Isovanhempien tupakointi
Onko mielestänne kohtuullista vaatia isovanhemmilla, että eivät käy tupakalla parvekkeella kun olen 1- vuotiaan lapsen kanssa kylässä?
Kommentit (17)
Parempi kai se on että ulkona polttavat eikä sisällä teidän lähellä, OMASSA kodissaan!
Vierailija kirjoitti:
Parempi kai se on että ulkona polttavat eikä sisällä teidän lähellä, OMASSA kodissaan!
No varmaan joo :D Kuitenkin mielestäni pienten lasten lähistöllä ei ole asiallista polttaa :/
Ap
Mitä jos kipinä menee ulkovaatteeseen iäkkäällä? Entä kylmyys parvekkeelle, onko lämmintä päällä. Älä vieraile tupakkapaikassa noin pienen kanssa, ehkä voivat nähdä lapsen kylässä ollessa tms.
Ei haittaa ketään. Olin pienenä kahvipöydässä ja isovanhemmat pistivät tupakiksi. Röökiä paloi enemmän kuin pystyi tuulettamaan. Olin reipas pikkuinen. Silmät vetisinä ja naama kalpeana viimeiseen asti.
Ihmiset on kautta aikojen hengittäneet epäpuhtauksia. Ensin luolissa jossa poltettiin kokkoa ja sitten tuvissa avonuotiolla ja myöhemmin kiukaassa. Savuhornit tuli myöhemmin keskiajan jälkeen. Ihmiset on olleet häkämyrkytyksen partaalla aina. Ei savu ketään tapa. Itseasiassa meidän keuhkot on sopeutuneet savuun hyvin ja yskä on siitä hieno merkki että nyt pitäisi vähän tuulettaa.
On kohtuutonta. Kenen tahansa tulee tupakoida niin, että kukaan ulkopuolinen ei altistu savulle. Tuollainen vaatimus on kuitenkin älytön. Vaikka tupakan poltossa ei ole mitään ihailtavaa, kannattaa sinun kasvattaa lapsesi ymmärtämään alusta lähtien, että maailmassa on asioita, jotka ovat meistä kustakin riipppumattomia. Maailma ei ole yksin minun eikä toimi minun tahtomallani tavalla eikä minun tarvitse millään tavalla stressata asioista, jotka eivät ole vallassani. Resilienssiä siis. Kieltämällä yhtä ja toista teet lapsellesi karhunpalveluksen, kun samalla tulet kasvattaneeksi hänet siihen kuin kaikki pyörisi oman pillin mukaan.
Kutakuinkin noin vastasin myös naapurilleni, joka yritti samaa minun suhteeni. Tupakoin harvakseltaan omalla pihallani aidan takana kohdassa, josta savu ei leviä kenenkään toisen tontille. Naapurin ongelma ei edes ollut tupakan terveyshaitat, vaan se, että hänen alakouluikäiset lapsensa saattavat jotenkin ahdistua sellaista nähdessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan joo :D Kuitenkin mielestäni pienten lasten lähistöllä ei ole asiallista polttaa :/
Ap
Ei 1-vuotias vielä saa huonoja vaikutteita. Kun lapsesi on 3-vuotias ja jos isovanhemmat yhä tupakoivat, niin et enää voi käydä heillä kylässä.
Viiskytluvulla tupakoitiin ihan yleisesti ja ei kukaan siitä vahingoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Viiskytluvulla tupakoitiin ihan yleisesti ja ei kukaan siitä vahingoittunut.
Nykyään onneksi suurin osa ihmisistä on viisaampia.
Tupakointi ei ole viisasta, mutta rajansa kaikella. Et voi määräillä muita ihmisiä miten heidän tulisi elämäänsä elää, varsinkaan omassa kodissaan. Nyt nutturaa vähän löysemmälle.
Parvekkeelle siirtyminen on merkki, että vieraiden olisi aika lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Parvekkeelle siirtyminen on merkki, että vieraiden olisi aika lähteä.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Valitettavasti tupakansavu tarttuu myös ihmisen ihoon ja vaatteisiin, ja tupakansavu sisältää aika lailla erilaisia myrkkyjä. Ne kulkeutuvat tupakoitsijoiden mukana sisätiloihin, ja vaikka he pesisivät kätensä tupakoinnin jälkeen, niin heidän ihossaan muualla ja vaatteissaan on niitä myrkkyjä, ja niitä kulkeutuu hyvin pieninä pitoisuuksina edelleen sitten vaikkapa syliin nostettavan lapsen vaatteisiin ja iholle.
Ihan vaan tiedoksi.
(minä olen alle kouluikäisenä käynyt joka päivä kioskilla ostamassa vaarille tupakkaa, yksin, vaari varmaan sillä aikaa veti puoli pulloa dry vodkaa kotona... olin siis vaarilla hoidossa päivät, vaari oli sairaseläkkeellä työtapaturman aiheuttaman vamman johdosta)
Anna mennä ja tönäise alas.