskohtainen selostus verenpaineista, käyristä, verensokereista, liikkumisista, ä-loman ajankohdasta, jaksamisesta, jne. No, okei. Ehkä kiinnostaa jaksaminen ja tuon tyyliset asiat, mutta en henk. koht. oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi kiinnostua jostain LABRA-ARVOISTA??

Vierailija
13/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystävällesi vain oli tärkeää saada sanoa toi. Salli se hänelle. Voihan olla, että ystäväsikin kuuntelee sitten sinua, vaikkei hän oikeasti olisikaan kiinnostunut puheistasi.

Ap, voihan todella olla, ettei ystäväsi vastaavasti ole kiinnostunut kaikista sinun jutuista, mutta silti kuuntelee.

Vierailija
14/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä muita kiinnostaa. Turhaan äitejä syyllistät.

Vierailija
15/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka mulla onkin kaksi pientä lasta, niin musta ois sitten kuitenkin mukava puhua jostain muistakin aiheista. Noista lapsista puhutaan ihan riittävästi kerhoissa muiden äitien kanssa. Vanhojen kavereiden kanssa vois löytyä muitakin puheenaiheita.

Mutta kai sitä vähän itsessäkin on vikaa. Kun ne lapset vain ovat niin iso osa elämää, että muuhun maailmanpolitiikkaan ei ehdi enää niin kovin perusteellisesti tutustumaan. Samahan se on rakennusprojektilaisten kanssa. Jos käydään töissä ja rakennuksella, niin mitään muuta ei elämään sillä kertaa mahdu. Joten on luonnollista, ettei muut puheenaiheetkaan edes itselle putkahda niin herkästi mieleen.

Vierailija
16/16 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Turhaan äitejä syyllistät.

ap, äiti siis itsekin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan