Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsenne pukeutuu nuutipukinpäivänä?

Vierailija
06.01.2007 |

Itselläni on ideat ihan hukassa, vielä olisi viikko aikaa keksiä jotain... Lapset ovat 4 ja 2 ja puvun alle pitää luultavasti mahtua toppahaalari. Jos jollain on jotain yksinkertaisia ideoita niin niitä kuulusin mielelläni!

Ja sanon tämän nyt itse, ettei toisten tarvi. Tiedän; toisissa paikoissa ei ole tapana käydä nuutittamassa lainkaan ja toisista se on typerää kerjäämistä, mutta nyt toivoisin vastauksia perheiltä joissa nuutittaminen kuuluu perinteisiin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kiertävät ovelta ovelle laulamassa ja saavat palkaksi karkkia.

Meillä tyttö pukeutuu kissaksi, pipoon korvat, mustat vaatteet, häntä ja naamaan kasvoväreillä viikset.

Vierailija
2/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eräällä perheenjäsenellä on synttärit Nuutin päivänä

:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ole koskaan kuulleet että Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti poies viepi?!?!?

Nuuttipukin päivänä pukeudutaan ja mennään esittämään laulu tai muu pieni juttu ovelta ovelle, palkaksi hedelmä, nami, raha jne.

Vierailija
4/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

70- ja 80-luvuilla olin monesti pukeutunut ja kävimme laulamassa.

Vierailija
5/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan " uusia" satakuntalaisia ja ystävä ehdotti että lasten kanssa mentäisiin, sanoi että hauskat vaatteet päälle eli mitkä.

Käykö esim nallepuku?

Vierailija
6/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei meillä yleensäkään olla koko päivää alasti.

Vierailija
7/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän minä tiedän että on nuutinpäivä, muttei missään asuinpaikassa ole sellasta vietetty. Saahan sitä olla erilaisia juttuja mitä jossain vietetään

ja toisaalla ei.

Vierailija
8/8 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noitia, nalleja, kissoja, pupuja, prinsessoita, taikureita, poliiseita jne. ihan mitä vaan keksii. Parhaat asut saa yleensä eniten karkkeja.

Mä olen ihan ihmeissäni lukenut näitä, olen aina kuvitellut että nuutipukkeja on kaikkialla Suomessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi