Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä aiheesta et halua puhua joulupöydässä?

Vierailija
19.12.2023 |

Sukuriidoista.

Muita?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, jos yksi ottaa joulupöydän antimista ihan minimaalisia annoksia tyyliin jälkiruokalusikallinen, syö jokaisesta kahvilusikallisen, valittaa miten on ähky ja varmaan on lihonut ja luo pitkiä katseita minuun. Lihomiset ja laihtumiset ei kuulu ruokapöytäkeskusteluihin, ei vaikka omistaan kertoisi.

Vierailija
2/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ketä siellä on mutta ydinsodasta jauhamiset jättäisin jouluna sikseen. Varsinkaan lasten kuullen.

Vierailija
4/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikasta ja maailmantilanteesta 

Vierailija
5/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5ek5i 

Vierailija
6/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, jos yksi ottaa joulupöydän antimista ihan minimaalisia annoksia tyyliin jälkiruokalusikallinen, syö jokaisesta kahvilusikallisen, valittaa miten on ähky ja varmaan on lihonut ja luo pitkiä katseita minuun. Lihomiset ja laihtumiset ei kuulu ruokapöytäkeskusteluihin, ei vaikka omistaan kertoisi.

Miksi kyttäät, minkä verran joku ottaa ruokaa!

Vierailija
7/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.  Jätetään painosta ja laihduttamisesta ouhuminen pois,  yleensä kaikissa ruokailuhetkissä.

Annetaan vähän ottajan ottaa rauhassa vähän,  kukkupäälautasen syöjän samoin ja kunkin vyötärönauhan pituuden.

Vierailija
8/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan kyttää mutta jotkut pitävät sellaisen esityksen syömisistään ja hokevat yhden lusikallisen jälkeen kuinka täynnä ovat! Tällaisen nirsoilijan takia kaikki sitten keskittävät huomion tälläiseen nirsoilijaan.

Vierailija
9/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta itsestäni. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, ja ainoa joka ei ole työelämässä. En halua, että minua aletaan tökkiä henkisesti ja vihjailla, että miehelläni on varmaan aika rankkaa minun kanssani. 

Vierailija
10/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ökykuluttamisesta: mitä kaikkea on ostettu ja mihin lennetty sitä ostamaan.

Vierailija
11/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täti tapasi aikoinaan kailotta kaikkien tuttavien sairaudet juhlapöydässä. Nykyään onneksi vietetään joulut eri osoitteissa.

Politiikka ja sota voitaisiin lisätä listalle, jotka ei oikein sovi mielestäni jouluaterian keskusteluaiheisiin. 

Vierailija
12/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein mistään, mieluummin luen tabletilta kirjaa niin kuin normaalistikin.

Vierailija
13/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panohommista, ei tarvi joulupöydässä keskustella.

Vierailija
14/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan kyttää mutta jotkut pitävät sellaisen esityksen syömisistään ja hokevat yhden lusikallisen jälkeen kuinka täynnä ovat! Tällaisen nirsoilijan takia kaikki sitten keskittävät huomion tälläiseen nirsoilijaan.

Mulla yksi kaveri tekee tätä joka aterialla. Mä näen sen enempi "katsokaa kuinka hoikka mä oon" -huomionhakuisuutena kuin nirsoiluna. Saattaa ensin valittaa nälkäänsä, ottaa kahvin kanssa pullan ja on yhden haukkauksen jälkeen ihan ähkyssä. Kauheaa teatteria. 

Vierailija
15/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalaa sellainen, että yksi ei ota jouluruokia ja luettelee syitä, miksi ei voi syödä ruokia. Syitä ovat refluksi yms mitkä eivät sovi juhlapöytäkeskusteluun. Ei ole kiva sitten muidenkaan syödä. Ateria menee pilalle.

Vierailija
16/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hoikka poika tekee tuota myös, mutta kai se vatsalaukku on niin pieni hoikilla.

Vierailija
17/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään ihmisten lihomiset ja laihtumiset on tosi vaivaannuttavia keskusteluja ruokapöydässä. Mitä sitten jos Jennalla on raskauskilot jääneet vyötärölle ja Tyynen pers levennyt entisestään? Ihan yhtä tylsää on kuunnella kuinka Mirkku on hoikistunut, ettei vaan jo liikaakin?

Teemaan liittyen, kalorien/pisteiden laskeskelu tai rasvan määrän kauhistelu. 

Vierailija
18/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ruokailuista, siitä miten paljon tai miten vähän joku ottaa ruokaa ja mitä ruokaa ottaa. Tuputtaminen. Itsellä keliakia sekä syömishäiriötaustaa ja on todella vaivaannuttavaa sekä ahdistavaa pakon edestä selittää omia syömisiä muille. Siinä sitten porukka päivittelee kuinka elämäni ja ruokailut ovat hankalia tämän rajoituksen (keliakia) vuoksi. No eipä itse asiassa ole vaan nämä tilanteet ovat kaikkein hankalimpia. En halua puhua sairauksistani ruokapöydässä ja muutenkin vain omilla ehdoillani. Pelkästä ajatuksesta tulee epämukava ja ahdistunut olotila.  

Eli tiivistettynä, muiden syömiset ei kuulu muille! Utelu ja "hauskat" kommentit eivät ole muuta kuin huonoa käytöstä! 

Vierailija
19/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä en halua puhua tai edes paljastua, että öyhöttelen täällä mammapalstalla. Ajatella jos vieraat lukisivat ja analysoisivat jouluaterian lomassa kirjoituksiani.

Vierailija
20/43 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani tykkäävät puhua exästäni ja hänen uudesta vaimostaan ja lapsesta. Ei kiinnosta.